Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Köpråd 27" 1440p 144hz+

Hej!

Är ute efter en ny skärm, en 1440p med 144hz+, ska användas till att spela på.

Har kikat in denna;
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/asus-vg27aq1a/...

Är det någon som har testat den eller har tips på en bra skärm runt 4.000kr?

Permalänk
Medlem

Köpte den här som andra skärm, fungerar prima

https://www.inet.se/produkt/2219460/msi-27-optix-g273qf-qhd-i...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för svar! Köpte den jag länkade då den fått bra betyg på de sidor jag kollat recensioner på

En fråga, hur vanligt är det med IPS Glow (är min första IPS-skärm) och hur mycket är för mycket?

Ser att det blev bra mycket värre på bilden.. men är detta normalt? Blir bättre när jag flyttar blicken/huvudet och det syns mest i nedre hörnen vid svarta bilder.

Permalänk
Bildexpert 📺

Blir alltid värre än vad man ser eftersom mobilen autoexponerar, försöker finna skillnader och förstärka dessa. Dessutom överexponerat eftersom det ser ut som skrivbordet (som skärmen står på) är satt i brand. Och ikonerna från dockan är också överexponerade. Vidvinkeln på mobo-kameror förstärker även problemen med ljusläckage. Här verkar det dessutom som att kameran snappar upp rummets reflektion i reflexfiltret inklusive din siluett där du håller kameran.

Så bilden säger egentligen ingenting som du själv anar. Men om man jämför med andra skräckbilder med samma typ av överexponering så brukar de se mycket mer galna ut. Slutsatsen är därför du har ett guldexemplar som inte ens mobiltelefonen lyckas förstöra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Blir alltid värre än vad man ser eftersom mobilen autoexponerar, försöker finna skillnader och förstärka dessa. Dessutom överexponerat eftersom det ser ut som skrivbordet (som skärmen står på) är satt i brand. Och ikonerna från dockan är också överexponerade. Vidvinkeln på mobo-kameror förstärker även problemen med ljusläckage. Här verkar det dessutom som att kameran snappar upp rummets reflektion i reflexfiltret inklusive din siluett där du håller kameran.

Så bilden säger egentligen ingenting som du själv anar. Men om man jämför med andra skräckbilder med samma typ av överexponering så brukar de se mycket mer galna ut. Slutsatsen är därför du har ett guldexemplar som inte ens mobiltelefonen lyckas förstöra.

Tack för grymt svar!!

Skönt köpte samma skärm igår men den hade två döda pixlar så bytte till denna idag, vilken tur att det också är ett guldexemplar då!