Youtube Premium blir dyrare – USA först

Permalänk
Melding Plague

Youtube Premium blir dyrare – USA först

I skymundan har Youtube höjt priserna för sina tjänster Premium och Music för amerikanska användare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Youtube: "Vi måste höja priset på grund av... prishöjningar i distributionsleden!"

Användare:

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

tur att man bara betalar 15kr i månaden då.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

tur att man bara betalar 15kr i månaden då.
<Uppladdad bildlänk>

15kr för mycket imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

tur att man bara betalar 15kr i månaden då.
<Uppladdad bildlänk>

Hur??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Kör adblocker för min jotob. Om man inte kan göra det längre fram slutar jag använda det. Avskyr prenumerationstjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

tur att man bara betalar 15kr i månaden då.
<Uppladdad bildlänk>

Kul tills den dagen Google får för sig att stänga av konton med premium från andra länder än de man bor i pga ”missbruk” eller liknande.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Aldrig ens haft tanken att köpa det.
Kanske de borde höja gränsen på vilka som kan få "lön" för alla som lever på youtube.

Permalänk
Medlem

Trist, men fortsätter ha familje-abbonemang, fortfarande den mest använda streamingtjänsten i min familj och kostnaden har betalat sig åtskilligt redan vid egna reparationer av bilar och vitvaror som jag annars hade fått anlita någon annan för. (och nej, jag står inte ut med reklampauser när man spolar fram-och-tillbaka i en video)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kul tills den dagen Google får för sig att stänga av konton med premium från andra länder än de man bor i pga ”missbruk” eller liknande.

den dagen den sorgen, använt det i flera år utan problem, även familj och vänner.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

den dagen den sorgen, använt det i flera år utan problem, även familj och vänner.

Hoppas verkligen att du inte använder samma Google konto som du använder till något annat viktigt. Tråkigt om Google spärrar hela kontot isf.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Kört premium sen dom började med det, värt varenda krona YT videos är en guldgruva av information och nöje

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Har själv familjekonto för hela familjen. Det inkluderar Ipads, telefoner, tv osv med reklamfritt youtube samt musiktjänsten som har större utbud än t.ex spotify. Definitivt värt det trots eventuell höjning.

Permalänk
Medlem

Och ja såklart, YT music ingår utan extra kostnad, använder det flitigt. Använt Spotify, Tidal, Amazon och Apple Music såg inget mervärde i någon av dom YT music gör det jag behöver av en musikstreaming tjänst.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Med tanke på att YouTube är den tjänst man använder mest så är premium ett självklart val.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Trist, men fortsätter ha familje-abbonemang, fortfarande den mest använda streamingtjänsten i min familj och kostnaden har betalat sig åtskilligt redan vid egna reparationer av bilar och vitvaror som jag annars hade fått anlita någon annan för. (och nej, jag står inte ut med reklampauser när man spolar fram-och-tillbaka i en video)

Håller med. Både vi vuxna och barnen kollar mest på youtube. Dessutom använder vi youtube Music så man slipper ha Spotify också.

Förr kollade jag mest på dator och med annonsblockerare men numera är det mest på telefon eller tablet och apparna går inte blockera så lätt. Dessutom satsar youtube på att stoppa folk som använder det nu.

Att ha reklam är no no. Speciellt för barnen. Men även för mig. Har youtube på nör jag diskar och städar, lagar mat mm och kan inte hålla på och skippa annonser hela tiden. Tillsammans ser familjen på youtube minst 20 timmar om dagen så värt familjeabbonemanget lätt men hoppas de inte höjer det i Sverige. Att jämföra med Netflix som är det vi kollar näst mest på är det knappt en timme om dagen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Hade familjekonto tillåtit barn under 13 så hade jag kört det, nu får man leva med reklamen istället.

Permalänk
Snusfri

Kör YouTube Lite och det är den bästa streamingtjänsten jag använder idag.

Kollar så pass mycket att det är värt att betala och få reklamfritt utan att mecka runt på alla enheter som datorer, mobil, Nvidia Shield Pro osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Med tanke på att YouTube är den tjänst man använder mest så är premium ett självklart val.

"..nästan oavsett kostnad", eller vad? Eftersom artikeln handlade om potentiell kostnadsökning (som jag verkligen tror kommer visa sig här med, kanske ännu högre mtp svenska enkronan.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

"..nästan oavsett kostnad", eller vad? Eftersom artikeln handlade om potentiell kostnadsökning (som jag verkligen tror kommer visa sig här med, kanske ännu högre mtp svenska enkronan.

Självklart inte oavsett kostnad, men säger upp våra andra streamingtjänster före jag säger upp youtube premium.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

"..nästan oavsett kostnad", eller vad? Eftersom artikeln handlade om potentiell kostnadsökning (som jag verkligen tror kommer visa sig här med, kanske ännu högre mtp svenska enkronan.

Det skrev jag inte.
Att lägga ord i munnen på andra kommer man inte så långt med.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Företag nu för tiden har så spännande sätt att tjäna pengar. Vem kunde tro att bästa sättet att tjäna pengar på en tjänst som är för dyr är att höja priset? adblock är gratis och lagligt. Så varför ska man betala?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det skrev jag inte.
Att lägga ord i munnen på andra kommer man inte så långt med.

Jag försökte komplettera din mening.
"Youtube premium höjer priset i USA. Kan hända i Sverige med."
"-Med tanke på att YouTube är den tjänst man använder mest så är premium ett självklart val."

Det svaret har inget med den första meningen att göra, såvida man inte menar att den är ett "självklart val" även om priset justeras.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Jag försökte komplettera din mening.
"Youtube premium höjer priset i USA. Kan hända i Sverige med."
"-Med tanke på att YouTube är den tjänst man använder mest så är premium ett självklart val."

Det svaret har inget med den första meningen att göra, såvida man inte menar att den är ett "självklart val" även om priset justeras.

Låter Snarare som att du fritolkar vad jag skrivit.
Hur du tolkar är upp till dig, kan inte riktigt göra mer än så.
Var inte det jag skrev.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Hade familjekonto tillåtit barn under 13 så hade jag kört det, nu får man leva med reklamen istället.

Jag kör familjekonto och det blir reklamfritt för barnen under 13 också (fritt val om man vill använda vanliga YT eller YT kids, båda går att ställa in med åldersgrupp också).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hur du tolkar är upp till dig, kan inte riktigt göra mer än så.
Var inte det jag skrev.

Fair enough. Det är iaf exakt samma sak som
"Sorbitol kan ge gröna tänder visar en studie."
=> Svar: "- Sorbitol är en given del av en morgonrutin."

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ozzed:

Företag nu för tiden har så spännande sätt att tjäna pengar. Vem kunde tro att bästa sättet att tjäna pengar på en tjänst som är för dyr är att höja priset? adblock är gratis och lagligt. Så varför ska man betala?

Kan tänka mig att det finns ganska många användare där ute i stugorna som inte vet hur de ska ordna fullt fungerande annonsblockering på datorn, TV:n, mobilen (hemma och borta), surfplattan, spelkonsolen, osv. Eller som tycker att det är värt en slant att slippa göra det, även om de tror att de skulle klara av det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Fair enough. Det är iaf exakt samma sak som
"Sorbitol kan ge gröna tänder visar en studie."
=> Svar: "- Sorbitol är en given del av en morgonrutin."

Intressant tankegång.
Men om du tycker det så...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tjänsteinflationen är här, prisa … ja vem då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Kan tänka mig att det finns ganska många användare där ute i stugorna som inte vet hur de ska ordna fullt fungerande annonsblockering på datorn, TV:n, mobilen (hemma och borta), surfplattan, spelkonsolen, osv. Eller som tycker att det är värt en slant att slippa göra det, även om de tror att de skulle klara av det.

Visst finns det en målgrupp. Men det är att leka med elden att dra åt tumskruvarna när det finns gratis lagliga alternativ. De personer som tycker det är värt att betala borde man inte straffa om man vill att fler ska göra det menar jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.