Postnord import, total katastrof... vad göra?
Beställde en vara från Ebay på 20k.
Varan tog över 1 månad för postnord att "processa" i sin tull hantering.
Igår dimpte det ned en lapp i brevlådan där det stod att jag måste skicka in mitt personnummer för att tullhanteringen skall kunna fortgå. Denna informationen kunde de ju gett mig på "moms.postnord.se" men de gjorde de inte, de stod bara att "hanteringen tar längre än väntat och bad mig vänta".
I vilket fall som helst, lappen kom igår, och paketets sista dag i sverige var i förrgår, de skickade alltså tillbaka paketet innan jag fick notisen om att jag måste ge dem mitt personnummer (stark insatts av postnord).
Nu försöker jag ringa dem på det telefonnummer de angivit på brevet jag fick (010-4360928 , antar att detta är deras tull avdelning)
Man kommer till ett röstsvar som säger xx är i kö, vi ber er därför vänta. När man väntat ca 20 minuter + så börjar rösten som berättar hur många det är i kö sluta berätta detta med jämna mellanrum, efter ca 22-25 minuter så blir man bortkopplad. Ringer man upp igen är man tillbaka i kö men nu står oftast fler före i kön.
Jag har nu ringt upp dem 3 gånger, alla gånger har jag blivit bortkopplad från deras kö efter 20+ minuter. Första gången vart det 25:32 minuter, andra gången 23:12 , tredje gången 24:52.
Så vad fan ska jag göra? Postnord skickar tillbaka min produkt jag fick kämpa för att få avsändaren från usa att ens skicka till sverige, normalt sett så skeppar de inte ens till sverige så han fick göra en manuell hantering, och nu detta. Oddsen att jag får honom att skicka igen är liten, och vem står för möjliga kostnader? Postnord verkar ju helt inkompetenta och det går inte ens komma fram till dem.
Har ni några goda tips hur jag ska hantera detta?