Permalänk
Medlem

Shrouded by Nagelfar

Tänkte jag skulle påbörja ett nytt projekt, var ett tag sedan nu och känner att jag vill göra någonting för att hålla min kreativitet uppe.

Aningen begränsad budget och egentligen inget behov av en ny dator så varför inte göra om en man redan har?
Har ett bra tag nu varit sugen på att testa göra ett helt scratch bygge och nu blir det just det, ett scratch bygge som är tänkt att bli helt öppet och vägghängt, så häng med

Datorn som får agera donator blir mitt tidigare bygge "Venom"
Är inte på något sätt missnöjd med detta bygge förutom att temperaturen inte alls ligger där jag förväntade mig att de skulle ligga på.

Vidare har jag även denna gång fått hjälp av Cooler Master med bl a nya fläktar, nätagg och belysning samt styrning av dessa, så stort tack till Cooler Master som gör detta bygge möjligt för mig.

Komponenterna är följande:
⦁ i9 9900k
⦁ Asus GTX 1080Ti
⦁ 16GB Corsair Dominator DDR4 @ 3200MHz
⦁ Asus Z390F moderkort
⦁ Cooler Master V750 SFX Gold Nätagg
⦁ Samsung 970 Evo 250GB (Systemdisk)
⦁ Intel 660p 1TB (lagring)
⦁ Samsung Evo 850 Pro 256GB (Lagring)
⦁ Samsung Evo 860 500GB (Lagring)

Kylning till detta:
⦁ 2x EK-CoolStream RAD SE (360) Slim Triple
⦁ EKWB akrylblock till GPU
⦁ D5 pump med EK-Quantum Inertia top
⦁ Cooler Master Masterfan MF120 Prismatic

Belysningen kommer bestå av:
⦁ Cooler Master A-RGB LED strips
⦁ Cooler Master Masterfan MF120 Prismatic
⦁ Cooler Master MasterFan ARGB & PWM hub

Detta kommer att ackompanjeras med egengjorda kablar och som namnet hintar om så kommer allt täckas av ett "organiskt mönster", vilket kommer genomsyra hela bygget.

Till detta kommer jag använda mig av mina aningen begränsade CAD kunskaper så det kommer ta ett tag att få detta slutfört. I och med det finns det egentligen ingen tidsgräns för när detta kommer stå klart men till sommaren är ingen omöjlighet. Vore dock roligt om det kunde stå klart till Birdie alternativt DHS.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ja detta bygge är fortfarande i planeringsstadiet men har fått in delarna från Cooler Master i alla fall.

Vidare försöker jag få fram någonting som ska likna en radiator cover, denna är på god väg.

Ja mycket mer än så har jag faktiskt inte för närvarandet då lite idétorka slog in hårt, ja samt en släng av Covid underlättade inte heller.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods