inkpro svarar inte längre

Permalänk

inkpro svarar inte längre

Jag har tidigare handlat flera gånger av https://inkpro.se/ utan problem.
La en ny beställning för 9 dagar sedan. Får ingen respons från företaget förutom en orderbekräftelse.
De har bara telefonsvarare som säger att de ej svarar på tel pga covid. De svarar ej på upprepade mail.
Det finns ingen chatfunktion längre.
Någon som vet vad som hänt?
Konkurs, sjukdom, ägarbyte eller något annat?
Tacksam för svar.
Ha det bra
Puttiplatt

Permalänk
Medlem

Har du provat att skriva till dem via kanske Twitter eller Facebook?

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk

De har inte twitter, och jag har inte facebook.
Ha det bra
Puttiplatt

Permalänk
Medlem

Stort varningstecken tycker jag.
Konkurs är ju en vanlig sak, då är det ju extra viktigt att dom inte har några av kunders pengar i förskott.
Det kan ju även vara ett hack, hoppas att du inte gett dom mer uppgifter om dig än address.

Eller så är det som dom säger.
Få anställda och "fel" personer är sjuka
Fast att skylla på covid nu när den helt plötsligt inte är farlig längre (enligt vår regering!) känns ju lite 2020.

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter ju inte helt orimligt att det bara är en (eller i vart fall inte många) som jobbar i Sverige så sjukdom är väl inte helt osannolikt, prova kontakta moderbolaget i Danmark om det är bråttom.

Kundeservice:
Telefon:
38 11 60 70
Mandag-Fredag:
9.00 - 12.00
Email:
kundeservice@inkpro.dk
Mandag-Torsdag:
9.00 - 16.00
Fredag:
9.00 - 15.00

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Drog iväg ett mail till deras danska kundtjänst, får se vad de svarar imorgon.
Puttiplatt

Permalänk

Fått svar av inkpro.se nu.
Dock ingen information om och när leverans sker förutom "den borde landa på vårt lager inom denna vecka".
Lite ironiskt skriver man också "Den har en leverans tid upp till 8 vardagar." , vilket är idag!
Återkommer när nåt nytt händer.
Ha det bra
Puttiplatt

Permalänk

Update!
Fick min leverans idag. Har sedan sist haft lite mailkontakt med inkpro då de meddelade att deras leverantör hade lite problem med leveranserna. Inkpro frågade då om jag ville fullfölja ordern, vilket jag ville.
Slutord: Man kan ej lita på hemsidan avseende leveranstid, och de meddelar inte per automatik om det blir någon avvikelse.
Vet ej om det var det danska kontoret som fick det svenska att börja svara på mail, men efter det fungerade det ok.
Det som levererades var helt korrekt enl lagd order.
Ha det bra
Puttiplatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttiplatt:

Update!
Fick min leverans idag. Har sedan sist haft lite mailkontakt med inkpro då de meddelade att deras leverantör hade lite problem med leveranserna. Inkpro frågade då om jag ville fullfölja ordern, vilket jag ville.
Slutord: Man kan ej lita på hemsidan avseende leveranstid, och de meddelar inte per automatik om det blir någon avvikelse.
Vet ej om det var det danska kontoret som fick det svenska att börja svara på mail, men efter det fungerade det ok.
Det som levererades var helt korrekt enl lagd order.
Ha det bra
Puttiplatt

Skönt att det löste sig. Trist att det skulle ta sådan tid och vara jobbigt.
Handlade på inclub förra helgen och fick det levererat inom 4 arbetsdagar (dvs torsdagen med hemleverans).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.