Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Kan man lita på Amazon.se? Behöver usb C F>H 10gbps

Permalänk
Medlem

Kan man lita på Amazon.se? Behöver usb C F>H 10gbps

Köpte mig en sådan hub där man kan koppla in ethernet, hdmi, usb, usb ström till laptop osv osv

Men vill gömma allt under bordet och tänker mig en förlängningskabel.

https://www.amazon.se/f%C3%B6rl%C3%A4ngningskabel-C-kontakt-T...

Billigaste jag hittar, men amazon känns som wish?

Permalänk
Medlem

Om du är osäkert på Amazon så kolla hos Nördic.

https://noerdic.se/collections/usb-c-kablar

Permalänk
Skrivet av downup:

Köpte mig en sådan hub där man kan koppla in ethernet, hdmi, usb, usb ström till laptop osv osv

Men vill gömma allt under bordet och tänker mig en förlängningskabel.

https://www.amazon.se/f%C3%B6rl%C3%A4ngningskabel-C-kontakt-T...

Billigaste jag hittar, men amazon känns som wish?

Kolla först om det är Amazon som säljer eller om de bara agerar som mellanhand. I länkens fall säljer `JupptElectronics Store` medan Amazon agerar som mellanhand.

Sedan vill du ta reda på pålitliga varumärken beträffande elektronik. Generiska produkter utan något vedertaget känt varumärke såsom den i länken är en ren chansning: antingen följer den angivna specifikationer eller så är det klassisk "billig kinesisk elektronikkvalité".

Kvalitativa elektronikprodukter brukar kosta om du vill ha faktisk kvalité. Verkar det för billigt så är kvalitén också nog densamma i fallet.

Mvh,
WKL.

Permalänk
Medlem

Man får kolla på säljaren. I detta fallet en kinesisk sådan utan många recensioner. Själv köpte jag en kabel med lightning, micro usb och USB-C från ett kinesiskt företag; Gianac, och den fungerar bra. Tyvärr är ju det mesta elektroniska från Kina, men så länge det skickas från Amazon torde det inte vara några problem att lämna tillbaka om det inte fungerar.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Noctua u12A. Corsair Vengeance 32GB, Radeon
RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Asus Predator "34P,
Fractal Design Torrent Compact. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Du kan enligt min erfarenhet lita mer på amazon än många Svenska ÅF, däremot får man ju ha lite koll på vad man köper som tidigare nämnt. Se till att produkterna skickas av Amazon, och helst säljs av Amazon. Däremot har jag vid flertalet tillfällen även köpt från större 'kända' säljare där Amazon inte skickat varorna, och allt har gått bra. De brukar vara väldigt måna om att sakerna ska fungera och du ska vara nöjd.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Inte haft några problem öht med Amazon (mer än att jag avskyr Aimee som levererar åt dem). Köpte senast en docka för 2k häromdagen vid 20.00 och dagen efter vid 21.30 lämnades den utanför min dörr. Väldigt bra service.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Rekordmedlem

Amazon är en marknadsplats och den kan du lita på.
Du har nog däremot frågat fel sak för du verkar undra om du kan lita på de som använder Amazon och det beror på, generellt är de i vart fall seriösare än Wish.

Amazon har rätt bra skydd för köparna så bedragare kan inte orsaka så stor ekonomisk skada så länge man upptäcker att de varit aktiva men det kan ju ta tid att reklamera skräp om man blir lurad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.