Permalänk

Gamingmus for stora händer.

Jag behöver hjälp med att hitta en ny mus.
Efter mycket tid på Google så tycker jag ändå inte att jag hittar någon vidare bra info med rekommendationer för spelmöss för oss med stora nävar.
Mest naturligt för mig är palm grip, med kanske en hint av claw.
Jag rockar storlek 12/13 på handskar så min lilla Logitech G502 är inte super behaglig att lira med.
Med eller utan tråd är mindre viktigt så länge komfort och kvalité står i focus.
Jag spelar främst eller nästan enbart fps.

Några idéer?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3D
Radeon 9070 XT

Permalänk

skulle säga att du har nog bland de större modellerna på marknaden typ alla normalstora möss har runt samma storlek ~125-140mm x ~60-80mm x ~30-50mm

så tror ditt bästa alternativ är om du kan hitta någon som kan typ 3d printa ett större skal till någon mus och transplantera in elektroniken

alternativt en "extension" till befintligt som bygger ut musen på bredden/längden/högden till lagom storlek

hitta någon vanlig mus som är stor nog för dasslock är nog svårt iom att du inte direkt tillhör majoriteten på skalan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Snusfri

Jag har samma storlek som dig på handskar och jag spelar faktiskt med en MX Master 3, det fungerar alldeles utmärkt.
Visst är den mer gjord för komfort och kontorsarbete än hyperaktiva bumbibjörns-spel som CS osv, men den är riktigt trevlig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du borde köpa en mindre och ge dig på fingertip. Det är riktigt nice och ger en en nytändning när det kommer till spelandet tillsammans med höjd sens. (och såklart palm känns naturligt då den bara ligger där utan ansträngning)