Samsung: "År 2025 är vikbara standard i premiumsegmentet"

Permalänk
Melding Plague

Samsung: "År 2025 är vikbara standard i premiumsegmentet"

Höga priser och mindre beprövad teknik avskräcker nog många från att hoppa på det vikbara tåget, men inom tre år tror Samsung att detta har vänt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det sa någon om kurverade tv-apparater också...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Vill hellre ha QD-OLED som standard på mobila telefoner

Permalänk
Medlem

Den blir ju galet fet när den är vikbar och ska ha samma batterikapacitet - nej tack.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Var det inte samma sak med 3D tv-apparater?
Jag tror inte att vikbar telefoner kommer bli någon hit alls.
Personligen kommer jag aldrig köpa en sådan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Min standard är att ha kvar min S22a till minst 2025 sen får vi se om samsung har förutspått #framtiden.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Samtidigt på Samsungs marketing morgonmöte
"Vi skapar ett segment av produkter och sen förklarar vi för kunderna att dom är loosers om de inte hakar på tåget."

Permalänk
Medlem

Tur att Samsung inte talar i egen sak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Var det inte samma sak med 3D tv-apparater?
Jag tror inte att vikbar telefoner kommer bli någon hit alls.
Personligen kommer jag aldrig köpa en sådan.

Jag förstår att man känner så idag men är det något vi lärt oss om teknik så är det nog att inte tala i absoluta termer.

Skulle själv aldrig köpa någon av DAGENS vikbara modeller och troligtvis inte 2025 heller men konceptet tilltalar mig starkt när man löst vecket samt batteritid!

(Detta gäller ju självklart tillverkarna också. Detta kanske totalfloppar)

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt köpa en Foldable telefon/surfplatta i framtiden , men så länge Samsung inte kan fixa sin skarv i mitten på skärmen som andra tillverkare har lyckats med så blir det ingen sådan. Oppo Find N väckte otroligt habegär, enda tråkiga med den var att den kom med SD888 i slutet på livscykeln av SD888. Får hoppas på en Oneplus Foldable eller så.

Permalänk
Medlem

Jag tror på detta först när jag ser det

Frågan är också hur länge de tror på idén själva. Vem vet om detta bara är en trend som ebbar ut som 3D-TV (som redan nämnts).

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Men om man har mobilskal som plånbok, hur ska man kunna vika hop det med en väldans massa kreditkort?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Men om man har mobilskal som plånbok, hur ska man kunna vika hop det med en väldans massa kreditkort?

Google Wallet

Jag har ett "riktigt" kort gömt i bilen för när det krisar och i ryggsäcken om jag är på tur men mitt tre år gamla bankkort ser ut som nytt liksom. Har bara körkortet med mig i skalet. 🥳

Permalänk
Medlem

Frågan är om konsumenterna vill ha vikbara telefoner?
Jag tror inte det

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

För mig finns nog inte ett skarpt nog "user case" för att vilja ha i vikbar form, varken sett till storlek eller smidighet.

Behöver jag större skärm har jag min surfplatta eller laptop. Min iPhone 8 ryms alldeles utmärkt i ficka eller rygga redan idag.
Men kan väl inte säga absolut aldrig dock. Tror dock vi lär ha typ brillor eller något istället som nästa grej snarare, AR och hela klabbet.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att folk köper valfri dynga från Samsung så lär dom köpa detta oxå

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Klockrent att ha en större skärm som fortfarande får plats i fickan, så jag kan nog tänka mig en vikbar i framtiden, men det som finns idag är ju bara för dyrt och för mycket barnsjukdomar med för att jag ska vara intresserad.

Så jag önskar Samsung lycka till med produktutvecklingen

Permalänk
Medlem

Vet folk som jobbar inom vården och kör med flip telefonen för då kan dom ha den i bröst fickan och och knäppa knappen utan att tappa telefonen så vist finns det folk som vill ha vikbara telefoner.
Men dom har gissat fel förut som folk säger kurvade tv vart inte så populärt men monitorer blev det så dom var nog inte helt fel ute där heller.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Med deras priser? Nej.

Permalänk
Medlem

Kan köpa en foldable när de har vanligt gorilla glass annars känns det ganska värdelöst när jag kan repa skärmen med nageln.

Permalänk
Medlem

Kanske om de lyckas kapa priserna med 40% eller mer... Annars inte en chans.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeVvE:

Kan köpa en foldable när de har vanligt gorilla glass annars känns det ganska värdelöst när jag kan repa skärmen med nageln.

Om de hade vanligt Gorilla Glass vore det väl rätt värdelöst, de skulle spricka direkt så fort du viker dem första gången.

En vikbar variant av Gorilla Glass? Tja varför inte men det är inte "vanligt" isf

Permalänk
Medlem

För en som föredrar att ha sin telefon i 4+ år så lockar böjbart inte alls. Bara större risk med få praktiska fördelar för mig.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja ha något i stil med Fold, men behöver ner rejält i pris. Gör mig inget om den är ganska tjock hopfälld, behöver heller inte värsta prestandan.

Permalänk
Skrivet av Teddis:

För en som föredrar att ha sin telefon i 4+ år så lockar böjbart inte alls. Bara större risk med få praktiska fördelar för mig.

håller med! så därför får det bli en ny Iphone 2025

Permalänk
Avstängd

Vad bra, då vet jag vad ska undvika

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Om de hade vanligt Gorilla Glass vore det väl rätt värdelöst, de skulle spricka direkt så fort du viker dem första gången.

En vikbar variant av Gorilla Glass? Tja varför inte men det är inte "vanligt" isf

Exakt, därför jag inte kommer köpa en foldable

Permalänk
Medlem

Allt hänger väl på om Apple och andra stora tillverkare väljer att satsa lika hårt på det som Samsung gjort

Permalänk
Medlem

Inte så länge vecket på skärmen är märkbart, varken med öga eller finger. Och hur skulle dom lösa det problemet?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Kanske dags för Nokia och göra en v2.0 på deras N90 t.ex. Du kunde till och med vrida skärmen 90° efter att du hade vikt upp skärmen. Och en mer dedikerad kamera än alla andra kameror.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,