Ersättare till en BenQ XL2411 144hz DVI

Permalänk
Medlem

Ersättare till en BenQ XL2411 144hz DVI

Hej!

Jag har direkt aldrig varit nöjd med denna skärm jag haft nu i många år.
Jag känner mig begränsad att ställa in profiler i menyn på skärmen till spel och OS. Blir aldrig riktigt nöjd helt enkelt.

I många redan färdiga profiler som man sen kan ändra och spara till 1, 2 ,3 genvägsprofiler så är dessa färdiga begränsade till vad man kan göra. Tex i Movie profilen är valen Low bluelight, samt gamma GRÅA och går ej att ändra. Och i en annan färdig profil är det något annat som är grått.

Är det något jag missat i alla dessa år som jag haft skärmen. Om inte så vill jag köpa någon skärm med likvärdiga specifikationer men med bättre bildinställningar?

Jag spelar ju allt i 1080p i och med att jag vill kräma ur så mycket fps som möjligt, därav är jag osäker på om man vågar gå upp till 1440p. Visst det går ju att köra "blackborder" men jag vet inte hur det blir.

24" är lagom.
Platt och inte välvd.
Minst 144hz, vet inte om det är nödvändigt med så mycket högre?
3000kr? Är det möjligt att runt den prisklassen hitta något som bättre än det jag har?
G-sync? finns det fortfarande och är det värt det?

Känner mig som sagt helt lost. Så ni må tro att jag kommer uppskatta era tankar.

Tack på förhand.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White