Hej!
Jag och en kompis har funderat på att kommit igång med lite mining ett tag. Nu har vi fått ett begär att skaffa Bitmains nya ethereum miner som sägs vara kraftfullast på marknaden.
Problemet är att vi är rädda att beställa dem, då man hört om folk som blivit scammade osv. Är det någon här som vet något om någon som beställt dessa, eller om det finns någon Svensk mellanleverantör som gör det?
Tusen tack!
Det finns vissa säljare som Crypto Miner Bros som säljer ASICs. Jag har aldrig handlat därifrån utan bara hört i diverse forum och grupper att folk beställt grejor från dem utan större bekymmer. Någon svensk ASIC-leverantör har jag ingen koll på om det finns. Troligtvis inte. Och troligtvis kommer ni göra en förlustaffär om ni köper en ASIC.
Att köpa en ASIC nu när Proof of Stake sägs vara runt hörnet kan man ha olika åsikter om. De flesta som läst en artikel om Ethereum det senaste halvåret skulle avråda från att köpa en ASIC. För de stora summor en sådan mackapär kostar är det helt ärligt bättre att köpa Eth direkt alternativt några grafikkort. Då slipper ni magsåret som följer när man står där efter PoS med en pryl av nästintill inget andrahandsvärde.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.