Permalänk
Medlem

Hjälp med citationstecken i Visual code

Jag lyckas inte med allt vad jag ger lyckas göra några simpla citations tecken, i Visual code. Kan göra det annars, men inte just i det programmet. Kolla gyazo länken. Vad fan gör jag för fel? blir tokig.. https://gyazo.com/2693057dcb1d1f31eb11ec6b9b403265

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevin230:

Jag lyckas inte med allt vad jag ger lyckas göra några simpla citations tecken, i Visual code. Kan göra det annars, men inte just i det programmet. Kolla gyazo länken. Vad fan gör jag för fel? blir tokig.. https://gyazo.com/2693057dcb1d1f31eb11ec6b9b403265

Kolla så windows inte ställer om språket på tangentbordet.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Kolla så windows inte ställer om språket på tangentbordet.

Har testat ha alla språk på, så det ska inte vara det som är felet. Kan ju göra det tex här ''. Men inte i just Visual Code.

Permalänk
Medlem

Vet inte om trådtiteln är sann eller inte, men kom ihåg att det blir lättare för alla om du skriver en bättre beskrivande titel istället för t.ex "HJÄLP" eller "Jag är dum i huvudet".
Kanske "Hjälp med citationstecken i Visual code" eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vet inte om trådtiteln är sann eller inte, men kom ihåg att det blir lättare för alla om du skriver en bättre beskrivande titel istället för t.ex "HJÄLP" eller "Jag är dum i huvudet".
Kanske "Hjälp med citationstecken i Visual code" eller nåt.

Ändrade nu, skrev titeln i ren frustration

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevin230:

Har testat ha alla språk på, så det ska inte vara det som är felet. Kan ju göra det tex här ''. Men inte i just Visual Code.

För tydlighets skull, menar du '' (två st ') eller " (ett st ")?
I videoklippet ser man dig skriva två stycken ', precis som du skrev ovan. Så det blir lite otydligt vad det faktiska problemet är, videon visar dig ju skriva exakt samma sak som du säger att du kan skriva här?

Om du menar " så skriver du det med shift-2 med svensk tangentbordslayout. Om du pratar om någon annan tangentbordslayout, berätta gärna vilken.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

För tydlighets skull, menar du '' (två st ') eller " (ett st ")?
I videoklippet ser man dig skriva två stycken ', precis som du skrev ovan. Så det blir lite otydligt vad det faktiska problemet är, videon visar dig ju skriva exakt samma sak som du säger att du kan skriva här?

Om du menar " så skriver du det med shift-2 med svensk tangentbordslayout. Om du pratar om någon annan tangentbordslayout, berätta gärna vilken.

Herregud, tack tack tack. Hur kan jag ha missat det under alla år framför datorn? helt makalöst. Trodde det var ' knappen bredvid ä... Nu känner jag mig dum!