trådlös mus scrollar automatiskt när den kopplas in med usb

Permalänk
Medlem

trådlös mus scrollar automatiskt när den kopplas in med usb

Hej, har ett litet problem som blir rätt irriterande. Min dator började scrolla automatiskt idag, när man hovrar volymreglaget i Spotify eller öppnar en hemsida som är lång nog att scrollas eller om jag håller in CTRL i en webbläsare så scrollar min mus neråt.

Har testat kopplat ur saker en sak i taget samt avaktiverat möss i enhetshanteraren och kommit fram till att min mus i trådat tillstånd är problemet. Avaktiverar jag den "trådade musen" i enhetshanteraren så försvinner problemet och jag kan använda den "trådlösa" obehindrat. Problemet blir då istället att när jag behöver ladda musen så kommer jag inte kunna göra det och använda musen samtidigt.

Är det någon som upplevt samma och vet någon lösning på problemet?¨

EDIT: Insåg medans jag skrev inlägget att jag glömt bort att testa byta usb-kabel, har gjort det nu och det löser tyvärr inte problemet. Vill verkligen inte behöva byta mus, är så extremt nöjd med musen i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4jken:

Hej, har ett litet problem som blir rätt irriterande. Min dator började scrolla automatiskt idag, när man hovrar volymreglaget i Spotify eller öppnar en hemsida som är lång nog att scrollas eller om jag håller in CTRL i en webbläsare så scrollar min mus neråt.

Har testat kopplat ur saker en sak i taget samt avaktiverat möss i enhetshanteraren och kommit fram till att min mus i trådat tillstånd är problemet. Avaktiverar jag den "trådade musen" i enhetshanteraren så försvinner problemet och jag kan använda den "trådlösa" obehindrat. Problemet blir då istället att när jag behöver ladda musen så kommer jag inte kunna göra det och använda musen samtidigt.

Är det någon som upplevt samma och vet någon lösning på problemet?¨

EDIT: Insåg medans jag skrev inlägget att jag glömt bort att testa byta usb-kabel, har gjort det nu och det löser tyvärr inte problemet. Vill verkligen inte behöva byta mus, är så extremt nöjd med musen i övrigt.

Vad är det för mus?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad är det för mus?

Ninjutso Origin One X

Har googlat runt en hel del och kommit fram till att många med Windows 10 har upplevt samma problem. Inte hittat en lösning som funkar för mig än, men hoppas det är ett mjukvarutproblem så jag slipper byta mus.

Permalänk
Medlem

Slet ut musen och testade koppla in en gammal jag hade liggandes (MX518), samma problem med den. Borde tyda på något mjukvarurelaterat va? Har testat olika usb-uttag på datorn med samma problem i samtliga.

Permalänk
Medlem

Hittar verkligen inte felet, är det ingen som har en aning om vad det kan vara för fel?