Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Hej allihop

Får jag ta och fråga er hur mycket ni skulle hata en reklam-banner under dela-knappen när man spelat färdigt? Men givetvis inte med sån där funktionalitet som låser ner sidan om man har igång en adblocker, och heller inte när man faktiskt spelar dagens ord.

Jag vacklar lite mellan lockelsen att få serverkostnader etc betalda och kunna köpa en extra kopp kaffe på helgen, och problematiken jag ser i att förpesta er tillvaro med reklam.

Var ärliga - jag kan ta det.

Är det bara vid själva delningstillfället så ser jag inga som helst problem med det, då har man ju ändå spelat klart så att säga
Servrar etc är ju sällan gratis tyvärr, så på något sätt måste man ju hålla det levande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 46, 3/6

⬜⬜🟩⬜🟩⬜
🟩🟩🟩⬜🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

ordlig.se WEEKEND nr 46, 4/6

⬜⬜🟨⬜⬜⬜
🟩🟨🟨⬜⬜⬜
🟩🟨⬜⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Skrivet av Gargz:

Hej allihop

Får jag ta och fråga er hur mycket ni skulle hata en reklam-banner under dela-knappen när man spelat färdigt? Men givetvis inte med sån där funktionalitet som låser ner sidan om man har igång en adblocker, och heller inte när man faktiskt spelar dagens ord.

Jag vacklar lite mellan lockelsen att få serverkostnader etc betalda och kunna köpa en extra kopp kaffe på helgen, och problematiken jag ser i att förpesta er tillvaro med reklam.

Var ärliga - jag kan ta det.

Kör på det! Ger du oss ett nöje varje dag så ska vi väl kunna bidra lite när sidan laddas.

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Hej allihop

Får jag ta och fråga er hur mycket ni skulle hata en reklam-banner under dela-knappen när man spelat färdigt? Men givetvis inte med sån där funktionalitet som låser ner sidan om man har igång en adblocker, och heller inte när man faktiskt spelar dagens ord.

Jag vacklar lite mellan lockelsen att få serverkostnader etc betalda och kunna köpa en extra kopp kaffe på helgen, och problematiken jag ser i att förpesta er tillvaro med reklam.

Var ärliga - jag kan ta det.

Har någon så allvarliga problem med det kan de väl installera en blockerare? Så länge du inte börjar spåra beteende med kakor och annat så går det bra för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Hej allihop

Får jag ta och fråga er hur mycket ni skulle hata en reklam-banner under dela-knappen när man spelat färdigt? Men givetvis inte med sån där funktionalitet som låser ner sidan om man har igång en adblocker, och heller inte när man faktiskt spelar dagens ord.

Jag vacklar lite mellan lockelsen att få serverkostnader etc betalda och kunna köpa en extra kopp kaffe på helgen, och problematiken jag ser i att förpesta er tillvaro med reklam.

Var ärliga - jag kan ta det.

Det jag ogillar är spårare, blinkade och funktionshindrande reklam. Beroende på hur mycket den blinkar eller hindrar funktionen kan jag dock stå ut även med sådan reklam.

Med ovanstående sagt, tycker jag absolut att du förtjänar att få in lite pengar för arbetet. 🙂

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 46, 6/6

⬜⬜🟨⬜⬜⬜
🟨⬜⬜⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜🟩🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Uff det var nära.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
DingDongerMcDongface

ordlig.se WEEKEND nr 46, 4/6

🟩⬜⬜⬜🟨⬜
🟩🟩⬜⬜🟩⬜
🟩🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Sist jag körde en helgversion gick det uruselt, tappade helt flytet med fler bokstäver. Den här gången gick det lite bättre!

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 46, 3/6

⬜⬜🟨🟩🟨⬜
⬜⬜⬜🟨⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Kändes skönt efter gårdagens.

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 46, 5/6

⬜⬜🟨🟨🟨⬜
⬜⬜⬜⬜🟩🟩
⬜🟩🟨🟨⬜⬜
🟩🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Lagom irriterad när man skrev SKOTTE och det var SKYTTE...

Dold text

Första jag klarade

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 47, 6/6

🟩⬜⬜🟩⬜
🟩🟩⬜🟩⬜
🟩🟩⬜🟩⬜
🟩🟩⬜🟩⬜
🟩🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Håller i övrigt med tidigare skribenter ang. reklam, på Dela-sidan utan spårare och annan skit så helt ok.

Permalänk

ordlig.se nr 47, 6/6

🟩🟨⬜⬜⬜
🟩⬜🟨🟨⬜
🟩⬜⬜🟨🟨
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem

Alltså, för någon som aldrig spelat spel som alfapet så klarar jag inte av detta haha. Men roligt att folk är så aktiva här i tråden

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

ordlig.se nr 47, 5/6

🟩🟨⬜⬜⬜
🟩🟩⬜🟨⬜
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Jag gillade dagens.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 47, 5/6

🟩⬜🟨⬜⬜
🟩🟩⬜🟩⬜
🟩🟩⬜🟩⬜
🟩🟩⬜🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Riktigt svårt!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gargz:

Hej allihop

Får jag ta och fråga er hur mycket ni skulle hata en reklam-banner under dela-knappen när man spelat färdigt? Men givetvis inte med sån där funktionalitet som låser ner sidan om man har igång en adblocker, och heller inte när man faktiskt spelar dagens ord.

Jag vacklar lite mellan lockelsen att få serverkostnader etc betalda och kunna köpa en extra kopp kaffe på helgen, och problematiken jag ser i att förpesta er tillvaro med reklam.

Var ärliga - jag kan ta det.

Det skulle vara ok för mig om det dyker upp något när man ändå spelat färdigt. Lite lön för mödan ska du väl ha med tanke på hur många timmar du ger oss spelare👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

ordlig.se nr 47, 4/6

🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Bra början men blev ändå en fyra när det fanns många alternativ att testa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solomon:

Alltså, för någon som aldrig spelat spel som alfapet så klarar jag inte av detta haha. Men roligt att folk är så aktiva här i tråden

Jag skulle säga att detta är en blandning av Alfapet, Bungle och Mastermind. Ge det ett par gånger så du kommer in i rätt tänk så löser du det.
Med tanke på din avatar så borde det gå rätt bra😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 47, 4/6

⬜⬜🟨⬜🟨
🟩🟨⬜⬜⬜
🟩⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 47, 4/6

⬜⬜🟨⬜🟨
🟩🟩⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Skrivet av Gargz:

Var ärliga - jag kan ta det.

Inga problem för mig. Jag har nu stängt av adblocker på ordlig.se

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 47, 2/6

🟩🟨⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Ordel #52 5/6 🥉
🟩⬛🟪⬛🟪
🟩⬛⬛🟩🟩
🟩⬛🟪🟩🟩
🟩🟩⬛🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Hedersmedlem

ordlig.se nr 47, 3/6

⬜⬜🟨🟨⬜
🟩⬜🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Om en reklambanner gör att du kan finansiera spelets överlevnad utan att vara alltför påträngande så ska du såklart lägga i det

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 47, 3/6

⬜⬜🟨🟨⬜
⬜⬜🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Hur ser era fördelningar över gissningar ut? Min ser ut så här:

Har legat av mig lite på slutet, tidigare var 3-stapeln högre än 5-stapeln...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Hej allihop

Får jag ta och fråga er hur mycket ni skulle hata en reklam-banner under dela-knappen när man spelat färdigt? Men givetvis inte med sån där funktionalitet som låser ner sidan om man har igång en adblocker, och heller inte när man faktiskt spelar dagens ord.

Jag vacklar lite mellan lockelsen att få serverkostnader etc betalda och kunna köpa en extra kopp kaffe på helgen, och problematiken jag ser i att förpesta er tillvaro med reklam.

Var ärliga - jag kan ta det.

Känns inte fasligt orimligt. Kör.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

ordlig.se nr 47, 5/6

⬜⬜🟩⬜🟩
🟩⬜🟩⬜🟩
🟩⬜🟩🟩🟨
🟩🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Testa reklam så får vi vara kommunikativa om det blir störande!

Wordle 247 5/6

⬜🟨🟨⬜⬜
🟨🟨⬜⬜🟨
🟨🟨⬜🟩🟩
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

ordlig.se nr 47, 3/6

🟩🟩⬜🟨⬜
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Gick rätt bra idag ändå!

Permalänk
Medlem

Gick riktigt dåligt idag. Alldeles för många ord att välja mellan så hade otur med gissningarna.

ordlig.se nr 47, 5/6

🟨⬜🟨🟨⬜
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩⬜⬜🟩
🟩🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Gargz:

Hej allihop

Får jag ta och fråga er hur mycket ni skulle hata en reklam-banner under dela-knappen när man spelat färdigt? Men givetvis inte med sån där funktionalitet som låser ner sidan om man har igång en adblocker, och heller inte när man faktiskt spelar dagens ord.

Jag vacklar lite mellan lockelsen att få serverkostnader etc betalda och kunna köpa en extra kopp kaffe på helgen, och problematiken jag ser i att förpesta er tillvaro med reklam.

Var ärliga - jag kan ta det.

Jag kan ta en banner, kan vitlista min adblocker

edit: kanske tar tillbaka det, vilket jäkla ord idag

ordlig.se nr 47, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟨🟨
⬜⬜⬜🟨🟨
⬜🟨🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Daily Quordle #28
6️⃣7️⃣
9️⃣8️⃣
quordle.com
⬜⬜⬜🟨🟨 ⬜🟨🟨⬜🟨
⬜🟨🟨⬜⬜ 🟩⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜⬜ 🟩⬜🟨🟨🟩
🟨🟩🟨🟨🟨 ⬜⬜⬜⬜🟨
🟩🟨🟨🟩🟩 ⬜⬜⬜🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩 ⬜⬜⬜🟩⬜
⬛⬛⬛⬛⬛ 🟩🟩🟩🟩🟩

⬜⬜⬜⬜🟨 ⬜🟨⬜🟨⬜
⬜⬜🟨🟨⬜ ⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜⬜ ⬜⬜⬜⬜🟩
⬜🟨⬜⬜🟨 🟩⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨🟨⬜ ⬜⬜⬜⬜🟨
⬜🟨⬜🟨⬜ ⬜⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜🟨⬜ ⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟨⬜⬜ 🟩🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩 ⬛⬛⬛⬛⬛

Närmare än så blir det inte.