Skruvar för fastsättning av tv-väggfäste i okänd väggmaterial

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det så hårt att du måste köra med slag innanför vad som antagligen är gips borde det fästa bra med vanliga pluggar för det är ju uppenbarligen ett hårt materiel där.

Slagen var den enda jag hade som passade för en 12, annars körde jag med vanlig borrmaskin upp till 10.

Skrivet av Napoleongl:

Tegel kan ju ha hål (heter passande nog håltegel) i sig vilket gör att borren känns som den plötsligt går igenom. Brukar bara va några mm djupa hål sen kommer mer tegel. Tog det emot igen om du förde in borren ytterligare eller var det bara luft bortom 40mm?
När är kåken byggd?

Huset är byggt någon gång på 40/50 talet, det fanns mer ganska hårt material innanför hålet, jag var tvungen att borra förbi hålet för att få in hela skruven.

Men kan jag räkna med att mollyn jag fått på plats sitter då och jag bara behöver ha något som passar bra på dom andra ställena?

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk

Jag har kört med dessa spikplugg i alla tider och har bott på många ställen med varierande betong
Har hängt upp 32-55" med dessa
https://www.byggmax.se/spikplugg
2st 8x100mm räcker till en 32 tums tv och 4 st för 55" tv
Dessa går även att skruva ur eller dra åt lite extra efter man slagit dem med hammaren
Tips är att borra hålet 0,5-1 mm mindre, då blir det trångt och bra och det sitter som berg

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB