Firma/person som kan fixa en böjd pin på moderkort.

Permalänk
Hedersmedlem

Firma/person som kan fixa en böjd pin på moderkort.

Köpte ny dator i delar. Lång historia kort så råkade en pin för cpu bli lite böjd på moderkortet.
Är det nån som har något tips på firma/person som kan fixa detta?
Tips om dom även kan bygga ihop resten av datorn då jag ledsnat totalt xD

Är ett LGA 1700 moderkort.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippen:

Köpte ny dator i delar. Lång historia kort så råkade en pin för cpu bli lite böjd på moderkortet.

Tacksam för svar

Vilken stad hade kunnat hjälpa eller ska du skicka det?

Permalänk
Moderator
Moderator

Valfri seriös firma som annars sysslar med att bygga datorer kan antagligen erbjuda en sådan tjänst. Du får dock räkna med att ingen av dem kan garantera att de fixar processorn, utan det blir fortfarande på ditt ansvar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pippen:

Tacksam för svar

Du kan ju testa att skicka pm till någon i Gratis hjälp vid montering av datorer-tråden (läs trådstarten först). Inte omöjligt att det finns en medlem som kan hjälpa dig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Tack alla

Grejerna finns i Karlstad men dom enda "firmorna" som sysslar med datorer här verkar vara elgiganten och liknande. Resten som inte är nån typ av kjedja verkar endast erbjuda hjälp till företag med It-Lösningar och liknande.

Kan absolut tänka mig att skicka grejerna och naturligtvis betala för det om nån har ett bra tips.

På denna socket är det ju lite spec. att pinsen sitter på moderkortet och inte cpu:n

Permalänk
Medlem

Om du inte har böjd den för mycket är det inte så svårt att böje den tillbaka, använd urmakar lupp och någon bra pinsett ev. korntång. Har själv gjort det ett par gånger.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av roosterx:

Om du inte har böjd den för mycket är det inte så svårt att böje den tillbaka, använd urmakar lupp och någon bra pinsett ev. korntång. Har själv gjort det ett par gånger.

Det är extremt små pins på LGA1700.
Är rädd jag ska förvärra saken med mina darrhänder haha.