Permalänk
Medlem

Asetek WaterChill, vattenkylningspaket

tjenare tänkte bara höra med nån som har Asetek WaterChill, vattenkylningspaket om hur mycket pumpen låter i detta paket ?

Visa signatur

Intel Core i7-12700K | Kingston Fury Beast RGB DDR4 3600MHz 32GB | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | Sapphire Radeon RX 9070 XT Pulse | Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe SSD | Kingston Fury Renegade M.2 2TB NVMe SSD

Permalänk
Medlem

pumpen låter ingenting om du sätta på de medföljande gummifötterna

EDIT: www.xpl2k.tk om du vill se mitt paket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tackar så mycket för svaret

Visa signatur

Intel Core i7-12700K | Kingston Fury Beast RGB DDR4 3600MHz 32GB | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | Sapphire Radeon RX 9070 XT Pulse | Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe SSD | Kingston Fury Renegade M.2 2TB NVMe SSD

Permalänk
Medlem

Re: Asetek WaterChill, vattenkylningspaket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jarvan
tjenare tänkte bara höra med nån som har Asetek WaterChill, vattenkylningspaket om hur mycket pumpen låter i detta paket ?

Jag har ett sånt system och det sitter i en Antec aluminium låda och fick vibrationer när jag satte pumpen på de medföljande fötterna så jag tog bara lite skumgummi ifrån lådan som vattenkylningen levererades i och ställde pumpen på och då var problemet löst.Den låter knapp nått alls nu.

Permalänk

är waterchill lätt monterat?? blir tempen mycket högre om man sätter radiatorn i fronten? än om man sätter den i taket.

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vitalizer
är waterchill lätt monterat?? blir tempen mycket högre om man sätter radiatorn i fronten? än om man sätter den i taket.

det är bättre om du sätter den i fronten...

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

De är ett mycket bra paket! rekommenderar jag starkt!

lätt att sätta ihop o bra prestanda o väldigt TYST....

Permalänk

krook varför ska man sätta den i fronten?

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem
Citat:

krook varför ska man sätta den i fronten?

...för att fylla lådan med varm luft från radiatorn eftersom fläkten suger denna igenom! Jag skämtar bara!- SÅ varm blir inte luften heller; man kan ju också placera radiator/fläkt utanför lådan. Dels får man kallast möjliga in-luft, dels påverkar ut-luften inte datorn. Man slipper såga stora hål i lådan samt det blir lättare att bygga ut.
Exempelvis:

Visa signatur

”Han dolde sin dumhet bakom en mur av kunskaper.” N.F. Nielsen
Årsaken till den ekonomiska krisen.

Permalänk
Medlem

Det är bättre att sätta den i toppen av lådan, Så får man ut all varmluft man har. Visst kyler man radiaton med varmluft från chassit men har man bra flöde i sitt chassi så är det inga problem.

Visa signatur
Permalänk

gylle om man ska på lan då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vit: å nej då får han säkert skruva loss 3 skruvar...å nej, va synd det skulle vara

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wignello
Vit: å nej då får han säkert skruva loss 3 skruvar...å nej, va synd det skulle vara

varför inte bara ha den i toppen av chassit? eftersom det är optimalast

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så här satte jag ihop mitt system i en trång Lanboy låda.

Och med lucka på.

Funkar strålande.

Permalänk
Medlem

OT: UV ?
ser fint ut

Visa signatur

[size="1"]AMD AthlonXP 1700+ ¤ Epox 8RDA3+ ¤ 2x256 Crosair XMS3200 ¤ HIS 9700np ¤ SB Live! 5.1 ¤ 20" Eizo FlexScan T622-T
Maxtor 40gb + 20gb ¤ Windows XP pro ¤ DirectX 9.0b ¤ Catalyst 3.6 ¤ 3Dmark: 2001: 15316p - 2003: 5265p ¤ Bilder
CPU: 166*12,5=2088MHz @ 1,8v ¤ GFX: 346/326 ¤ MEM: 11-3-3-2 ¤ H2O: Swiftech MCW462-UH - Sicce Nova - bil radiator[/size]

Permalänk
Medlem

Erskines: snyggt

om jag hade haft en bra kamera så kunde jag också posta bilder:(

Visa signatur
Permalänk

är vattentillsatsen som följer med uv reaktiv? var fett snyggt iaf!

Visa signatur

Permalänk

hur är anslutningarna på radiatorn böjda? har du böjt till dom själv? dom ser inte så raka ut:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

hur är anslutningarna på radiatorn böjda? har du böjt till dom själv? dom ser inte så raka ut:)

Medlet som följer med är inte uv reaktivt.Jag köpte mitt på www.jxddata.se.
Det här med radiatorn va inge kul för att det går inte att sätta fast fläkten på andra sidan av radiatorn.Då blev det till å rota lite i verktygslådan och bocka till rören lite men fick vara mycket försiktig så de inte blev platt eller veckas dessutom sitter grafikkortet ivägen på ena sidan av kylaren.Men nu sitter den där och det fungerar mycket bra.

Permalänk

fan jag vill ha en grön uv dye:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle köpt waterchillen på stubben om det inte vore för att jag har ett EPOX... =(
Vill inte ta bort kondensatorer..

Permalänk
Medlem

ser bra ut... men är waterchill något att rekommendera?? det ligger ju rätt i pris..

förresten vad har ni för temps med era waterchill?

Permalänk
Medlem

Måste man ha Radiator fläkten utanför lådan till Waterchill? Dvs måste borra hål i lådan. Kan man inte ha Radiatorn i lådan om man har många andra fläktar i lådan. I mitt fall så har jag en Thermaltake XaserIII låda och har ingen större lust att borra i den just nu. Några Tips? Är sugen som satan på Waterchill.

Visa signatur

Thermaltake Xaser III alu w/window. P4 3.0ghz/800mhz @ 3.5+ghz. Abit IC7-G. OCZ PC3700. IBM Deskstar 60GB Zalman 7000Cu. Antec SmartBlue 350W. Memorex CDRW-24X. Sunbeam UV Cold Cathod x2. Geeforce 4MX suger jag vet...men nya grejer på ingång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av remg
Måste man ha Radiator fläkten utanför lådan till Waterchill? Dvs måste borra hål i lådan. Kan man inte ha Radiatorn i lådan om man har många andra fläktar i lådan. I mitt fall så har jag en Thermaltake XaserIII låda och har ingen större lust att borra i den just nu. Några Tips? Är sugen som satan på Waterchill.

det är stor risk att du måste borra hål i lådan... annars kan du ju ställa den på som du nämner.. annars har jag inget speciellt tips

Permalänk
Medlem

Ja sågade sönder min i bak ja.Garantin på lådan gick åt h_lvete men vad gör det.....den va ju inge dyr.
Tempsen på CPU jaaa kan bara ge ca värden(kommer inte ihåg exakt)
i vila ca 33-35c och belastad ca 44-46c när rumstempen ligger på 24c och radiatorfläkten går på 7v.Stängde av radiatorfläkten helt idag(riktigt tyst blev det bara nätagget som flåsade lite) och den låg då i vila på 38c och rumstempen var då 26c.

remg: Ställ kylaren på botten mot fronten i lådan så slipper du såga sönder den(lådan alltså).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erskines
Ja sågade sönder min i bak ja.Garantin på lådan gick åt h_lvete men vad gör det.....den va ju inge dyr.
Tempsen på CPU jaaa kan bara ge ca värden(kommer inte ihåg exakt)
i vila ca 33-35c och belastad ca 44-46c när rumstempen ligger på 24c och radiatorfläkten går på 7v.Stängde av radiatorfläkten helt idag(riktigt tyst blev det bara nätagget som flåsade lite) och den låg då i vila på 38c och rumstempen var då 26c.

det var ju ändå inte så låga temps.. men kan du inte testa köra fläkten i max (12 V) och se vilken temp du har..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erskines
Så här satte jag ihop mitt system i en trång Lanboy låda.

http://medlem.spray.se/erskines/lb20.JPG

Och med lucka på.

http://medlem.spray.se/erskines/lb25.JPG

Funkar strålande.

SATAN VAD NAJS! Snyggt som grisen alltså ;).

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3r0c
det var ju ändå inte så låga temps.. men kan du inte testa köra fläkten i max (12 V) och se vilken temp du har..

Nej jag vet att det inte är speciellt bra men jag kyler radiatorn med den varma luften som redan finns i låda och det är ju långt ifrån det bästa man kan göra.Om jag skulle flytta radiatorn och ta luften utifrån lådan skulle det säkert bli bättre men Lanboy lådan är för trång.Jag kan inte ställa radiatorn under h.d.racken som jag ville ifrån början och ta insugsluften framifrån.Fläkten låter för mycket(enligt mej) för att köra på 12v.

Permalänk

Jag fäste mina radiator på det här sättet.... *Känner mig ganska smart*

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TRiXTeR[o]
Jag fäste mina radiator på det här sättet.... *Känner mig ganska smart*

http://mods.trixter.org/radiator.jpg

http://mods.trixter.org/sidan.jpg

men du.... smartaste skulle då vara att göra en sorts "fan duct" för fläkten så den drar luft utifrån chassit..