Permalänk

Gratis IDE för C i Windows?

Hej,
Jag har som jobb att koda i microcontrollers och ibland behöver jag testa funktioner vid sidan av (går fortare) och har då använt mig av https://rextester.com/. Funkar skapligt men editorn är ju typ Notepad och nån singelsteppning och breakpoints finns inte. Söker därför en windows-baserad IDE för C med lite mer muskler. Finns det nån sån utan att behöva betala och sånt?

Permalänk
Medlem

Visual Studio?

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Visual Studio?

Pinsamt. Så uppenbart. Jag har ju det installerat redan. Har också QT. Ja du ser, man ser inte skogen för alla träd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweedland:

Pinsamt. Så uppenbart. Jag har ju det installerat redan. Har också QT. Ja du ser, man ser inte skogen för alla träd.

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Jag installerade Visual Studio Code på hemmadatorn...(tidsfördriv framför TV:n).

PS/ Lite överskottsinformation. Jag använder Google Drive. Installerade Google Drive Sync. Ser till att den blir en Stream synkad.
Drive hamnar i utforskaren i Windows under en enhetsbokstav. Sen placerar jag koden på Google Drive. Kan nu komma åt den på jobbet sen. Smidigt. Har BitBucket också men ids inte hålla på å gitta. Lite onödigt också när det bara gäller lab-kod.

edit: Funkar hur fint som helst...perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweedland:

Jag installerade Visual Studio Code på hemmadatorn...(tidsfördriv framför TV:n).

PS/ Lite överskottsinformation. Jag använder Google Drive. Installerade Google Drive Sync. Ser till att den blir en Stream synkad.
Drive hamnar i utforskaren i Windows under en enhetsbokstav. Sen placerar jag koden på Google Drive. Kan nu komma åt den på jobbet sen. Smidigt. Har BitBucket också men ids inte hålla på å gitta. Lite onödigt också när det bara gäller lab-kod.

edit: Funkar hur fint som helst...perfekt.

Finns ju även Visual Studio Community Edition, som är en gratisversion av fulla Visual Studio, vilket är något annat än Visual Studio Code.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Finns ju även Visual Studio Community Edition, som är en gratisversion av fulla Visual Studio, vilket är något annat än Visual Studio Code.

Ska absolut titta på den också även om jag mest är ute efter att testa enklare funktioner.