Call Of Duty Modern Warfare 2 crashar

Permalänk

Call Of Duty Modern Warfare 2 crashar

Tjenare!
Har en relativt nybyggd dator här hemma med ett 7900 xt som jag spelade lite Cod på för några månader sedan utan några konstigheter över huvudlaget, detta var typ i början av sommaren.
Har lagt det på hyllan sedan dess och inte varit inne alls, förrän nu någon vecka tillbaka där jag behövde uppdatera för att spela.
Efter uppdateringen crashar det konstant alltifrån under uppstart till att jag ska välja en lobby, spelet går med andra ord inte att spela.
Drivrutiner till grafikkortet är uppdaterade, spelet är av och om installerat samt scannat för att reparera men ingenting verkar fungera.
Någon här inne med liknande problem?
En kompis hade ungefär något i samma stil efter han installerat Windows 11, dock fungerade det för honom ett tag när han testat att starta upp igen några gånger.
Jag har fortfarande Windows 10, utöver uppdatering av spelen och nya drivrutiner på grafikkortet sen tidigare i somras är ingenting förändrat. Känns mystiskt att det helt plötsligt inte fungerar alls över.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Skulle i dag testa att spela Call of Duty Modern Warfare 2 efter att inte spelat på ett tag. Crashar när spelet letar server. Fungerade bra tidigare för ett par veckor sedan. När jag spelade senast hade jag ett Nvidia 2060 och nu har jag ett AMD 7800XT. Kan det vara drivrutiner till grafikkortet som spökar? Använder drivrutiner 23.9.3.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Jag fick direct x krascher i samma spel, vet inte om det är erat bekymmer, men då sökte jag på diskrensning, valde c:/ (eller där win är installerat) och sen kryssa i rutan för direct x - skuggarcache för att rensa cachen där. OBS endast direct x rensning
Värt att prova iaf.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 32" Alienware QD-OLED AW3225QF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexanderalsen:

Hittade lösningen efter en stunds googlande. Stäng av Radeon anti-lag för spelet och sedan fungerar det.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Min fundering från Warzone 2 tråden passar nog bättre här. Kan tillägga att det även slutade funka / ger samma felkod på Battle.net har inte lirat där sen releaseveckan så ingen aning om det är något problem som dök upp samtidigt.

Felkod Detrick GeilenKirchen!
Tappar det snart, spelade en del när det släpptes och bortsett från första veckornas buggar med att det kraschade för medspelare och var lite svårt att få social-fliken att funka för alla så har det lirat rätt bra och buggfritt.

Plockade upp det igen för några veckor sen och lirade en del DMZ med några polare. Köpte MWII när det var halva priset på Steam tänkte det kunde vara kul att lira kampanjen i alla fall.
Launchar dagen efter efter att ha uppdaterat och dragit ner några GB extra men tar mig bara till loading screenen.
Tror jag testat varenda workaround som finns beskriven.

Bytt DNS, OneDrive buggen, kört steam som admin, kopplat förbi routern direkt i väggen, stäng av alla antivirus och brandväggar, verifierat filer säkert 50 ggr, tagit bort CoD filerna i mina dokument, tagit bort DLL's & EXE's och verifierat. Avinstallerat och laddat ner på nytt 2 ggr. Det har växlat mellan att inte startat alls starta men fastna i loading screenen och till slut ge felmeddelande "Detrick Geilenkirchen" efter ett par min.
Någon som har idéer om något man kan testa?

Permalänk
Skrivet av Mr. Nobby:

Hittade lösningen efter en stunds googlande. Stäng av Radeon anti-lag för spelet och sedan fungerar det.

Detta verkar ha löst det för mig helt och hållet.
Sen jag testade detta i måndags har spelet fungerat fläckfritt för min del. Stort tack för tips!!