Actionkamera - GoPro vs DJI vs ???

Permalänk
Medlem

Actionkamera - GoPro vs DJI vs ???

Är på jakt efter en actionkamera. Primärt för att använda på semestrar och dylikt.

Tittar främst på GoPro Hero 11 och DJI Action 3. Jag lutar mer åt DJI då alla recensioners kommentarsfält har någon som skriver om problem där GoPron antingen kraschar eller överhettas. Är det så vanligt förekommande?

Något jag dock gillar med GoPro är deras mjukvara som visar höjdmeter och hastighet t.ex. när man filmar i skidbacken, har DJI något liknande?

Insta360 verkar vara bra också, dock känner jag ej till märket,

Permalänk
Medlem

DJI Action 3 har haft problem med fokus fel med linsen etc, antar det ska vara fixat numera men inte helt säker på det. GoPro Hero 11 ska vad jag förstår vara betydligt bättre än 10an och inte blir överhettad, hur programvaran fungerar i den vet jag inte. Dock är det nog överdrivet vad gäller att enheterna havererar, slutar fungera osv.

Allt detta finns att ta del av på YouTube, många videos om det ena och andra vad gäller action kameror.

Den största fördelen med GoPro är alla möjliga tillbehör som finns, lättare att få tag i prylar osv.

Permalänk
Medlem

Kanske av intresse:

Permalänk
Medlem

Jag var intresserad av Action 3 förut men lutar fortfarande åt GoPro hållet.

Dock har min Dji Pocket funkat bra, aldrig strulat egentligen. Däremot blir den ganska varm om man använder den för länge, jag har dock valt att bara spela in kortare klipp av händelser osv som är personliga för mig. Jag tänkte dock att jag skulle skaffa en GoPro för att kunna filma mer och längre saker för att sedan kunna klippa ihop till en video. Lite i stil med det man kan se av saker som folk lägger upp på YouTube.

Min DJI Pocket funkar bra till det mesta men jag behöver ändå en vanlig action kamera för andra saker, samt kombinera det med en DSLR kanske.

Permalänk
Medlem

Har en GoPro Hero 8 Black som funkar bra och jag har varit nöjd med den.

Har även en Insta360 One R med 360 lins och en 1-inch leica lins.
Nöjd med den också, men om du vill ha telemetri så är GoPro bättre eftersom Insta360 (One R åtminstone) inte har någon GPS. För att få telemetri måste man ha telefonen kopplad mot kameran, eller deras fjärrkontroll med GPS.

Permalänk
Medlem

Har haft en GoPro 2018 uppdaterad med black mjukvara sen ett antal år tillbaka och är kalas nöjd med den, har bara använt den när jag kört hoj så inga avancerade grejer skulle jag påstå.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc