Permalänk
Medlem

LG OLED 48CX

Säljer en LG 48CX, inköpt september 2020, september 2022 blev panelen utbytt(döda pixlar) och har nu stått och dammat sen januari då jag gick över till 42C2. Så inte många timmar alls på den nya panelen. Avhämtning gäller så orkar inte ta några bilder då du kan inspektera på plats, men den är i väldigt fint skick! Kan slå av ASBL på plats med service remote om så önskas.

Org. emballage finns kvar.
M v h
Rasmus

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

3900 + h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

haha, nej, men tack för ditt skambud. Men du är välkommen att köpa en ny C2 för 12500kr eller C3 för nästan 20k.
Tycker att 6k är ett väldigt schysst pris för nästan sprillans ny panel på dagens marknad när priserna har stigit som fan och ingen rea är aktiv.

Permalänk
Medlem

Lämnar du full garanti på den i 1 år så kan jag ge 6k.

Permalänk
Medlem

Varför skulle C2/3 vara ett alternativ om de kostar 12k+ för en 48"? Låter som halo-produkter.
6k för en snart 3 år gammal 48" låter också saftigt. Och inga rabatter? Tänker direkt på Samsungs rabatter i dagarna.

Permalänk
Medlem

5500 kr hämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Varför skulle C2/3 vara ett alternativ om de kostar 12k+ för en 48"? Låter som halo-produkter.
6k för en snart 3 år gammal 48" låter också saftigt. Och inga rabatter? Tänker direkt på Samsungs rabatter i dagarna.

?? I och med CX/C1 inte tillverkas längre så är det väl självkart C2 och C3 som är alternativen. De är i stort sett samma TV med minimal skillnad i specs, CX fick till och med en uppdatering nyss med nya menysystemet så nu ser dem likadana ut också. Sitter på CX, C1, C2 här hemma och det är ingen skillnad i bildkvalite. Allt som har ändrats under generationerna är peak brightness.

60% lägre pris efter två år är saftigt? Har du också missat att valutakursen har pushat upp priserna på allt? Lägsta prisnivå för C2 under rea var 9990kr. 6000 kr är inte mycket med nästan oanvänd panel. Lägre än det och jag kan lika gärna skänka bort den till polaren. Vet inte vad Samsung har med detta och göra. De gör ingen OLED i 48" ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Lämnar du full garanti på den i 1 år så kan jag ge 6k.

Om jag förstår det hela rätt så har den utbytta panelen en ny 2 års garanti men resten av TV:n har löpt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Om jag förstår det hela rätt så har den utbytta panelen en ny 2 års garanti men resten av TV:n har löpt ut.

Säker på det?
Har för mig att det är 6 månader på reparation, men kan ha fel.
Lägger ett bud på 4500 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boegas:

Säker på det?
Har för mig att det är 6 månader på reparation, men kan ha fel.

Nej det är väldigt luddigt, jag quotar bara vad andra har sagt online. Sen är frågan om man ens kan överföra garanti.

Permalänk
Medlem

Jag bytte panel på min cx48 och fick 2 el 3 år förlängd garanti, samma som vid köp.
Är den överförbar ? Vet ej och troligtvis inte.