It Takes Two vinner årets spel på Game Awards

Permalänk
Melding Plague

It Takes Two vinner årets spel på Game Awards

Svenska Hazelight Studios med Josef Fares i spetsen tar hem galans tyngsta kategori för sitt samarbetsfokuserade plattformsspel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Personligen tycker jag det känns välförtjänt! Det är det första spelet jag kommer att tänka på varje gång jag funderar på bra spelsläpp 2021, särskilt när man räknar bort alla lanseringar av remasters/remakes.

Permalänk

Mycket välförtjänt, spännande att se vad Fares nästa projekt blir.

Permalänk
Medlem

Jag och sambon drog igenom det. Så otroligt bra, roligt och innovativt. Totalt välförtjänt!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av landmarks:

Personligen tycker jag det känns välförtjänt! Det är det första spelet jag kommer att tänka på varje gång jag funderar på bra spelsläpp 2021, särskilt när man räknar bort alla lanseringar av remasters/remakes.

Hehe typ exakt det inlägg jag tänkte hoppa in och skriva.

otroligt bra spel.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Stod mellan detta, Hitman III och möjligtvis Halo Infinite för min del. Helt klart välförtjänt!

Permalänk
Medlem

Fares har verkligen en intressant och fräsch syn på tv-spel. Han förtjänar verkligen all framgång och ju bättre det går för deras projekt, desto mer ambitiösa spel har de råd att utveckla. Heja Hazelight!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Spott i ansiktet på Take-Two
Fy Fares vad bra

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Det är Sveriges år det här. Först den viktiga vinsten över Finland och nu det här!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

The Game Award är i mina ögon BS, 10% av avgörandet kommer ifrån rösterna och 90% av en jury som man kan diskutera ens har vetskap om branchen.

Där b.la. "The Verge", "Vice", "The Guardian", "LA Times" och "WIRED" sitter är inte en jury jag personligen hade placerat så högt.

Citat:

Winners are determined by a blended vote between the voting jury (90%) and public fan voting (10%). Fans can vote for their favorite games on TheGameAwards.com and also via social media platforms in select categories. In China fans can vote on the winners via Bilibili. Fan voting closes on Wednesday, December 8 at 6 pm PT.

Referens: https://thegameawards.com/faq

It Takes Two är förövrigt ett sjukt grymt spel!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel! Oväntat långt också. tycker vi har spelat det mycket är hemma men inte klarat det än

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Välförtjänt! Hatten av till Hazelight för att de vågat satsa hårt på co-op!

Permalänk
Konsolgrävare

Sådan härlig människa!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra spel, bästa co-op jag någonsin spelat. Ser väldigt mycket fram emot deras nästa spel.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Inaktiv

I mitt tycke ett väldigt överskattat spel, om än med inslag av innovation. Spelet rider på gamla meriter; dags för nytt. 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Otroligt bra spel!
Spelade igenom det med brorsan för någon månad sen och vi funderar redan på att spela om det men att byta karaktärer med varandra

Grattis Fares!

Permalänk
Medlem

Har inte testat detta spel. Tyckte det såg lite barnsligare ut än deras förra "a way out".
Men jag ska nog ge mig på ett test iaf eftersom det finns på gamepass.

Jag gillade verkligen " A way out" dock så fastnade jag aldrig vid brothers spelet. Så frågan är, vilket av Fares tidigare spel är detta mest likt?

I vilket fall som helst så tycker jag att det är skitkul med en spelutvecklare som satsar på Co-op.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag har inte kört igenom hela spelet än men tycker fortfarande att det förtjänar GOTY. Härligt med lite co-op-fokuserade spel igen

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Elektron:

Har inte testat detta spel. Tyckte det såg lite barnsligare ut än deras förra "a way out".
Men jag ska nog ge mig på ett test iaf eftersom det finns på gamepass.

Jag gillade verkligen " A way out" dock så fastnade jag aldrig vid brothers spelet. Så frågan är, vilket av Fares tidigare spel är detta mest likt?

Skulle säga att det är ganska olikt båda. Men om man tvingas in i ett hörn är det mer likt brothers.

Men om de tidigare två spelen var konceptuellt intressanta så är ju skillnaden nu att de har riktigt bra gameplay och kontroll. Vilket känns vitalt om det ska kunna gå från ”det här var ju intressant” till ”jäklar vilket bra spel”.

Barnsligt. Ja alltså det är ju en mer cartoony look helt klart. Men storyn riktar sig lika mycket till barn som vuxna. Likt de bästa tecknade filmer/serier så finns det två lager: ett för vuxna och ett för barn.

Men precis som när det gäller den typen av media i allmänhet så finns det väl en tredje publik som man då missar lite i form av ungdomar/unga vuxna. Som inte riktigt kan placera sig själva i något av de två lägren.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

När jag snabbt scrollade förbi bilden på Fares trodde jag det var civilministern först...

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt spel enligt mig, så jag tycker att vinsten var välförtjänt. Har spelat igenom många spel i co-op, men det här är nog det bästa.
Hatten av till Fares och hans team!

Permalänk
Medlem

Har spelat bättre pusselspel i år så tycker knappast det är i närheten av GOTY, för mig blev det helt klart Bless Unleashed i år.

Permalänk
Medlem

Alltid lika ointressant när en jury utser vilka spel som ska vinna.

Steam Awards ger oss nog en bättre verklighetsbild!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Svenska Hazelight Studios med Josef Fares i spetsen tar hem galans tyngsta kategori för sitt samarbetsfokuserade plattformsspel.

Åländska Nicolina står bakom en stor del av designen i It Takes Two, grattis och credit till henne

Permalänk
Medlem

Aldrig hört eller sett.. får väl ta en titt vad de är då

Permalänk
Medlem

Mycket välförtjänt! Bra jobbat Hazelight !

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Barnsligt. Ja alltså det är ju en mer cartoony look helt klart. Men storyn riktar sig lika mycket till barn som vuxna. Likt de bästa tecknade filmer/serier så finns det två lager: ett för vuxna och ett för barn.

Men precis som när det gäller den typen av media i allmänhet så finns det väl en tredje publik som man då missar lite i form av ungdomar/unga vuxna. Som inte riktigt kan placera sig själva i något av de två lägren.

Nja, likt de bästa är väl att ta i, men är man förälder så är det ju väldigt bra när de lyckas med detta.
Det är bra, men inte bäst för egen del. De dyker sällan upp på topplistan, men ändå ofta trevligt att kolla på.
Under top 15 så ligger Rick and Morty och Castlevania, men till exempel Futurama som också är en stark favorit fungerar väl för alla i och för sig.

Det jag vill ha sagt är som sagt att det är lite att ta

Permalänk
Medlem

Tyckte det började bra, men sista halvan av spelet så blev det rätt trist faktiskt. Men väldigt välgjort.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av urbanist:

Stod mellan detta, Hitman III och möjligtvis Halo Infinite för min del. Helt klart välförtjänt!

Släpptes inte halo infinity typ...igår? Hinner det redan bli game of the year?

Jag antar att de har något brytdatum om det bara är spel innan det datumet som kan bli game of the year. Så jag antar att halo har möjlighet att bli det nästa år.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra spel.

Är nog det roligaste spelet jag någonsin spelat faktiskt.

Välförtjänt!