Designa och visa upp din dröm-Iphone!

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Designa och visa upp din dröm-Iphone!

@Micke_JKUR tipsade nyligen om sidan Design the next iPhone och det vore ju onekligen roligt att se hur din Apple-märkta drömtelefon ser ut. Verktyget är enkelt att använda och det är möjligt att smälla på en rad olika komponenter och tillbehör från alla Apples olika produkter för att skapa en ultimat Iphone. Är du i behov av HDMI-utgång? Smäll på en sån! Hörlursuttag? Dunka på! Ratt? Go crazy! Endast fantasin, och åtkomsten till virtuella komponenter, sätter gränser!

Så ta och skapa din drömtelefon, ta en skärmdump av resultatet och ladda upp bild på ditt alster här i tråden. Användaren som levererar det tjusigaste alstret vinner anrika Äran™!

Permalänk
Medlem

(Hade önskat man fått välja lite telefonformer.. apples är inte min drömform).

Ta kontroll över dina spel och fotosessioner!

Permalänk

såg lite tomt ut med en usb-c port, power knapp headphone utgång på en 3" skärm, I like it.

allt man behöver liksom ingen jäkla kamera å skit som man ändå aldrig använder.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har redan en dröm iphone, supernöjd med 13pro max

Permalänk

Framsidan ska bestå av en skärm utan kamerahål etc. Då kamerorna bakom skärmen idag inte håller bästa kvalite så får man acceptera ett kamerahål, men absolut inte mer. Sedan ska mobilen usb c. Jag kan även tänka mig helt trådlös laddning.

Sist så vill jag ha en vikbar/rullbar iPhone och det går diskutera denna formfaktor till oändlighet, detta tillskillnad från det ovanför som jag skrev som är ganska tråkigt. För de önskemål jag hade ovanför hade jag även för 20år sedan på min mobil, även om jag ej kallade porten för just namnet usb c.

Permalänk
Medlem

Som xPhone!

Jag lägger en video här, så slipper jag förklara

Visst, vissa funktioner börjar kännas gamla. Men de kanske släpper en updaterad vision snart.

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Min dröm-Ihpone är en android telefon

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill ha typ en tvål i glas så att jag ändå kommer ha en utsida designad av en tredje part, bara för att kunna hålla i den. går det att lösa? Ta bort alla anslutningsmöjligheter också så betalar jag dubbelt 💸

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Sån ball genomskinlig telefon som de har i Westworld

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk
Medlem

Som vän av ordning (Och en släng OCD), snälla skriv ut det som "iPhone".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bastich:

Min dröm-Ihpone är en android telefon

Exakt, dröm Iphone är ingen Iphone

Visa signatur

|| 9950X3D MSI PRO X670-P WIFI 32GB-6000c30 ASUS RTX5080 TUF OC || 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI 32GB-3600c16 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || R7 5800X3D CH VIII Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 ASUS RTX3080 TUF OC V2 || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 EVGA RTX3070 FTW Ultra || Thinkpad P16s Gen 2 R7 PRO 7840U(Zen4) 32GB-6400 1TB 980Pro 780M

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Är du säker på att iPhone är det grammatiskt korrekta? Bara för ett företag vill att man ska skriva på ett särskilt sätt behöver det inte vara det korrekta.

Permalänk
Medlem

Estetiskt Apple. Funktionellt Android i grunden.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Iphone = telefonen. iPhone = varumärke.
Jag brukar tex inte skriva Nestlé istället för Nestle. Ps bojkotta dem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

USB-c och Android. Klart.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

En iPhone som är vikbar som Galaxy Flip så den tar mindre plats i fickan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv

- Platt baksida i greppvänlig plast och utan kamerabump
- Bort med selfiekameran som inte tillför något annat än att försämra skärmen
- USB-C

Permalänk
Medlem

Oavsett hur den ser ut så ska det vara USB-C och hörlursutgång. Samt minst Ip67 och utbytbart batteri. Meningen var väl ett drömma och fick jag designs en iphone själv så. Struntar i om den blir en halv centimeter tjockare pga mina önskemål. En smal telefon är absolut inget jag bryr mig om ifall det innebär att man får ta bort bra saker för att få ner tjockleken.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Min dröm iPhone är ingen iPhone....... Perfekt produkt.

Permalänk
Medlem

billigare Andriod telefon är min dröm iphone

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Redaktion
Redaktör

På baksidan noterar vi gott om olika kameror med allehanda olika objektiv så att du sömlöst kan gå från extrem vidvinkel till tele.
Volymen går hela vägen till 11 därav tre volymknappar.

Framsidan har den mest avancerade notchen någonsin och du kan säga hejdå till risiga selfies.

Som Tim skulle sagt: "This is our best iphone yet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Sweclockers håller sig till svenska etablerade skrivregler. Det innebär stort I och litet P i Iphone. Precis som vi skriver Ikea och inte IKEA, däremot ABB och inte Abb.

Permalänk
Medlem

som iphone 3g, rundade hörn, vit och lagom stor

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluxor:

Som xPhone!

Jag lägger en video här, så slipper jag förklara

https://www.youtube.com/watch?v=WCdM-5HW4To

Visst, vissa funktioner börjar kännas gamla. Men de kanske släpper en updaterad vision snart.

Men lite lite Amperetimmar på batteriet.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

@Micke_JKUR tipsade nyligen om sidan Design the next iPhone och det vore ju onekligen roligt att se hur din Apple-märkta drömtelefon ser ut. Verktyget är enkelt att använda och det är möjligt att smälla på en rad olika komponenter och tillbehör från alla Apples olika produkter för att skapa en ultimat Iphone. Är du i behov av HDMI-utgång? Smäll på en sån! Hörlursuttag? Dunka på! Ratt? Go crazy! Endast fantasin, och åtkomsten till virtuella komponenter, sätter gränser!

Så ta och skapa din drömtelefon, ta en skärmdump av resultatet och ladda upp bild på ditt alster här i tråden. Användaren som levererar det tjusigaste alstret vinner anrika Äran™!

En vänlig påminnelse om att det kan vara värt att ta en titt på första inlägget.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Inaktiv

Fy fan vad jobbigt att ha en sådan..

Drömmen vore om de var som idag i design.. men med en ny batteriteknik.

Permalänk
Medlem

Finns bara tre saker personligen

Ingen notch dvs skärm hela framsidan.
Nytt batteri som håller lika länge som MAX modellerna fast i normal storlek.
Behåll iOS - ingen seg, ful skräpandroid med bloatware som bara har uppdateringar i 12 månader

Klart!

Permalänk
Medlem

Typ som denna:

Fast mer modern i formen och heltäckande skärm på den främre delen. Fy sjutton vad jag saknar fysiskt tangentbord inbyggt i telefonen, att skriva med touch vänjer jag mig nog aldrig riktigt till 100% att göra.

Permalänk
Medlem

Min är bara en silvrig aluminium platta. Skärmen behövs inte för folk kan använda sin apple watch istället. Usb-c tar för stor plats så den tar jag bort.