Använda laptopens skärm som sekundär?

Permalänk

Använda laptopens skärm som sekundär?

Hej!

Jag har köpt mig en Lenovo Ideapad Gaming 3 och försöker sätta upp den så att jag kan ha min gamla större bildskärm som huvudskärm och laptopens egna skärm som sekundär. Är det möjligt? Har försökt i Windows 10 men jag kan inte köra ett spel på den stora bildskärmen och sen försöka öppna en webbläsare på laptopens skärm för då visas webbläsaren på båda skärmarna?? Känns som jag missar något men vet inte vad. Jag kör detta över HDMI porten på datorn.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Nu har jag Windows 11 men jag har för mig att det var likadant med Windows 10.
Om du högerklickar på skrivbordet och väljer Bildskärmsinställningar så kan du där klicka identifiera för att se vilken skärm som är numrerad ett och två.
Du kan då markera och flytta runt rutorna som symboliserar dina skärmar så att de ligger som du har det på ditt arbetsbord rent fysiskt. Du kan ocskså ange vilken skärm som ska vara din primära och sekundära, dvs var startknappen ska vara.
Vet inte om det var svar på din fråga men på Bildskärmsinställningar finns en mängd inställningar att trixa med.

Permalänk
Skrivet av gagamelll:

Nu har jag Windows 11 men jag har för mig att det var likadant med Windows 10.
Om du högerklickar på skrivbordet och väljer Bildskärmsinställningar så kan du där klicka identifiera för att se vilken skärm som är numrerad ett och två.
Du kan då markera och flytta runt rutorna som symboliserar dina skärmar så att de ligger som du har det på ditt arbetsbord rent fysiskt. Du kan ocskså ange vilken skärm som ska vara din primära och sekundära, dvs var startknappen ska vara.
Vet inte om det var svar på din fråga men på Bildskärmsinställningar finns en mängd inställningar att trixa med.

Tack för hjälpen! Har nu börjat få lite kläm på det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I