Allente på Chromebook funkar ej?

Permalänk

Allente på Chromebook funkar ej?

Har en enkel chromebook som köksdator.
Ibland vill jag streama lite sport där när teven är upptagen.

Har wifi5 och runt 230Mb enligt speedtest.
Är det någon inställning i Chrome?

Tv4-play och några till fungerar skapligt, eller de duger i alla fall.

Men Allente och Sport bara står och laddar, på den fasta speldatorn med firefox går det absolut felfritt...

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk

Spelar den inte upp de kanaler a öht eller börjar den spela när den stått och tuggat ett tag?

Om den inte spelar upp dem alls så kan man ju misstänka något ev drm skydd som sätter sig på tvären under chrome os.

Nu vet jag inte om den går köra med linux men du kan ju testa om kanalerna fungerar under en live boot av typ ubuntu eller nått om det går boota linux från en usbsticka på den.

Aldrig äns petat på en chromebook så ingen koll alls hur de fungerar.
Eller om det är som ett vanligt windows os eller mer som en android telefon/suftplatta

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Spelar den inte upp de kanaler a öht eller börjar den spela när den stått och tuggat ett tag?

Om den inte spelar upp dem alls så kan man ju misstänka något ev drm skydd som sätter sig på tvären under chrome os.

Nu vet jag inte om den går köra med linux men du kan ju testa om kanalerna fungerar under en live boot av typ ubuntu eller nått om det går boota linux från en usbsticka på den.

Aldrig äns petat på en chromebook så ingen koll alls hur de fungerar.
Eller om det är som ett vanligt windows os eller mer som en android telefon/suftplatta

Jag är inte överdrivet insatt, köptes på blocket för att bara användas som en 'sport-teve', en 'laptop' med prestanda som en mobil tänkte jag. Troligtvis är det något med DRM, för streamingen funkar på övriga, mobil, fast dator och android-tv.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.