Erbjudanden från Amazon Prime Days!

Nu kan du förboka Iphone 16

Permalänk
Melding Plague

Nu kan du förboka Iphone 16

Iphone 16 visades upp tidigare i veckan och nu är det möjligt att lägga en beställning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Saftigt att ta 3000 kr för dubblat lagringsutrymme.

Både för 256 till 512 GB samt 512 GB till 1 TB.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Musikälskare

Har en 13 Pro och hoppar denna generationen, inte värt det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Har också en 13 PRO i nyskick och får 3000 i inbyte för en bättre kamera och ett nytt batteri….

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Copy Swede ska väl ha sin del av kakan.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattsson69:

Har också en 13 PRO i nyskick och får 3000 i inbyte för en bättre kamera och ett nytt batteri….

Nej tack.

Blocket, får alltid bra betalt där. Dock ska lira pingis med en del prutare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Copy Swede ska väl ha sin del av kakan.

Tror att det är ett tak på hela 75 SEK för mobiltelefoner, men just iPhone kanske klassas som mediaspelare?

Permalänk
Medlem

Sitter på 12 pro. Så kommer nog köra en 16 pro. Men tar beslut imorgon, har inte bråttom med att köpa en telefon.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk

Det börjar komma in lågkonjektur så vi får se hur försäljningen blir.

Jag tycker det nu är positivt att iPhone har blivit såpass bra så att de enklaste modellerna duger åt nästan alla, det handlar mer om att vissa vill ha bättre. Standard iPhonen kamera kanske bortsett från möjlighet att zooma är enligt mitt tycke inte så mycket sämre än de dyra.

Det tragiska är att jag vet på vissa arbetsplatser får man välja iPhone eller Android. De som väljer en iPhone får då iPhone SE och de administrativa personerna ser ingen skillnad på denna och en iPhone 15/16 som borde vara standardvalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tror att det är ett tak på hela 75 SEK för mobiltelefoner, men just iPhone kanske klassas som mediaspelare?

Jag har hört att det är en ipod, en telefon och en internetkommunikationsgrejja. Så de vill nog summera alla avgifterna

/s

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

På iPad Pro förstår jag den enorma kostnaden att gå upp till 1 och 2 TB för du får ju flera cores och dubbelt med RAM, men med telefonerna är det väl inte något sådant.

Skrivet av Plapo:

Sitter på 12 pro. Så kommer nog köra en 16 pro. Men tar beslut imorgon, har inte bråttom med att köpa en telefon.

Sitter i samma båt, men jag tror jag helt enkelt ska byta batteri (ca 80% batterihälsa) och vänta. Vi får väl inte Apple Intelligence här i Europa? Det känns som den enda anledning att uppgradera till 15/16.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det börjar komma in lågkonjektur så vi får se hur försäljningen blir.

Jag tycker det nu är positivt att iPhone har blivit såpass bra så att de enklaste modellerna duger åt nästan alla, det handlar mer om att vissa vill ha bättre. Standard iPhonen kamera kanske bortsett från möjlighet att zooma är enligt mitt tycke inte så mycket sämre än de dyra.

Det tragiska är att jag vet på vissa arbetsplatser får man välja iPhone eller Android. De som väljer en iPhone får då iPhone SE och de administrativa personerna ser ingen skillnad på denna och en iPhone 16.

Börjar bli lite off-topic. Men företagstelefoner måste vara en bra deal för de som säljer. Började för två år sen på ett företag. De kränger fortfarande ut iPhone 12 mini till alla nya. 6000kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

På iPad Pro förstår jag den enorma kostnaden att gå upp till 1 och 2 TB för du får ju flera cores och dubbelt med RAM, men med telefonerna är det väl inte något sådant.

Sitter i samma båt, men jag tror jag helt enkelt ska byta batteri (ca 80% batterihälsa) och vänta. Vi får väl inte Apple Intelligence här i Europa? Det känns som den enda anledning att uppgradera till 15/16.

Ah! För mig är det kameran och film som lockar för mig. Men Apple’s Ai kommer kanske nästa år. Även iPhone mirroring kommer inte heller till eu.

En 15 kanske är ett bättre alternativ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Velar lite fram och tillbaks hur jag ska göra. Sitter på en 13 PRO 256gb i nyskick som isf åker till Swappie, orkar inte med allt prutande på blocket och Swappie erbjuder ca 5750kr för den.

Vet inte om jag egentligen behöver en ny mobil men bättre kamera hade inte varit fel.

Permalänk
Medlem

Konstaterar att IP16 128GB och IP15 Pro 128GB kostar precis lika mycket.

För mig känns valet 15 Pro självklart, eller har jag missat ngt?

edit: 11 500kr för mobilerna

Permalänk
Medlem

Beställde en 16 Pro 256GB. Har haft min 13 mini sen den släpptes. Har aldrig haft en telefon såhär länge, brukar oftast byta varje år men fick avsmak av kostanden för ny lur.

Men nu har jag innerligt tröttnat på batteritiden så det var dags!

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattsson69:

Nej tack.

Nyskick? Ditt batteri är säkert nere på 85% vid det här laget. Ett nytt batteri till en 13 Pro är inte gratis utan kostar nästan 2000 kr eller runt där.

Permalänk
Medlem

Är det 60 Hz i skärmen som gäller i vanlig ordning, förutom Pro-modellerna?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Tyvärr.
Du får gå upp till pro modellerna för det.

Visa signatur

Permalänk
Viking
Skrivet av Dinkefing:

Nyskick? Ditt batteri är säkert nere på 85% vid det här laget. Ett nytt batteri till en 13 Pro är inte gratis utan kostar nästan 2000 kr eller runt där.

Batteribyte kostar 1200kr.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Batteribyte kostar 1200kr.

Eller drygt 600kr om man gör det själv. Båda är ett bra pris.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Fast den här "artikeln" var ju ren reklam, köp köp snart i din hand, skall det vara på det viset?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Konstaterar att IP16 128GB och IP15 Pro 128GB kostar precis lika mycket.

För mig känns valet 15 Pro självklart, eller har jag missat ngt?

edit: 11 500kr för mobilerna

Jag hade helt klart tagit en 15 Pro före 16. 120hz, telefoto kamera och titan på sidorna. Det enda du missar är egentligen kameraknappen men den känns väldigt onödig ändå.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Magstarkt med tanke på priset 11.495:-

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Höll på att slå till via tre som hade iPhone 16 pro Max med obegränsat surf för bara 579/månaden, fram tills att jag såg att det var 48 månader på det, sket på mig kort därefter.

Permalänk
Medlem

Blev en 16 Pro Max till sist, får vänta med fler vikbara tills Apple släpper en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Jag kan bara hålla med.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Hoppar Android-tåget efter 15 år och gav 15.000 för en 16 Pro + 40GB I månaden (över 24 mån)

Tycker det var en okej deal, innebär att jag "ger" 9000kr för telefonen utöver abonnemanget.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Spännande när apple intelligence släpps. Se hur den står sig mot chat gtp eller Liknande.

Stav fel samt syftnigsfel.
Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej

Permalänk
Viking
Skrivet av danpo03:

Spännande när apple intelligence släpps. Se hur den står sig mot chat gtp eller Liknande.

Chat GPT är ju integrerat i Apple Intelligence

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz