Visa signatur
🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X
Hej,
Byggde ihop en ny dator igår. Jag är inte supererfaren byggare, men heller inte novis. Har väl byggt ca 7 datorer i mitt liv.
Det som hände igår har jag aldrig varit med om. Det var när jag skulle koppla in alla kablar från frontpanelen och var framme vid USB 3-kabeln:
Jag satte i den i rätt ingång på moderkortet, men kom sedan på att jag behövde göra om kabeldragningen. Då satt den som sten. Försökte på alla vis få loss den genom att rucka, dra rakt ut o.s.v. Moderkoret böjdes till och med lite. När jag till slut fick loss den fick jag ta hjälp av en liten skruvmejsel och forcera ut den, vilket ledde till att plasthöljet som sitter runt piggarna följde med ut... Har inte orkat fippla tillbaka höljet än och därmed funkar inte frontpanelens USB 3.0-portar, men de kan jag väl kanske leva utan...
Hittade en längre tråd på Linus Tech Tips forum om detta och det verkar vara en del som varit med om det. Vems "fel" är det? Moderkortstillverkaren som gjort för tight fäste, eller chassitillverkaren som gjort för tight fäste på kabeln?
Hittade även denna film på YouTube:
🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.