Cepe intergrerade Firewire funkar inte

Permalänk
Medlem

Cepe intergrerade Firewire funkar inte

Har då ett Epox 8RDA+ så tänkte jag testa och redigera lite film i Adobe Premier 6.5 men det blev en massa konflikter. när man skulle rendera filmen tog det typ 30 minuter för 5 minueter. Undrar om ni vet vad det beror på? har försökt med allt. men jag har en liten aning om att den ska inte ens fungera till redigering och så. måste ha hjälp. tack på förhand

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Firewire har inget med renderingen av filmen att göra. Vad jobbade du med för format på filmen när det tog 30min att rendera 5min?

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

jo där är ju nästa grej. vet inte vad som funkar bäst att redigera i. testat några olika format. vissa gör så att datorn låser sig. vissa gör så att det tar evigheter att rendera. och sen när man väl har renderat så är hela clippet....hur ska man säga?...... iaf det ser dåligt ut

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Du skall använda formatet DV AVI så länge du jobbar med filmen i datorn. Detta tar en j-kla plats ca 10-12GB för en timme film. På din beskrivning så har du kört med något MPG format. Jag vill inte låta dum men du skall nog läsa på lite mer om olika format och så plus att börja inte med Adobe Premiere som är det mest komplicerade filmredigeringsprogram du kan hitta till PC idag.

Hmm denna tråden skulle nog ligga under mjukvara egentligen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nja men det är inte så att jag inte kan redigera film i premier för jag har hållt på med det programmet rätt mycket i skolan. sen fattar jag ingenting av sånna här compressors och grejer.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

om man kunde få Final cut att fungera på WIN OS skulle jag nog använda det istället iof

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Om du kör med DV AVI så länge du jobbar och redigerar filmen så får du bäst prestanda och resultat. När du sedan är klar kan du rendera filmen till MPG, DIVX eller vad du nu vill ha. Att jobba med ett komprimerat format som mpg är nästan omöjligt eftersom datorn inte orkar med plus att varje gång du komprimerar så förstörs ju lite av filmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok tack för hjälpen

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!