Macbook Pro 13 early 2015 tangentbordsproblem

Permalänk
Medlem

Macbook Pro 13 early 2015 tangentbordsproblem

Jag har strul med min gamla trotjänare och hoppas någon kan ge mig lite tips.

Under hösten har den strulat och ibland när man tar upp den ur väskan så fungerar inte tangentbordet eller trackpaden och jag kan inte skriva in lösenordet.

Det hjälpte då oftast att starta om den, nvreset, knacka på undersidan och lite sånt.

Men på mellandagarna så ville den inte alls, så jag beställde en "ribbon cable" som går mellan dotterkortet till moderkortet. Jag bytte den och både tangentbord och trackpaden fungerade när jag startar upp igen.

Spola fram 2 dagar och jag öppnar laptopen och tangentbord svarar inte alls. Trackpaden fungerar klockrent.

Datorn svarar på strömknappen och även nvreset (control+command+r+p), men nada när jag försöker logga in i OS.
Externt tangentbord fungerar.

Testat omstarter, knacka, nvreset, boota windows, ja allt jag kan komma på. Men det är heldött.

Är det bara att ge upp eller kan jag testa något mer?

Vänliga hälsningar
Robin

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Det kan vara kabeln som är lite glapp; prova ta bort bort den och montera dit den igen.