Tävling: Vad kan du om hårdvaruhändelser från 1999?

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Vad kan du om hårdvaruhändelser från 1999?

Om du har stenkoll på de stora tekniknyheterna 1999, så kan du vinna tangentbord från Logitech!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En av mina lärare var med i periferin när ’I love you’-viruset skapades… mycket konstiga och spännande saker som skedde på den tiden

Permalänk
Medlem

Råkade klicka skicka med datumet "20", tror ni jag vinner.

Permalänk
Medlem

Tack på förhand. 😎

Visa signatur

~ AMD - För att du älskar det goda ~

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Råkade klicka skicka med datumet "20", tror ni jag vinner.

100%. Minns att de testade en ny kulram från Luxor: سفنكس 123.

Permalänk
Medlem

Vad väljer man om alla alternativen är fel? 🎅

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Jag minns så väl viruset Blaster från 2003 där man fick upp en popup-ruta som gjorde att datorn stängde ner sig efter 60 sekunder. Tror detta spreds genom nätverket? Vet att jag fick det på något lan och även under Dreamhack. Var en av de första gångerna jag kände mig som en riktig hacker när jag visade alla att det gick att lösa genom att skriva "shutdown -a" i kommandotolken haha

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Jag chansar på att man recenserade ett moderkort!

Permalänk

Det enda man brydde sig om då var Nvidia TNT2 Ultra och att det kunde visa 32-bitars färg. Och det såg magiskt ut i Unreal och Q3Test!

Permalänk
Medlem

Det var ett spännande år. Pentium III kom och jag vet att jag sparade (och gnetade) så jag kunde köpa en 600B i november/december. Slot 1 i socket 370, det var tider det!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Det var ett spännande år. Pentium III kom och jag vet att jag sparade (och gnetade) så jag kunde köpa en 600B i november/december. Slot 1 i socket 370, det var tider det!

Coppermine var fasen det finaste jag hade på den tiden! Hade en "server" som snurrade min P3 i flera år, fungerade så bra.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av norrgrd:

Jag chansar på att man recenserade ett moderkort!

Nej nej, året var 1991. JonasT är typ 4 år gammal och recenserar det första torn-chassit på marknaden

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hah, tryckte precis "Svara/Skicka" efter att ha sett klart ett YT-klipp i en annan flik, så vart tävlingen avslutad kl 18, oops. Jag är inte med i loopen för tillfället känner jag

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner: Fairphone 5|Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4Lurar på huvudet: Shokz OpenRun