Permalänk
Medlem

Maxnomic Leader (black)

Jag måste göra mig av med min Maxnomic Leader...

MAXNOMIC LEADER
Stolen är fantastiskt trevlig att sitta på, även hela dagar i streck. Stolen knarrar inte och den är stadig med alla sitt-inställningar man kan önska och den andas bra. Ytan är en sorts fejk-läder som i verkliget består av ett ljust bomullsaktigt tyg som behandlats med ett svart yttre färgskikt. Självaste stolen och tyget är alltså utan skada, men den där färgen släpper ibland fragment av den yttre färgen. Nackkuddens resårband har med tiden förlorat sin elasticitet, men vill man ha den högre upp går det att slå en knut på bandet eller fixa på annat vis

DEFEKT
Nötningarna har kommit efter att min fru spillde rå banan på den och jag blev litet hispig och rengjorde med det enda vi hade tillhands (en spritservett, suck). En tid senare började färgen bli känslig för friktion och just framtill vid knäveck och bordsben fäller den ibland fragment. Det färgar alltså inte av sig och det påverkar egentligen inte stolen på något som helst praktiskt vis, inte mer än att det ser fult ut. Men störs man av dessa fragment så är det förstås irriterande att dammsuga upp dem. Min fru krävde så att jag köpte en ny stol och nu när den tar onödig plats drömmer hon om att få slänga den.

Jag får väl säga att jag sedan lät mig lockas av SecretLab's kampanjer och att jag föll för att testa deras Titan 2022. Jag borde istället ha köpt en till likadan Maxnomic Leader. Jag saknar den här stolen mycket, den är riktigt riktigt bra och som sagt inga fel på självaste stolen... men ytan är ful och den fäller färgfragment som min fru inte står ut med.

NYTTA
Sitter du nu på en Ikea-stol som håller på att falla sönder eller sitter du möjligtvis på något annat knöggligt eller fult? Vill du ha en trevlig stol till garaget? Bygger du kanske en hemmacockpit och vill hålla nere kostnaderna där det går? Tycker du i allmänhet att extrem patina är en struntsak? Kanske är du bara litet händig och vill klä om den här stolen/ge den ett annat överdrag? Det verkar fullt görbart att bara fästa ett nytt tyg med metallringar i stängerna på undersidan, det är nämligen så fabrikstyget redan installerats (se rödmarkeringar på bild).

PRIS
Jag har fått bråttom att bli av med den så alla bud/byten emotses. Jag säljer/byter till vem jag vill, om alls. Den har enbart varit i djur- och rökfritt hem. Ser gärna avhämtning i centrala Uppsala, men jag kan ev. köra en bit med den. Jag tror inte att det är ekonomiskt rimligt att skicka den med post men kan vid anmodan undersöka den frågan.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Hej! är intresserad, bor ganska centralt i uppsala. Är det något du är ute efter i bytesväg?

Permalänk
Medlem

Hej, oj det är väl inget särskilt som jag behöver vad jag vet, egentligen, överraska mig? Whisky / champagne går väl åt med tiden, annat litet udda så letar jag efter Sega Batman (PAL) med låda och manual... Annars är väl bara sedlar säkert det enklaste sättet att göra upp

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Hedersmedlem

För den som köper eller om du själv vil lbehålla stolen kan det vara värt att testa att behandla stolen med läderreparation, typ något i den här stilen: https://www.autodude.se/sv/produkt/laderreparationskit_furnit...

På bilinredningen kan det ge riktigt, riktigt bra resultat!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Min fru kommer inte orka med att den fäller något mer, hon ger mig inte tiden att prova behandlingen men tack för tipset. Hon tvingar mig göra av med den ena stolen för vi bor inte särskilt stort (2 vuxna och 2 barn på ca 74 kvm).

Min SecretLab Titan 2022 kan förstås också vara till salu men då vill jag ha en lika ny Maxnomic Leader (black) i utbyte eller pengarna i handen att köpa en ny sådan. Då lägger jag även med 2st SecretLab's officiella rengöringsprodukter (oöppnade). Men detta senare byte är det nog ingen som hugger på och den gamla Maxnomic:en som fäller måste bort i vilket fall

För 1000kr kan jag stänga ned annonsen direkt och köra den hem till dig som bor inom 30min resväg när du vill i veckan, men är öppen för andra lösningar/förslag.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Haha tjejen blev inte jätteglad när jag visade henne stolen. Hon tycker den är förskräckligt ful helt enkel och vi bor också ganska litet så vågar nog inte chansa för så pass mycket pengar. Hoppas det finns någon annan ensam herre som kan ta den hahaha

Permalänk
Skrivet av nanananaBatman:

För 1000kr kan jag stänga ned annonsen direkt och köra den hem till dig som bor inom 30min resväg när du vill i veckan, men är öppen för andra lösningar/förslag.

Intressant! Men skulle nog behöva pruta lite väl mycket mot tänkt pris där.
Sitter i en IKEA Magnus stol av tidigare modell som har börjat släppa på liknande vis. Men vid nackstödet, så ibland har jag svarta flarn i både hår och ansikte.

Hmm mattan kanske vore bättre i mitt ungkarlsrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RalleRalle:

Intressant! Men skulle nog behöva pruta lite väl mycket mot tänkt pris där.
Sitter i en IKEA Magnus stol av tidigare modell som har börjat släppa på liknande vis. Men vid nackstödet, så ibland har jag svarta flarn i både hår och ansikte.

Hmm mattan kanske vore bättre i mitt ungkarlsrum.

Jag är inte alls omöjlig, kom med ett bud du Föredrar förstås pengar över prylar.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Stolen fixades upp med förstärkningar i äkta kromgarvat skinn.
Eftersom det fixades så fint fick han t.o.m. lov att behålla stolen.

Efter denna insats förstår jag att stolen inte längre är till salu, så denna tråd kan stängas.

Är det sedan någon som var intresserad av att köpa den andra stolen istället, SecretLab's Titan 2022, så skicka PM. Den monterades i September/Oktober 2022 och är mycket välskött. Medföljer isf div. oöppnade SecretLab officiella rengöringsprodukter (Premium Leather Cleaner och Leather Wipes).

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB