Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Jag testar Alta Labs accesspunkter just nu, som är ett nytt företag med massa folk från Ubiquiti. Fungerar otroligt bra och det är också skönt för mig som är lite lat gällande managering att de är cloudmanagerade. Ska dock komma någon on-premise-kontroller i framtiden. Kan helt klart vara värt en titt!

https://www.xpatit.gr/images/stories/virtuemart/product/AP6-Pro-Front_Blk_Bkgd_Blue_LED.jpg

såg dessa för ett tag sen på YouTube. några jag sett säger att dem är bättre än unifi.
vad använder du som router ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ca1P3:

såg dessa för ett tag sen på YouTube. några jag sett säger att dem är bättre än unifi.
vad använder du som router ?

UniFi är helt klart mer "moget" system, och också ett mycket större ekosystem av produkter. Men är imponerad av användarvänligheten hos Alta Labs, samt det snygga interfacet som definitivt slår Unifi på fingrarna. Har inte kunnat göra några vetenskapliga prestandatester, men det jag har testat säger att de är snabbare än både UniFi och mitt tidigare Grandstream GWN-system. Spår att de kommer bli riktigt stora om de fortsätter i samma takt med mjukvaran och släpper lite fler produkter (typ utomhusaccesspunkter).

Som router använder jag normalt pfsense, men just nu kör jag en Ubiquiti EdgeRouter ER-12.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+