The Expanse. A Telltale Series.

Permalänk
Medlem

The Expanse. A Telltale Series.

Har spelat dom två tillgängliga episoderna och jag gillar verkligen spelet.

- Is The Expanse: A Telltale Series episodic like your old Telltale games?

"Our new games are episodic, but there’s one huge difference: We’ve changed how we’re developing games on the back end so we can release seasons much quicker than in the past. We can guarantee that the remaining episodes will launch every two weeks after Episode One launches on July 27th."

- If you’re developing The Expanse: A Telltale Series season all at once, why are you going episodic at all?

"Think of it like your favorite show. You watch an episode, you talk about it with your friends and wonder what’ll happen next. Then, a week-or-so later, the next episode is there. That is what we want to tap into with our games. Having a much shorter wait between episodes (two weeks) makes that possible."

Vad anser ni om deras anledning till att ge ut episoder och inte hela spelet på en gång?

Personligen tycker jag det är drygare än när jag väntar på ett nytt avsnitt av en tv-serie.
Jag vill inte behöva vänta på att spela. Deras episoder är alltid så korta så det skapar en frustration efter mer jag inte alls är kompis med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag förstår varför episoder kan vara vettigt för de som direkt kan spela spelet och sedan snacka med kompisarna och på så sätt uppnå ett organiskt buzz. Personligen skulle jag tro att det rör en rätt liten del av kundgruppen men det kan nog marknadsnissarna bättre än mig.

När det kommer till serier så väntar jag generellt till att serien är klar eller iaf en säsong är klar innan jag tittar igenom rubbet. Lösningen är att alltid ha serier att titta på så är det aldrig ont om något att titta på. (Sedan att jag nästan inte tittar på några serier/filmer underlättar såklart).

När det kommer till Telltale - The Expanse? WHAT?
Vill jag ens ha detta? Oklart. Får sniffa på det när det släpps.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Spelet är hur som jättebra. Vill bara ha mer hela tiden.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.