Tråden om knastidningen En Ding Ding Värld

Permalänk

Tråden om knastidningen En Ding Ding Värld

Minns du den knasiga tidningen En Ding Ding Värld? Läste du den? Vilka nummer hade du? Har du dem kvar?

Visa signatur

Silver Pethead

Permalänk
Medlem

En ding ding värld gick under för att Aftonbladet har gått in och tagit över i deras ställe.
Den har väl "alla" läst någon gång.

Permalänk
Moderator

Besvarar det här din fråga? 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Dunde:

En ding ding värld gick under för att Aftonbladet har gått in och tagit över i deras ställe.
Den har väl "alla" läst någon gång.

Jo, det har jag hört.

Visa signatur

Silver Pethead

Permalänk
Medlem

Frisören när jag var barn till yngre tonåring hade den, kommer ihåg den ungefär som guinness world records böckerna men lite bättre (mer ding ding alltså). Var alltid bra underhållning när man klippte sig i alla fall

ps, rolig detalj, slog mig precis att namnet på den berömda rekordboken har "vissa" likheter med ett visst märke för dryck!

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Frisören när jag var barn till yngre tonåring hade den, kommer ihåg den ungefär som guinness world records böckerna men lite bättre (mer ding ding alltså). Var alltid bra underhållning när man klippte sig i alla fall

ps, rolig detalj, slog mig precis att namnet på den berömda rekordboken har "vissa" likheter med ett visst märke för dryck!

De skrev om rekord, men sedan skrev de många andra artiklar också. De har uttalat sig om att alla artiklar i färg var sanna och riktiga medans alla artiklar som var tryckta i svartvitt var fabricerade och fakade.

Visa signatur

Silver Pethead

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Ps. Det var mycket riktigt Guinness bryggeri som skapade boken som en sorts PR-kampanj.

Permalänk
Medlem

Ding-Ding värld var väl speciell
Det var kul som glin att bläddra i för 'nyheter/konstiga saker', redan då minns jag det var allmänt förstått att färgfoton var äkta artiklar medans de med svartvita foton var hittepå
Har en tre-fyra blaskor uppe på vinden (vilka nummer får vara hemligt för det är kallt där uppe nu -.-)

Permalänk
Skrivet av holo:

Ding-Ding värld var väl speciell
Det var kul som glin att bläddra i för 'nyheter/konstiga saker', redan då minns jag det var allmänt förstått att färgfoton var äkta artiklar medans de med svartvita foton var hittepå
Har en tre-fyra blaskor uppe på vinden (vilka nummer får vara hemligt för det är kallt där uppe nu -.-)

En del av artiklarna som va tryckta i svartvitt skulle å andra sidan kunna vara sanna. Jag minns en artikel från nummer 8 1992 som handlade om en hund som hade stoppat in nosen i ett rör och fastna. Den skulle kunna vara sann eftersom ni vet hur hundar är. De stoppar in nosen lite överallt.

Visa signatur

Silver Pethead