Tävla och vinn nya Fractal Design North – chassi i skandinavisk design

Permalänk
Medlem

Det svarta chassit med glas skulle gifta sig bra med den nuvarande plaseringen av datorn men även kunna flyttas upp i hörnet för att smälta in med "valnöts" themat i hörnet.

Permalänk
Medlem

Skulle sitta som pricken över I:t i barnens spelhörna. Speciellt det svarta med mörkt trä och mässingsdetaljer. Skulle även passa in fint i vardagsrummet där det blir mer än bara en PC utan även en inredningsdetalj för alla att beskåda.
God Jul! från Tranemo.

Permalänk

Har bara använt Fractal Design cases i min karriär och hade tänkt fortsätta med det, grymma chassin helt enkelt. Mitt 5 år gamla bygge i Define S har varit fantastiskt men North är ju galet snyggt. Brukar uppgradera vart femte år ungefär så kommer garanterat bygga ett helt nytt system i burken antingen runt mellandagarna eller i 30 års present i Mars. Både svart och vitt case med glaspanel hade passat jättebra i omgivningen, men lutar väl lite mer åt det svarta hållet. Ett milt sken av datorljus i bakgrunden medans man ligger i soffan och kollar TV hade varit mys.

God Jul Gubbar & Gummor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lill_tunnan:

Detta skulle passa in perfekt i min hörna. Då mitt tema med akustikpaneler och mitt skrivbord i valnöt så tror jag att det svarta chassit med valnöts front skulle smälta in snyggt i skrivbordsmiljön.
Med fractal designs stilrena design och valnöten som matchar med omgivande material och det svarta i chassit smälter in med övrig utrustning.
<Uppladdad bildlänk>

Förbaskat snyggt!

Permalänk
Medlem

Här är vår setup, min till vänster och sambons till höger. (Skivorna är numera oljade, och sladdarna är dragna i kabelkanal).

Hon har glassida och massa RGB i sin burk, liksom en DX racer.

Jag kör en mer "elegant" stil om man så vill, med en Ikea Markus och svart utan RBG. Dock är ju min Phanteks P400S inte så snygg, tror fronten på North gör sig fin tillsammans med bok-skivan Här får jag en chans att sänka henne ordentligt när gäster tittar in i rummet!

Permalänk
Medlem

Någon hos Fractal ska ha sig en ordentlig julbonus i år. De har pumpat ut några riktigt fina chassin senaste tiden men North kommer in och tar förstaplatsen för mig (även på önskelistan). Skulle nästan kunna tro att de är ett custom-jobb för min hörna.

Kör på svart/valnöt tema redan med ribbade akustikpaneler och skrivbordsskiva i valnöt så North hade känt sig hemma direkt. Det hade fått ersätta mitt Node 202 som har varit med ett bra tag nu. Tyvärr har uppgraderingen av komponenter under åren gjort att de har svettats en del och jag har fått göra s.k. "Ghetto-modding" och fäst några fläktar på utsidan. 202an har utan tvekan gjort sig förtjänt av att avsluta sitt hårda arbete som gaming-rigg och hade fått leva ut sina sista år som en HTPC hos farsan.

North hade placerats uppe på skrivbordet till vänster om skärmarna (som hade fått ta ett litet skutt till höger) där det hade fått chansen att skina ordentligt men utan att sticka ut. Har även tänkt att införskaffa en fotpall att ha under skrivbordet som då hade placerats på vänster sida för att gömma fiberboxen. Som ni redan förstår hade jag valt charcoal/valnöt och det med en mesh-panel för att komponenterna inte ska ta någon fokus från Norths eleganta design. Lite extra luftflöde och fläktplatser är väl inget som skadar heller.

Försökte mig på att ta en panoramabild för att få in helheten. Blev lite svajigt men bättre än så kan jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag tänker att en svart skulle passa perfekt som media/soffspel-dator tillsammans med tväbänk och soffbord i matchande svart/valnötstema. North är det bästa chassit jag sett som ser ut att matcha och bli en del av de andra möblerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

<Uppladdad bildlänk>

Här är vår setup, min till vänster och sambons till höger. (Skivorna är numera oljade, och sladdarna är dragna i kabelkanal).

Hon har glassida och massa RGB i sin burk, liksom en DX racer.

Jag kör en mer "elegant" stil om man så vill, med en Ikea Markus och svart utan RBG. Dock är ju min Phanteks P400S inte så snygg, tror fronten på North gör sig fin tillsammans med bok-skivan Här får jag en chans att sänka henne ordentligt när gäster tittar in i rummet!

Osäker på om bilden funkar att se för andra nu, då den ej syntes när jag läste i mobilen. Testar igen.

Permalänk

Som ni ser, så äger jag inte en dator. Då jag gärna skulle vilja bygga mitt dröm-setup, är budgeten lite tajt då jag är student. Hade jag vunnit detta chassi hade det underlättat mycket, och chassit hade jag låtit stå på bordet då den verkar kompakt.

Permalänk
Medlem

Denna lilla skrubb är inte mycket för världen, en ombyggd klädkammare på lite drygt 1,5kvadrat. Men för mig är det mitt egna lilla space i en vardag som till stor del handlar om att ta hand om andra. Skrubben är en work in progress som ska bli kombinerad spel och hobbyhörna. Jag tänker mig en andra skärm, skrivbord och hyllor i ek, nördtrofeer samt nån liten växt. På sikt vill jag att det ska få bli min egna Zen-space där jag kan koppla av och bara vara själv, något som inte är tvärlätt som nybliven pappa och anställd inom vården.

En fractal designs North hade fått stå på samma ställe som nuvarande chassi, längst in under skrivbordet. Jag hoppas att ett ljust chassi med trädetaljer kan hjälpa lyfta rummet och komplettera framtida inredning till skillnad från den mörka lådan som står där nu. Tyvärr finns inte utrymme i budgeten att byta ett fullt fungerande chassi, så om jag skulle råka vinna ett i denna tävling så slipper jag ett (välförtjänt) ont öga från min sambo

Permalänk
Medlem

Hade suttit fint nu när man tömt lädret på ett String system! Hade passat väldigt bra i vårt lilla vardagsrum!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Hej, Fractal Design North är sjukt snygg och skulle passa perfekt i min gaming/plugg setup! Skulle byta ut mitt nuvarande Phanteks chassi som nyligen börjar vibrera pga en trasig back-panel som inte går att sätta på ordentligt längre.

Guld, svart och brunt är exakta stilen i min setup med valnötsträ och guldaccenter lite överallt, så den svarta Fractal Design North med härdat glas skulle se supersnyggt ut!

Har vinyler i rummet från NASA's golden record som också är i guld och vore super snyggt med ett chassi som matchar allt sånt!

PS. Tomtefarmor skulle få ett mycket finare chassi att sitta ovanpå och se mig spela

God Jul alla och lycka till till er andra i tävlingen också!

Imgur-album med setupen om ni är nyfikna:) :
https://imgur.com/gallery/dzWwAyu

Lägger till setup-album
Permalänk
Medlem

I bister kyla och vinterskud,
har vår kära eldstad fått eldningsförbud.
Inga vedträn värma oss mera,
hur ska vår vedspis nu prestera?

När elpriset stigit upp över höjden,
visar Fractal Design upp nåt de har gjort i slöjden.
Så när vi fyller våra magar med julmatsstoppning,
låt vårt hem värmas utav överklockning.

Permalänk
Medlem

Ett Fractal Design North hade gjort sig sig väldigt gott på min hylla då det hade passat så fint ihop med träslaget

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

https://i.imgur.com/7OBUISx.jpg

Skulle få placera den under bordet där min dator står nu för det är tyvärr lite platsbrist här i min lilla 1-rums lägenhet.

Vad är det för ett slags datorbord förresten? Det såg väldigt smidigt ut.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

En fractal designs North hade fått plats

En fractal designs North hade fått stå under tv'n. Jag hoppas att ett ljust chassi med trädetaljer kan komplettera framtida smart(are)tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Vad är det för ett slags datorbord förresten? Det såg väldigt smidigt ut.

Det är Trotten 160x80 från IKEA.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Jag skulle placera mitt här, ni ser ju, jag är 36år gammal, jag behöver ha det lite mer cleant än denna tonårsdröm som pågår.

Hade jag inte heller haft något fönster så kunde jag haft datorn på rätt håll Den vita med Ek hade gjort sig så snyggt istället för min slitna gamla H400.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Jag hade velat vinna detta chassi till min fästman, han visade mig det och tyckte att det var riktigt snyggt och jag håller verkligen med om det! Det hade passat bra i vårt vardagsrum, det är ju så snyggt så man vill ha det väl synligt 😍

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/gallery/0qwYSq2
Hade nog hamnat där en desktop ska vara, höger sida på skrivbordet och inte på golvet och samla damm. Färg kanske ni kan gissa

P.s. är ny här och inser att jag inte vet hur man laddar upp en bild men hoppas någon ser det D.s.

Permalänk

IKEA plantorna kan slänga sig i väggen, Fractal Design North på främsta plats. Charcoal Black (med valnöt i fronten) passar perfekt med IKEA karlsby valnötsskivan + svarta IKEA hurtsarna, skandinavisk design till 100%.
Fractal Design North skulle känna sig hemma uppe i norra norrland.

Permalänk
Medlem

Jag trivs bra med trä och sandfärg. Jag tror att ett North-chassi skulle se super ut på högra sidan. Båda färgerna tror jag skulle se fina ut med fronten de har i trä. Om jag hade ett North-chassi skulle jag ha det till höger för att det skulle få setup:en mer horisontellt balanserad visuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

http://herje.eu/desk_1.jpg

Jag trivs bra med trä och sandfärg. Jag tror att ett North-chassi skulle se super ut på högra sidan. Båda färgerna tror jag skulle se fina ut med fronten de har i trä. Om jag hade ett North-chassi skulle jag ha det till höger för att det skulle få setup:en mer horisontellt balanserad visuellt.

Grymt snyggt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Grymt snyggt!

Tack!

Permalänk

Hos oss skulle det verkligen hamna i blickfånget som media dator under TVn, bort med krukorna så skulle ett vitt med ljust trä skulle passa perfekt!

Permalänk
Medlem

Tjena! Otroligt snyggt chassi. Har väntat länge på ett i denna estetiken och nu är det äntligen här, tack fractal!

Jag tror det vita chassit med ek accent fram hade passat in otroligt bra i min nuvarande setup. Jag hade förmodligen haft chassit på samma ställe som det nuvarande står så det verkligen syns och kan vara en del av rummet och dekoren.

Stavning
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k
GPU: Zotac GTX 1080
MK: Asus Z170-A
RAM: Corsair 16GB DDR4
SSD: Samsung 850 Pro 256GB / 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Då jag nyligen flyttat och totalrenoverat en ny lägenhet, fick det nya temat i vardagsrummet bli industriellt, men inslag av trä. Mörkblå matta väggar, och svart inredning, men mycket trä. Då fick datorn åka ner på golvet. Den passade inte alls den nya looken.

Lagom till detta släpper fractal design sin nya North-serie. Finns nog inget chassi som hade passat bättre till min nya desktop.

Nytt chassi och lite cable-mangaging på det, så är looken fixad!

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit fast i hemmet två veckor med världens förkylning så har jag klurat lite på en halvseriös rendering på hur chassit hade passat i min datorhörna.

Har alltid tyckt om svart och valnöt i kombination så när man ser ett FD chassi med valnöt blir man direkt kär.
Chassit står på en liten plattform som gör att det passar fint på skrivbordet utan att stjäla så mycket plats.

Och renderingen med ett något liknande Fractal Design North

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Inaktiv

Min motivering är att tomtarna jag har på besök känner sig lite ensamma på skrivbordet. De är vana med hårda paket och skulle behöva lite sällskap av ett läckert chassi vars nordiska design förhoppningsvis gör att de känner sig mer hemmastadda.
Med en North till hands skulle inte längre datorn gömmas undan under skrivbordets mörker, nej med sådan stil ska den ha hedersplatsen uppe på skrivbordet dit alla ögon dras.

Permalänk
Medlem

Jag har länge suttit och trånat efter en ny dator med ett bättre grafikkort. Man skulle kanske ta och bygga en själv, vilket jag fortfarande aldrig gjort.
Tankarna har gått till att köpa en mini-itx, men passar de nya grafikkorten i ett sådant, kanske chassit spräcks?
Ett lite större chassi känns ändå dock mest aktuellt. Man vill ju kunna byta komponenter i framtiden, eventuellt.
Ett snyggt, svart och modernt utseende vill jag då ändå ha, gärna trä på fronten vore att föredra.

God Jul! 🎄🎅🏻

Jag hade placerat en Fractal Design North i min "datorhörna". Med tanke på den snygga designen så hade den dock fått en betydligt mer framträdande plats i jämförelse med den datorn jag har just nu.
I rummet där jag har min dator har jag blandat trädetaljer i ljus furu, svart ek, med mörka toner och guld, vilket jag tror Fractal Design North i svart hade passat.