Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

6700xt, 110c hotspot

radeon 6700xt, när jag spelar kan temperaturen på hotspot nå 110 grader som mest samtidigt som fläkten går upp i varv, strax över 2300 varv som mest.
I windows är hotspot runt 50 grader och fläkten på 1250 varv

hur mycket ska man bry sig om hotspot 110 celcius?
Mvh Raven6666

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av raven6666:

radeon 6700xt, när jag spelar kan temperaturen på hotspot nå 110 grader som mest samtidigt som fläkten går upp i varv, strax över 2300 varv som mest.
I windows är hotspot runt 50 grader och fläkten på 1250 varv

hur mycket ska man bry sig om hotspot 110 celcius?
Mvh Raven6666

Vilket kort är det? Vad har du för chassi och hur välventilerat är det?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vilket kort är det? Vad har du för chassi och hur välventilerat är det?

enligt cpuid "powercolor rx 6700xt", sitter 2 fläktar på kortet så är väl inte ett under av kylning.

Chassit är 120kg garderob från ikea, 2x120mm fläktar drar in luft, hål baktill för luft ut och inuti sitter en 200mm fläkt som blåser luft mot moderkortet, minnena, in mellan instickskorten och grafikkortet etcetera.
Räcker för att hålla en ryzen 5600 under 70 grader, mekaniska hårddiskar 39-41 grader, ssd och m.2 43-49 grader och moderkort 41 grader.

Det enda som jag upplever blir varmt är just grafikkortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av raven6666:

enligt cpuid "powercolor rx 6700xt", sitter 2 fläktar på kortet så är väl inte ett under av kylning.

Chassit är 120kg garderob från ikea, 2x120mm fläktar drar in luft, hål baktill för luft ut och inuti sitter en 200mm fläkt som blåser luft mot moderkortet, minnena, in mellan instickskorten och grafikkortet etcetera.
Räcker för att hålla en ryzen 5600 under 70 grader, mekaniska hårddiskar 39-41 grader, ssd och m.2 43-49 grader och moderkort 41 grader.

Det enda som jag upplever blir varmt är just grafikkortet.

Då kanske det är läge att ha en specifik fläkt till grafikkortet eller att kolla upp kylningen på kortet med ev ny pasta och/eller kuddar till graffekylaren. Lite pill men kanske en förbättring.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)