Komplett, Returnera monterade delar?

Permalänk
Medlem

Komplett, Returnera monterade delar?

Var hemma sjuk i mellandagarna och hade inget att göra så kollade efter att uppgradera/bygga ny dator.
Hittade ett uppgraderingspaket på komplett som kändes ok pris, beställde, fick hem och monterade, men nu känner jag att det nog inte var min grej att spela längre.. Kommer nog bara stå och blir gammal.
Förpackningar finns kvar men kommer dom acceptera det? kollat på sidan men osäker.

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Visse_89:

Var hemma sjuk i mellandagarna och hade inget att göra så kollade efter att uppgradera/bygga ny dator.
Hittade ett uppgraderingspaket på komplett som kändes ok pris, beställde, fick hem och monterade, men nu känner jag att det nog inte var min grej att spela längre.. Kommer nog bara stå och blir gammal.
Förpackningar finns kvar men kommer dom acceptera det? kollat på sidan men osäker.

Ja, det går bra att returnera monterade delar, packa tillbaka dem så gott som du kan. Om de ej är 100% nöjda så kommer du få ett avdrag på återbetalningen.

Mvh

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Komplett.se

Tråkigt att du inte känner att gaming är för dig. Det finns ju MASSOR av bra spel där ute
Men vill du ångra köpet så kan du göra det om du är innanför tidsgränsen för öppet köp. Om du handlade i mellandagarna så är det lugnt då vi har 60 dagars öppet köp.

Tänk på att allt måste vara i samma skick som när du fick det, emballage m.m. ska finnas kvar och inget får vara skadat. Rengör försiktigt och packa ihop det som det kom.

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med returärendet, svarar på frågor du har och ser till att du får en förbetald fraktsedel för returen. Du når oss på 031 710 20 00, kundservice@komplett.se eller chatten på komplett.se

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tråkigt att du inte känner att gaming är för dig. Det finns ju MASSOR av bra spel där ute
Men vill du ångra köpet så kan du göra det om du är innanför tidsgränsen för öppet köp. Om du handlade i mellandagarna så är det lugnt då vi har 60 dagars öppet köp.

Tänk på att allt måste vara i samma skick som när du fick det, emballage m.m. ska finnas kvar och inget får vara skadat. Rengör försiktigt och packa ihop det som det kom.

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med returärendet, svarar på frågor du har och ser till att du får en förbetald fraktsedel för returen. Du når oss på 031 710 20 00, kundservice@komplett.se eller chatten på komplett.se

//Erik

Man har rätt att lämna tillbaks något även om original emballage saknas och produkten måste inte vara i samma skick, dock har återförsäljaren rätt att göra ett avdrag på produkten vid sådana ärenden.
Hur mycket man värderar original emballage och ej i samma skick låter jag vara osagt.

Detta borde ni faktiskt ha koll på hos Komplett..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av muSashi:

Man har rätt att lämna tillbaks något även om original emballage saknas och produkten måste inte vara i samma skick, dock har återförsäljaren rätt att göra ett avdrag på produkten vid sådana ärenden.
Hur mycket man värderar original emballage och ej i samma skick låter jag vara osagt.

Att ha originalemballage kvar underlätter enormt vid försäljning eller retur till ÅF för att minska/eliminera skador på produkt. Det borde faktiskt vara fullt normalt att ha sådant kvar i några år iaf och definitivt helt

Vilken regel säger detta f.ö? Vid öppet köp gäller väl inte fullt samma villkor då det är helt frivilligt från ÅF?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av muSashi:

Som påpekats, ångerrätten vid distanshandel är 14 dagar efter mottagande vilket nu passerats. Villkoren för öppet köp utöver detta får Komplett sätta efter eget behag.

Visa signatur
Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

Det har vi absolut koll på. Jag uttryckte mig generellt ovan för att understryka att det inte blir några problem om allt är i gott skick. I våra försäljningsvillkor och i informationen som skickas ut på mail i samband med ångerköpsansökan så informerar vi om avdragen (debiteringen) vi kan komma att göra. Den är på 10% av produktens värde, upp till 500kr. Detta hittar du under punkt 8:d i våra försäljningsvillkor. https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/foersaeljning...

Skrivet av tcntad:

Att ha originalemballage kvar underlätter enormt vid försäljning eller retur till ÅF för att minska/eliminera skador på produkt. Det borde faktiskt vara fullt normalt att ha sådant kvar i några år iaf och definitivt helt

Vilken regel säger detta f.ö? Vid öppet köp gäller väl inte fullt samma villkor då det är helt frivilligt från ÅF?

Ja det är att rekommendera att man sparar emballaget om man är det minsta osäker på om man vill returnera sin produkt. Personligen sparar jag de flesta kartongerna i ett par år eller mer. Det är smidigt att ha de kvar vid eventuella returärenden eller om man får för sig att sälja produkten vidare, återbruk är ju nice ✌

I dagsläget tillämpar vi samma regler för öppet köp som för ångerköp. Så i praktiken har du 60 dagars ångerköp, istället för 14 dagar som är standard hos nästan alla andra ÅF. Många andra som har öppet köp har andra och/eller striktare regler för detta. exempelvis att förpackningen ska vara obruten.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram