Permalänk
Medlem

Har jag bränt min nya 2,4c???

som topicen lyder så fungerar inte min dator. Den drar igång och så men skärmen förblir svart. Först trodde jag att det var mitt moderkort(abit IC7-G) men efter tester så visar det sig att det inte var det. har även testat med annat grafikkort och det var samma problem. har även testat med en annan skärm. då återstår minnet och cpu:n. Minnet är 2* 256mb twinmos orginal PC3200, cpun är en p4 2,4c.

har testat med en kompis pc2100 minne och det fungerade inte. är rädd att det är min cpu

någon som tror sig veta vad det är för fel..?

Visa signatur

...

Permalänk

clear cmos.
har du chansen prova din cpu i annan dator.
prova annan cpu i din dator.
ta bara en sticka ram osv...

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

har clearat cmos ett oräkenligt många gånger, har testat med 2 olika moderkort, har testat med bara en ram sticka i alla möjliga combos.. men inget verkar fungera

EDIT: hittade den här tråden, låter lite som mitt problem. Får försöka fixa ett annat minne testa igen... http://www.grafisktforum.org/showthread.php?threadid=11602

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Hemska tider =|

(Behöver du en ny cpu kolla min sign.)

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

mmmm såg den förut....

Visa signatur

...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ska väl inte gå att bränna P4'or? Kanske med på tok för hög volt men inte annars...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

grejen är den att jag inte för tillfället har nått att testa med.. så jag vet inte om det är minnet lr cpu:n..

ingen som bor i göteborgsområdet som skulle kunna mig låna en p4 800fsb för testning, kan betala för det om det är så(dock inte allt för mycket )

EDIT: eller om nån vet någon dator butik i göteborgsområdet där man kan hyra/låna cpu:s

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagasaki
grejen är den att jag inte för tillfället har nått att testa med.. så jag vet inte om det är minnet lr cpu:n..

ingen som bor i göteborgsområdet som skulle kunna mig låna en p4 800fsb för testning, kan betala för det om det är så(dock inte allt för mycket )

EDIT: eller om nån vet någon dator butik i göteborgsområdet där man kan hyra/låna cpu:s

Visst kan jag hjalpa dig

Men då får du komma hem till mig i Jörlanda hehe,, och då blir du den enda som har sett min "LILLA" vattenkylning

Visa signatur

| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^
Visst kan jag hjalpa dig

Men då får du komma hem till mig i Jörlanda hehe,, och då blir du den enda som har sett min extrema vattenkylning

hehe låter skoj,

var ligger jörlanda förästen. bor själv i mölnlycke(en mil öster om gbg)

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Kolla www.eniro.se i karta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan man ta sig det med röd express??

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

jupp

EDIT: ska till jobbet idag, så idag går det inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

imonn(söndag) kanske??

har du nått nr jag kan nå dig på(du e ju aldrig online på icq:()

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Mjo, ICQ är jag på hela tiden typ. utan just när du kollar.
Anväder du nån kylpasta på din cpu? vilken?

Skulle väl gå imon om du orkar komma hit...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mmm, ska jag nog orkar, börjar bli lite lätt desperat nu när min dator inte har funkat på ett bra tag.. min icq är 346266694

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Kan nu meddela herskapet att efter lite testning och hjälp av skee^ har jag kommit fram till att det var min 2,4c som var bränd

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Synd killen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd! Vad blir det nu? En malaysia 2,4C eller?

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

en 2,4c blir det garanterat..
hade en malaysia innan.... och den funkade ju bra....

nej, får se vad det blir...

Visa signatur

...

Permalänk

eeeeeek, har köpt en 2.4c oxo, vill inte göra samma misstag som du.. om du förstår :$
exakt vad gjorde du me din? :S
du måset ju har gjort nått seriöst fel.. lr hur?

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

tänker göra ett försök att få en ny...

Visa signatur

...

Permalänk

gl hf
god speed

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

ringde till intel i england idag, snackade i nån halv timme med nån tekniker...

ska eventuellt skicka cpu:n dit.... så dom får kolla på den..

och får förhoppnings vis en ny

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det kommer fixa sig, hoppas jag iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^
Det kommer fixa sig, hoppas jag iaf.

mmm, jag med faktiskt

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

som sagt ska det vara Costa Rica och inget Malaysia tjaffs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
som sagt ska det vara Costa Rica och inget Malaysia tjaffs

Hehe, åkte du på en Costa?

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk

Fan inte kul när cpu pajjar utan anledning

Visa signatur

alla barnen hade roligt på lanet utom kjell han hade en pc från dell

Permalänk
Medlem

mmm, ska skicka cpu:n till england imonn var det tänkt...

sen så ska dom göra lite "tester" och är den trasig och jag inte ligger bakom det så får jag en ny på garantin....

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tagasaki

jag lider med dig vet hur det är.. det är 100% att den är brännd. så var min förra 1.7ghz willamette den klockade jag för hårt med, och att den fick för mycket Vcore hela tiden.. matade med 2.20v med orginal kylning kunde jag nå 2430mhz !!! dock inte 100% stabil... med en klen fsb

den köpte jag från www.komplett.se och 2 x 256mb Pc800 samsung rambuss minnen..

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.