Återförsäljares returhantering av Geforce RTX 3000-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Men nu ska alla lämna skeppet pga ett overifierat uttalande om en liten grej, som är extremt osannolikt att det ens inträffar.

På vilket sätt är det overifierat om Webhallen nu blivit särskilt tillfrågade av SweClockers och svarar i skrift som bokstavligen citeras? Att Webbis sedan dementerar tidigare utlåtande är också tämligen naturligt då det mottogs illa, hur mycket av det som sedan stämmer officiellt låter jag vara osagt.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Lagerlöf:

Det är tråkigt hur snabba folk är på att hoppa på "Jag ska aldrig mer handla av X"-tåget så fort det blir en liten grej.

Verkligen….sånt här leder endast till att företagen drar öronen åt sig o låter all kommunikation utåt hanteras av mediatränade PR personer….och jag kan inte klandra dem för det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är tråkigt hur snabba folk är på att hoppa på "Jag ska aldrig mer handla av X"-tåget så fort det blir en liten grej.

Ingen verka komma ihåg hur mycket Patrik jobbade och slet med att hjälpa folk hitta kort när det begav sig. Men nu ska alla lämna skeppet pga ett overifierat uttalande om en liten grej, som är extremt osannolikt att det ens inträffar.

Det är lätt att skriva "Jag ska aldrig mer handla av X" här men jag tror många glömmer det med tiden och speciellt om det dyker upp en bra deal.

Permalänk
Medlem

Handlar aldrig på Webbhallen längre på grund av deras sketna returpolicy. Deras uttalande gör definitivt inte att jag kommer börja. Kommer aktivt rekommendera andra att inte handla där.

Permalänk
Medlem

Otroligt oseriöst av shopparna, LHR markant lägre värde.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är tråkigt hur snabba folk är på att hoppa på "Jag ska aldrig mer handla av X"-tåget så fort det blir en liten grej.

Ingen verka komma ihåg hur mycket Patrik jobbade och slet med att hjälpa folk hitta kort när det begav sig. Men nu ska alla lämna skeppet pga ett overifierat uttalande om en liten grej, som är extremt osannolikt att det ens inträffar.

Han återkopplade i princip till folk som gav webhallen förtroende när de beställde hårdvara, visst var de bra men inget anmärkningsvärt med de.
Snarare drygt hur Webhallen hoppade på Inet för att Inet fortsatte med sin inställning om att beta av grafikkortskön och de gick ut med de. Finns i RTX 3080 tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är tråkigt hur snabba folk är på att hoppa på "Jag ska aldrig mer handla av X"-tåget så fort det blir en liten grej.

Va? Folk på Sweclockers gör en höna av en fjäder? Nääähh... /s

xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Otroligt oseriöst av shopparna, LHR markant lägre värde.

Värde har noll med saken att göra utan det handlar om likvärdig produkt. Värde på en produkt är oftast subjektivt.. t.ex. som i ditt fall där LHR kan vara värt mindre för någon som bryter kryptovaluta men någon som inte gör det så spelar det ingen roll. Med andra ord.. två personer som värderar kortet fullständigt olika beroende på vad man är ute efter. Konsumentlagen nämner inte värde (senast jag kollade) utan menar att återförsäljaren skall antingen ge pengarna tillbaka eller förse kunden med en "likvärdig produkt" till den mån som denne kan göra det.

Skrivet av Lagerlöf:

Det är tråkigt hur snabba folk är på att hoppa på "Jag ska aldrig mer handla av X"-tåget så fort det blir en liten grej.

Ingen verka komma ihåg hur mycket Patrik jobbade och slet med att hjälpa folk hitta kort när det begav sig. Men nu ska alla lämna skeppet pga ett overifierat uttalande om en liten grej, som är extremt osannolikt att det ens inträffar.

Men samtidigt så var det ett klumpigt uttalande från Webhallen som sedan åtgärdades.. ett uttalande som egentligen inte var en liten grej.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är tråkigt hur snabba folk är på att hoppa på "Jag ska aldrig mer handla av X"-tåget så fort det blir en liten grej.

Ingen verka komma ihåg hur mycket Patrik jobbade och slet med att hjälpa folk hitta kort när det begav sig. Men nu ska alla lämna skeppet pga ett overifierat uttalande om en liten grej, som är extremt osannolikt att det ens inträffar.

Jag tycker Patrik gjorde ett utmärkt jobb och är tacksam för hans engagemang. För egen del har jag också bara positiva erfarenheter av Webhallen. Det väger dock inte upp en sunkig returpolicy, som det var i första uttalandet till Sweclockers.

Det är knappast frågan om en liten grej. Vad det första uttalandet betyder för mig som sitter på ett 3080 V1, är att jag är både körd och stjärtriden om något skulle hända med mitt kort. Det är 5000Kr i mellanskillnad för ett låst kort med okänt leveransdatum.

Låter det rimligt att köpa ett nytt kort från dem under dessa förutsättningar?

För övrigt utgår jag ifrån att Sweclockers inte vänder sig till Plucke och Berra på lagret för sådana här frågor.

Permalänk
Medlem

Minns hur skönt det var att handskas med Webhallen för en flock år sedan. Nu? Hah, nej, spelar ingen roll hur lågt priset är hos dom. Är varan något som kan behövas ersättas vid eventuella fel så väljer jag andra butiker.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk

Har också handlat mycket från Webhallen och som tur har jag aldrig behövt returnera något. För snart 2 veckor sedan har jag returnerat en vara och fortfarande ingen besked än att de har mycket att göra och att det tar minst 2 veckor. Från min sida kommer jag aldrig mer beställa något dyrare än max 1000 sek av de.

Deras kundservice är under all kritik med, finns dock en kille som jag inte kommer ihåg namnet på som verkligen borde ha löneök.
Han var fantastisk i sitt sätt att arbeta. Sen är det så att man bedömer företaget som mest när det blir strul och då måste man visa att man kan lita på det bolaget. Det kan jag inte säga om Webhallen nu och det kommer klart att påverka mitt beslut i framtiden när jag handlar dyrare elektronik. Då tar man hellre och betalar lite extra och köper från INET. Där har jag aldrig haft några problem med returer och de har faktiskt kompetent personal med.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Inaktiv

Shit happens. Glad att Webhallen ändrade sin uppgift. Fel kan alla göra, jag tycker det är viktigt att man kan erkänna när det blivit fel och ändra ståndpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Otroligt oseriöst av shopparna, LHR markant lägre värde.

Varför ska de ta hänsyn till vad kortet är värt på begagnatmarknaden? Känns ju väldigt skevt tycker jag att blanda in sånt.

Miners tycker LHR är mindre värda än icke LHR medan Gamers sannolikt tycker raka motsatsen t.ex. För tillfället styr miners marknaden gissar jag. Men så fort det skiftar kan ju pendeln glida över åt andra hållet. Dvs så icke LHR blir mycket mindre värda än LHR som är mindre sannolikt att de misshandlats med mining.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xinpei:

Men samtidigt så var det ett klumpigt uttalande från Webhallen som sedan åtgärdades.. ett uttalande som egentligen inte var en liten grej.

Har ju dock inte åtgärdats helt. Sex månader för att reparera ett kort är aldrig ok, redan 25 dagar är en stretch, som man iofs kanske kan komma undan med i och med läget som är i världen. Sedan förstår jag det som att man fortfarande ställer drabbade kunder i kö om de ska ha ett nytt kort. Det gör att reklamationen tar längre tid och öppnar för att kunden kan begära hävning av köpet och täckningsbidrag. Numera finns det ju kort i lager lite varstans, särskilt de lite dyrare, och om man ska göra ett täckningsköp får det ju skäligen vara ett som i så fall finns i lager som räknas. Detta innebär att det blir extra strul för kunden och markant dyrare för Webhallen.
Skäligen tar man som leverantör hand om existerande kunder i första hand. Så behöver ett kort ersättas så tar man det första som kommer in.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zemlan:

Varför ska de ta hänsyn till vad kortet är värt på begagnatmarknaden? Känns ju väldigt skevt tycker jag att blanda in sånt.

Miners tycker LHR är mindre värda än icke LHR medan Gamers sannolikt tycker raka motsatsen t.ex. För tillfället styr miners marknaden gissar jag. Men så fort det skiftar kan ju pendeln glida över åt andra hållet. Dvs så icke LHR blir mycket mindre värda än LHR som är mindre sannolikt att de misshandlats med mining.

Helt rätt. Lagen fokuserar på nyttan för kunden. Så om du har använt kortet för mining så anses inte ett LHR-kort vara en motsvarande produkt. Har du använt kortet för spel så är ett LHR-kort en motsvarande produkt. Det är inte säkert att de mest uppenbara egenskaperna hos en vara har legat till grund för ditt val av produkt, och därför är det kundens uppfattning som styr. Här verkar alla de tre tillfrågade företagen gå bet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag jobbade där och de hände något från toppen.
Blev uppmanad att pracka på försäkringar, som webhallen länge stack ut som butiken där man slapp dessa frågor. Dessutom var de många anställda som scalpade själva och bokade konsoler, datorkomponenter med mer som de var brist på och de var inte direkt diskreta, de vet de flesta om.

Bakom scenen så är det en hel motarbetande mot kund. Handlar jag nu från min gamla arbetsgivare så är de i undantagsfall endast Sveavägen, då de ändå finns gamla rävar som genuint bryr sig om kunderna. Deprimerande däremot att besöka någon av deras andra butiker.

Min upplevelse är att det fortfarande finns en hel del yngre eldsjälar också. Men WH har fått jobba i motvind med förändrade ägarstrukturer (nästan alltid problematiskt), strypt sortiment (enorm skillnad i utbudet) och på toppen av det en global pandemi och komponentbrist som påverkat hela branschen negativt. Men det är klart att WH tagit extra stryk med alla sina butiker som varit utspridda över halva landet jämfört med Inets 4 varav samtliga ligger i de tre största städerna.

Tittar man exempelvis på var tidigare generationer av WH-anställda sitter idag behöver man ju inte blicka längre än Sweclockers egen redaktion. Så nog fanns det bra folk där förr (du själv verkar ju ha varit en av dem) men det finns bra folk där nu också. Min slutsats är att det är ledningen som behöver komma in i matchen och våga ge tillbaka makten till nördarna så att de får friare tyglar och med spelrum att bidra med positiv förändring.

Detta tycker jag för övrigt gäller för nästan alla företag numera, oavsett bransch. De få undantag som finns höjs till skyarna kanske ännu mer än vad de förtjänar på egna meriter, eftersom deras insatser blir så mycket bättre i jämförelse med de som misslyckats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Värde har noll med saken att göra utan det handlar om likvärdig produkt. Värde på en produkt är oftast subjektivt.. t.ex. som i ditt fall där LHR kan vara värt mindre för någon som bryter kryptovaluta men någon som inte gör det så spelar det ingen roll. Med andra ord.. två personer som värderar kortet fullständigt olika beroende på vad man är ute efter. Konsumentlagen nämner inte värde (senast jag kollade) utan menar att återförsäljaren skall antingen ge pengarna tillbaka eller förse kunden med en "likvärdig produkt" till den mån som denne kan göra det.

Men samtidigt så var det ett klumpigt uttalande från Webhallen som sedan åtgärdades.. ett uttalande som egentligen inte var en liten grej.

Skrivet av Zemlan:

Varför ska de ta hänsyn till vad kortet är värt på begagnatmarknaden? Känns ju väldigt skevt tycker jag att blanda in sånt.

Miners tycker LHR är mindre värda än icke LHR medan Gamers sannolikt tycker raka motsatsen t.ex. För tillfället styr miners marknaden gissar jag. Men så fort det skiftar kan ju pendeln glida över åt andra hållet. Dvs så icke LHR blir mycket mindre värda än LHR som är mindre sannolikt att de misshandlats med mining.

Jobbat på två av nordens största elektronikkedjor, ingen av dom erbjuder andra produkter om originalet finns att tillgå. Alt erbjuds pengarna tillbaka om garanti finns kvar.

Enormt många har köpt korten för just mining, sen att få ett handikappat kort för just det ändamålet tillbaka är inte okej. Att erbjuda detta är enbart att skjuta sig i benen själv då kunderna inte lär blir nöjda.

Skönt att jag inte köpta mina via dom iaf, bytt två kort i min rigg (båda trasiga fläktar) och inte varit något problem alls. Hade inte korten haft en löjligt bra avkastning så hade inte jag köpt dagens dyra kort alls.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jobbat på två av nordens största elektronikkedjor, ingen av dom erbjuder andra produkter om originalet finns att tillgå. Alt erbjuds pengarna tillbaka om garanti finns kvar.

Enormt många har köpt korten för just mining, sen att få ett handikappat kort för just det ändamålet tillbaka är inte okej. Att erbjuda detta är enbart att skjuta sig i benen själv då kunderna inte lär blir nöjda.

Fast det är ju inte det de säger. De säger ju att du får VALET att byta 1 mot 1 om du accepterar ett LHR-kort. Gör du det inte så får du vänta. De har ju inte sagt att du inte får byta mot ett annat Icke-LHR om det finns hemma. Det finns ju inga icke LHR att få tag på längre då de typ inte tillverkas, så jag vet inte vad alla förväntar sig? Att butikerna tar fram Gandalf-hatten och trollar fram ett antal icke LHR kort? Accepterar man inte ett LHR i utbyte mot ett Icke-LHR så får man vänta tills ett jämförbart Icke-LHR dyker upp.

Sen säger de att om du har ett 3070 V1, och de mot förmodan bara skulle ha ett 3090 V1 hemma och resten av modellerna V2 så kommer du inte få ett 1 mot 1 byte av 3070 V1 mot 3090 V1, utan då får du vackert lägga pengar emellan.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Fast det är ju inte det de säger. De säger ju att du får VALET att byta 1 mot 1 om du accepterar ett LHR-kort. Gör du det inte så får du vänta. De har ju inte sagt att du inte får byta mot ett annat Icke-LHR om det finns hemma. Det finns ju inga icke LHR att få tag på längre då de typ inte tillverkas, så jag vet inte vad alla förväntar sig? Att butikerna tar fram Gandalf-hatten och trollar fram ett antal icke LHR kort? Accepterar man inte ett LHR i utbyte mot ett Icke-LHR så får man vänta tills ett jämförbart Icke-LHR dyker upp.

Sen säger de att om du har ett 3070 V1, och de mot förmodan bara skulle ha ett 3090 V1 hemma och resten av modellerna V2 så kommer du inte få ett 1 mot 1 byte av 3070 V1 mot 3090 V1, utan då får du vackert lägga pengar emellan.

Nvidia bör ju ha kort på lager för just garantiärenden och fixa detta till återförsäljare. Annars är de oseriösa och har sålt slut på sitt garantilager.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Har Steve Ballmer börjat jobba på Webhallen, luktar pudel

Nej men är väl bra att de utvecklar sitt svar, för det ursprungliga är väldigt tveksamt om det följer konsumentköplagen.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Köpte ett EVGA 3070 XC3 ultra (inte allra billigaste kylaren men bra nära) som gick sönder efter 2 månader. Lämnade in på Inet Ringön och tog några dagar innan jag blev kontaktad av service-avdelningen och blev erbjuden ett 3070 Suprim X som ersättningskort. RIP till mitt ITX-bygge men otroligt nöjd med hur de hanterade mitt ärende iallafall och väldigt nöjd med kortet jag fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Nvidia bör ju ha kort på lager för just garantiärenden och fixa detta till återförsäljare. Annars är de oseriösa och har sålt slut på sitt garantilager.

Ja och då får man vänta tills Nvidia behagar att skicka ett sånt, eller hur?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Har Steve Ballmer börjat jobba på Webhallen, luktar pudel

Nej men är väl bra att de utvecklar sitt svar, för det ursprungliga är väldigt tveksamt om det följer konsumentköplagen.

Tycker mer att det luktar kommunikationsansvarig som inte kommunicerat ordentligt med RMA-ansvarig, och bara slängde ihop ett eget svar som inte var förankrat. Illa bara det, men så kan det ju gå.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mAUR:

Fick problem med mitt xfx 6800xt från komplett.
Fick återbetalning direkt. Utan någon kontakt så jag frågade varför jag inte erbjöds annat kort eller väntlista då va svaret det finns inga kort på ingång.
En vecka senare ligger det 15+ Samma Xfx-kort på lager för 5000 mer än va jag fick betala.

Sista gången jag handlar på komplett oavsett pris/erbjudande.

Generellt så erbjuder vi ett motsvarande kort om man hellre önskar det än ett återköp. Att man vill få ett ett nytt kort förstår vi givetvis är förstahandsvalet då ett återköp inte räcker till att ersätta med samma eller likvärdiga kort nu när prisutvecklingen ser ut som den gör.

Kan du göra som @klerhi och skicka ditt ordernummer som PM så ska vi följa upp ditt ärende och se vad som brustit.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Va, de har de ju inte sagt heller? De säger ju att man förstår att få nytt kort är förstahandsvalet eftersom priserna är högre sen man köpt. Man får ju detta nya kort då utan att betala något extra. Jag tror du läste lite snabbt?

Nej tog bort mina svar igen. Jag missförstod nog.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Detta svar vi gav är ej korrekt och vår RMA-chef var ej inblandande i svarandet av ursprungsfrågan, ett nytt svar är på gång.

Däremot är det inte rimligt av kund att kräva ett RTX 3080 V2 i utbyte utan att betala mellanskillnad när en reklamerar sitt (*host* miningkort) som är avsevärt sämre prestandamässigt. (typ RTX 3060)

/Patrik

Är det bara jag som tycker det är låter otroligt oproffsigt att insinuera att kunden försöker blåsa webhallen.

Ett korrekt exempel hade varit "Däremot är det inte rimligt av kund att kräva ett RTX 3080 V2 i utbyte utan att betala mellanskillnad när en reklamerar sitt RTX 3060 som är avsevärt sämre prestandamässigt."

Hade sett mycket bättre ut i min mening.

Nu blev jag bara mer irriterad på Webhallen.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av klerhi:

Precis haft ett ärende med komplett som jag inte är helt nöjd med. Köpte ett RTX 3090 TUF av dom och haft den i burken i ett år. Blev "problem" med hotspot-temperaturen de sista månaderna, alltså från att ligga kring 75 grader och nu kring 105 grader. Fick skicka tillbaka kortet, istället för att få ett annat kort i retur fick jag tillbaka min summa på 16800kr. så nu måste jag köpa ett likadant kort för ca 5000kr mer än vad jag betalade för ett år sedan..(vilket jag inte tänker göra såklart).

Var ett kort jag ville få tillbaka..inte pengar.

Det kort du ursprungligen beställt fanns inte i lager när vi skulle skicka en ersättning, då gjordes det som standard ett återköp och hela köpesumman utbetalades. Här borde vi enligt vår rutin ersatt med ett motsvarande kort. Eller ännu bättre, tagit kontakt med dig för att hitta en lösning.

Givetvis ska du kunna få ett nytt, motsvarande kort utan att betala något extra. Vi hör av oss på mail och hittar en lösning.

Skrivet av mAUR:

Fick problem med mitt xfx 6800xt från komplett.
Fick återbetalning direkt. Utan någon kontakt så jag frågade varför jag inte erbjöds annat kort eller väntlista då va svaret det finns inga kort på ingång.
En vecka senare ligger det 15+ Samma Xfx-kort på lager för 5000 mer än va jag fick betala.

Sista gången jag handlar på komplett oavsett pris/erbjudande.

Här har det blivit ett fel i våra rutiner. Jag kan inte svar för exakt vilken information om leveranser som vår kundservice hade tillgängligt när de meddelade att vi inte hade kort på ingång. Tillgång på både kort och säkra leveransdatum har varit, minst sagt, skakiga under en lång tid. Det är ingen ursäkt men kan kanske ge en förklaring till varför det blev fel. Men det vill vi försöka rätta till.

Vår policy är och förblir att vi erbjuder en motsvarande elelr bättre produkt om den som ursprungligen köptes har utgått eller ej är i lager. I ditt fall blev det fel och det beklagar vi verkligen. Om du är intresserad av ett nytt kort så kontakta oss så kommer vi att hitta en lösning där du får ett motsvarande eller bättre kort för samma summa som vi återbetalade dig.

Skrivet av medbor:

Känns som att @Komplett har en del att jobba med, policy och verklighet matchar nog inte i alla lägen

Vi uppskattar verkligen att dess två ärenden kom upp i ljuset. Vår policy är att ersätta ett defekt grafikkort med samma produkt om den finns tillgänglig. Om den av en anledning inte finns så ersätter vi med en motsvarande eller bättre modell.
Vi är själva inte nöjda med hur vi hanterade dessa två ärenden och vi har påbörjat ett förbättringsarbete som bland annat innebär att vi i dag har ett möte mellan kundservice och returavdelningen för att se över våra rutiner.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det kort du ursprungligen beställt fanns inte i lager när vi skulle skicka en ersättning, då gjordes det som standard ett återköp och hela köpesumman utbetalades. Här borde vi enligt vår rutin ersatt med ett motsvarande kort. Eller ännu bättre, tagit kontakt med dig för att hitta en lösning.

Givetvis ska du kunna få ett nytt, motsvarande kort utan att betala något extra. Vi hör av oss på mail och hittar en lösning.

Här har det blivit ett fel i våra rutiner. Jag kan inte svar för exakt vilken information om leveranser som vår kundservice hade tillgängligt när de meddelade att vi inte hade kort på ingång. Tillgång på både kort och säkra leveransdatum har varit, minst sagt, skakiga under en lång tid. Det är ingen ursäkt men kan kanske ge en förklaring till varför det blev fel. Men det vill vi försöka rätta till.

Vår policy är och förblir att vi erbjuder en motsvarande elelr bättre produkt om den som ursprungligen köptes har utgått eller ej är i lager. I ditt fall blev det fel och det beklagar vi verkligen. Om du är intresserad av ett nytt kort så kontakta oss så kommer vi att hitta en lösning där du får ett motsvarande eller bättre kort för samma summa som vi återbetalade dig.

Vi uppskattar verkligen att dess två ärenden kom upp i ljuset. Vår policy är att ersätta ett defekt grafikkort med samma produkt om den finns tillgänglig. Om den av en anledning inte finns så ersätter vi med en motsvarande eller bättre modell.
Vi är själva inte nöjda med hur vi hanterade dessa två ärenden och vi har påbörjat ett förbättringsarbete som bland annat innebär att vi i dag har ett möte mellan kundservice och returavdelningen för att se över våra rutiner.

//Erik

Vi har en ’grundpelare’ på jobbet som är ’constant improvements’, låter som att ni jobbar efter en liknande devis vilket glädjer mig!

Klart det kan gå fel ibland, och bra att ni löser dessa ärenden som hamnat i knät på er. Kan ju finnas ganska stort mörkertal med människor som är missnöjda utan att kontakta er också. Svårt att komma åt kanske.

Ett tips är att skanna igenom lite slumpmässiga ärenden (lite som monte carlo metoden) från senaste åren för att bilda dig en uppfattning av hur avslutade ärenden ser ut jämfört med eran policy. Kan nog vara en hel del som har blivit återköp även när kunder inte bett om det.

Igen, jättebra om ni jobbar med det, men kolla också efter potentiella djupare problem så vet ni mer

Grymt att se er aktiva i tråden och sajten i stort, det bådar gitt framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

Vill också veta hur detta utspelar sig. Låter onekligen märkligt det hela. Hoppas det löser sig.

Komplett erbjöd mig ett likvärdigt kort eller bättre utan extra kostnad. Landade i ett rtx 3090 strix oc.

Tur att den här returhantering kom upp på swec, orken att försöka få ett kort istället för pengar hade inte funnits där.
Hoppas dom kikar igenom fler ärenden som kan ha gått fel.

Permalänk

Inet måste ändå ha den sämsta kundsupport jag någonsin har mött. Inte för jag har behövt reklamera ett grafikkort därifrån men när jag fick en trasigt moderkort från dem så tog de inget ansvar och vägrade ersätta varan. Aldrig mer Inet säger jag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280