Permalänk
Medlem

Skärm med högre watt på USB-C

Har sedan en tid tillbaka skaffat en Dell XPS 15.
Hade då den kopplad till 2 st samsung skärmare via en massa usb dockor så det var rörigt värre på skrivbordet.
Men nu köpte jag 1 st Dell P2722H samt en P2722HE.
HE skärmen har USB-C laddning, men bara 60W.
Så nu när jag kopplar ihop med datorn så säger datorn ifrån att jag har för låg laddning.
Den funkar, men markerar "svag laddningsstatus"

Finns det några skärmar idag som har tillräckligt höga Watt så man skulle kunna köra det istället?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad du har för Laptop, vissa vill ha 100W, eller till och med 120W. XPS 15 säger inte så mycket, vilket årsmodell?

EDIT: Senaste Dell XP 15 har ett "130W AC adapter, USB Type-C".

Permalänk
Medlem

Ska jag bara ta de skärmar jobbet upphandlat så har Dell U3423W 90W PD men ett par HP bara 65W
- jag tycker att det är smidigt att usb-c ersätter displayport, nätverk och usb-prylar men tycker inte att det är värt besväret att uppgradera skärmen ytterligare om jag bara kan lägga en extra laddare på skrivbordet och koppla in en usb-c till i datorn.

Det som eventuellt kan vara värt det är KVM-funktionalitet i en skärm om du vill kunna switcha skärmen och inkopplade tangentbord mellan två datorer,
för mig räcker det dock med att välja input på skärmen.