Permalänk
Medlem

Haha, ja kör på @Stefan_JL !

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Haha, ja kör på @Stefan_JL !

Ok👍🙂 Det blev lite mer bilder än SiN nu när jag ändå plockade fram kartongerna med spel😅

Det är den europeiska utgåvan jag har av SiN och expansionen:

Här är två exempel på hur hemska spelomslagen kunde vara när allt skulle vara 3D-renderat😔 Väldigt bra spel dock.

Alien Logic var ett ganska krävande spel på den tiden med sin högupplösta grafik... kanske var ett Macspel från början? rekommenderad setup var "486 DX/66".

Och några Atari ST-spel... Sim City är en klassiker👍🙂

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Quake 2 med ett stort PC Gamer-klistermärke där dom påstår att det är världens bästa spel🤔
Thexder var ett tidigt Win95-spel... ett plattformsspel (run'n gun) utan mjuk scrolling... med andra ord ett typiskt PC-spel😉

Final Fantasy 7 och 8... och ännu en gång vill PC Gamer synas på framsidan men nu inte med ett klistermärke utan det är tryckt som en del av spelomslaget... och så är det olika storlekar på spelkartongerna🙃
Är väl typ dom två enda PC-spelen som hade support för Yamahas XG-ljudkort (MIDI)... jag hade den varianten som man satte fast på Soundblasterkort... Wave Blaster-kontakt tror jag det hette?

Realms of the Haunting hör till ett av mina absoluta favoritspel... sedan fick jag reda på att samma utvecklare gjorde Soulbringer så köpte jag det också men hade stora problem med den extremt korta "viewing distance" spelet hade så jag la det åt sidan.

Var väldigt överraskad av Age of Empires att ett sådant bra spel kom från Microsoft😉 Jag spelar fortfarande tvåan då och då.
Blood & Magic var också ett bra strategispel, det jag kommer ihåg mest var att det var en massa "stuck notes" om man hade General MIDI som musikval.

Albion hade verkligen underbart mysig grafik men var alldeles för oldschool för mig när det gäller rollspel... alltså man måste skriva ner själv vad man ska göra och förstå språk i spelet... lite för tidskrävande tyckte jag.
Gatway 2: Homeworld ett textäventyr med mycket grafik... om jag kommer ihåg rätt så spelade jag igenom det med hjälp av boken som följde med som visade hur man skulle göra😅

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Project-X och Xenon... två spel som var man kanske förknippar med andra datorformat än PC/DOS. Project-X är även ett exempel på ett av dom fulaste spelomslagen någonsin på den tiden 3D-rendering var "fint"🤔 Xenon 2 spelomslaget vet jag inte vad jag ska säga om... fulsnyggt? konstigt? unikt?

Duke Nukem 3D och Tekwar... två spel som använder Build-motorn, Tekwar var dock först med det.

Commander Blood är väldigt konstigt... väldigt franskt som man sa på den tiden🙃 Ganska kul spel dock, är en sorts uppföljare till Captain Blood.
Requiem: Avenging Angel... först nu såg jag att det hade en märkning att det var åldersgräns 18 år... det var lite blodigt vad jag kommer ihåg men inte värre än andra spel tycker jag.

Terror from the Deep var ganska kul... man alldeles för svårt för mig att klara av. Abomination har jag inget minne av alls?😅

MDK hade jag väldigt kul med... varvade det många gånger, skitsnygg grafik och fin design på spelvärlden. Test Drive 5, femman helt enkelt... mer bilar... vet inte vad jag ska säga mer om det🤔

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Nu vart jag påmind att det ska ju komma en remaster av SiN... ska bli nostalgiskt att spela igen. Jag har både SiN och expansionen som big box, jag har dock inte samma version av boxen som du har... jag har den med tjejen på framsidan... ett hemskt exempel hur fult det var med 3D-renderade spelomslag på den tiden men som användes hela tiden oavsett hur fult det såg ut🙃

Skulle kunna posta en bild av expansionsboxen om @Wladir tycker det är ok att besudla hans galleritråd med PC-spel😅

Min vän har den versionen, verkar dock vara lite mer ovanlig med tjejen på framsidan, om inte annat så skriker den dåtidens spelomslag. :⁠-⁠P Visste faktiskt inte om att det finns en expansion eller att det ska komma en remastered!

Fina boxar! Sim City 1 har jag letar efter i många år, inte lätt att hitta! Funderar på om jag ska skaffa terror from the deep och test drive 5+6 I big box, dock så äger jag dem redan till ps1. Förvisso har jag även alla need for speed till ps1 som jag står nu kluven till om jag faktiskt ska ta och sälja.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Min vän har den versionen, verkar dock vara lite mer ovanlig med tjejen på framsidan, om inte annat så skriker den dåtidens spelomslag.

Det är den europeiska versionen som har den med tjejen på framsidan... jag tror inte den är så ovanlig utan det är nog bara att folk ogärna visar upp den för den är så ful😂😉

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11