EKWB-vattenkyld 2080 - värde?

Permalänk

EKWB-vattenkyld 2080 - värde?

Har ett 2080 jag tänkte avyttra men väldigt svårt att bestämma vad det kan vara värt?
Nyligen bytt thermalpads, paste och rengjort det grundligt.
Gått runt 30-40c i min ägo.

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk

ser ut som att anonserna slutat på runt 3-4000 sek för 2080 kort på tradera lite beroende på tillverkare med stockkylaren så lägg på ett par hundralappar för kylarblocket eller nått kanske.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Rouge of Darkness:

ser ut som att anonserna slutat på runt 3-4000 sek för 2080 kort på tradera lite beroende på tillverkare med stockkylaren så lägg på ett par hundralappar för kylarblocket eller nått kanske.

Enligt min erfarenhet så är det snarare tvärt om. Det finns färre potentiella köpare till ett grafikkort med endast vattenblock på. Bästa chansen att få sålt till vettig slant för ett sådant kort är nog här så sweclockers

Visa signatur
Permalänk

Tack för svar och input!

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Det finns färre potentiella köpare till ett grafikkort med endast vattenblock på.

Helt klart, allra helst när det kommer till som har några år på nacken och inte är kvar i toppskiktet av kort. Jag har ofta fått bättre betalt och sålt snabare. När jag bara annonserat ut kort med luftkylare än att försöka kränga dom med block monterat.

Däremot är det inte helt omöjligt att få en 5-600~ eller tom mer för blocken separat om man orkar. Finns alltid nån person där ute som vill vattenkyla sin befintliga setup med äldre komponenter. Och det kan vara svårt att få tag i block till kort som har några år på nacken. Samt att det är svårt att motivera nypris på block till kort som har 2-3 år på nacken, så kan vara relativt lättsålt om det är till ett populärt kort.