Vad f-n håller Handelsbanken på med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ok, de har ändrat lite men det går fortfarande inte att göra det du skriver då du missar en viktig detalj

Om du inte redan har ett inloggningskort behöver du besöka ditt bankkontor
På bankkontoret får du hjälp att beställa ett inloggningskort.

Välj PIN-kod till ditt inloggningskort
Innan ditt kort kan skickas ut får du hjälp på kontoret att gå in och välja en PIN-kod.

Edit:
För att beställa via telefon lär du behöva identifiera dig, vilket du inte kan utan BankID så då blir det ett moment 22.
De lär inte ta dig på ordet vem du är och sedan ge dig kortnummer rakt av, det hoppas jag iaf.

Du ska använda din telefonkod vilket han givetvis saknar, inget jag missat men det skadar inte att ge ut kortnummer där, du måste ändå identifiera dig med kortläsaren och bankkortet. Vill de inte hjälpa över telefon så vill de som sagt inte, men då får TS information om hur han ska göra på kontoret – något han bevisligen saknar.

Hade han fått välkomstpaketet hade kortnumret stått där. Har han välkomstpaketet finns det inget hinder mot att beställa kortläsaren över telefon. Läser man inte papperna blir det alltså problem, du måste inte välja kod på kontoret. Det hela grejen hänger på är att han frågar om inloggningsuppgifter och bankid inte hjälp att välja PIN till inloggningskortet och att få en kortläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du ska använda din telefonkod vilket han givetvis saknar, inget jag missat men det skadar inte att ge ut kortnummer där, du måste ändå identifiera dig med kortläsaren och bankkortet. Vill de inte hjälpa över telefon så vill de som sagt inte, men då får TS information om hur han ska göra på kontoret – något han bevisligen saknar.

Hade han fått välkomstpaketet hade kortnumret stått där. Har han välkomstpaketet finns det inget hinder mot att beställa kortläsaren över telefon. Läser man inte papperna blir det alltså problem, du måste inte välja kod på kontoret. Det hela grejen hänger på är att han frågar om inloggningsuppgifter och bankid inte hjälp att välja PIN till inloggningskortet och att få en kortläsare.

Telefonkoden är inte verifiering nog för mer än öppna stänga kort och överföringar mellan egna konton och saldo koll, dvs går inte att beställa med.

Ja som sagt han måste in till ett kontor, därav är pin info och länk utan funktion för TS, nu har jag varit kund länge hos dem så vet inte vad exakt det är för välkomstpaket men kortet måste aktivt beställas på kontor från vad som står så vet inte om det ingår där.
Det står uttryckligen att det sker på kontor första gången, sedan efter det kan du använda länken.

2. Välj PIN-kod till ditt inloggningskort
Innan ditt kort kan skickas ut får du hjälp på kontoret att gå in och välja en PIN-kod. Om du vill välja kod vid ett senare tillfälle använder du länken nedan.

Dvs innan kortet skickas måste du välja kod och det sker på kontoret, efter det kan du sedan byta koden. Från vad de skriver på sin sida iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Telefonkoden är inte verifiering nog för mer än öppna stänga kort och överföringar mellan egna konton och saldo koll, dvs går inte att beställa med.

Ja som sagt han måste in till ett kontor, därav är pin info och länk utan funktion för TS, nu har jag varit kund länge hos dem så vet inte vad exakt det är för välkomstpaket men kortet måste aktivt beställas på kontor från vad som står så vet inte om det ingår där.
Det står uttryckligen att det sker på kontor första gången, sedan efter det kan du använda länken.

2. Välj PIN-kod till ditt inloggningskort
Innan ditt kort kan skickas ut får du hjälp på kontoret att gå in och välja en PIN-kod. Om du vill välja kod vid ett senare tillfälle använder du länken nedan.

Dvs innan kortet skickas måste du välja kod och det sker på kontoret, efter det kan du sedan byta koden. Från vad de skriver på sin sida iaf.

Du kan ibland få kortnumret för inloggningskortet i välkomstpaketet, då får du själv välja PIN via hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Finns alltid något rötägg på alla företag som sabbar åt någon.

Jag har helt tvärtom upplevelse. SEB tog 3+ veckor på sig att neka lånelöfte för att de tidigare hade nekat en ansökan. Var inte kund hos dem, men hade erbjudande via jobbet och ville använda det. Handelsbanken där jag är kund fixade löfte på 2 dagar, fredag till lördag.

Har haft SEB sedan jag var 16 år gammal (första banken), mamma hade haft det i 30 år osv. SEB missade mitt bokade bankmöte, rådgivaren hade bestämt sig för att gå hem för dagen och nonchalerade mötet. Jag satt där med ledigt från jobbet och med alla uppgifter och papper redo inför mötet som aldrig blev av.

Jag sa upp allt privat och företag som var förknippat till SEB och sa vad jag tyckte. Såg nu nått år senare att de tryckte ut propaganda reklam på Facebook med miljöpartiets Märta Stenevi. Kommer aldrig i mitt liv att röra SEB ens med tång igen. De är en verkligen en skugga av sitt forna själv.

Drog till Länsförsäkringar (Skåne) och har bara positiva saker att säga.

Permalänk
Medlem

Har du pratat med banken än? Var det svårt?