Permalänk
Medlem

Problem som går mig på nerverna...

Hej.. Sitter nu här och har startat om datorn för 11e gången...
Varför? jo...

Jag ska spela battlefield match.. Sätter igång ventrilo och kör igång battlefield.. Efter bara ett litet tag så kommer en blåskärm upp med en hel del lustiga meddelanden.. Det enda jag hinner se är "Dumping virtual memory", sen startar datorn om och min hårddisk hittas inte.. Jag stänger av datorn och startar upp den, 2/5 gånger så kommer det en blåskärm igen innan windows startar där det står ett kort meddelande som inte hinner uppfattas. Efter några omstartningar så funkar allt igen. Men 8/10 gånger när jag kör battlefield och ventrilo så krashar allt..

Dessutom hackar battlefield en del.. Även på sämsta inställningar (mina speccs: AMD XP +2000, 512Mb RAM, Geforce FX 5600).
Igår testade jag även Red Faction 2.. Men det hackar något ENORMT i menyerna och i spelet.. på bästa inställningarna och sämsta..

Andra spel funkar strålande..

Ibland så får jag upp små meddelanden i windows där det står att mitt virtuella minne är slut och jag kommer få problem med att starta andra program, även fast jag inte har något igång...

Varför jag!?
Har haft det här problemet några månader nu.. Vetifan varför.. Jag har dock mina aningar om att datorn får för lite kräm från nätagget (ett 300W). Kan det bero på det?
(har en del fläktar och lysrör inkopplade och ibland så hänger sig datorn när jag slår på lysrören)..

http://www.wirdheim.com/~orjan/virtualmem.JPG
^Så ser inställningarna för mitt virtuella minne ut...^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Beginning dump of Physical memory" står det tillochmed på den första bluescreenen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Formatera och installera om Windows och drivrutinerna.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

gjort 3 gånger.. händer noll som hjälper =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Processortemp och spänningar?
Installera MBM så kan du få värdena loggade.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

hade samma problem jag med förut, då va det minnet som spökade. Har du två minnesstickor så testa å kör med bara en i taget.

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk
Medlem

Hardware guy: Hmm.. har installerat det. Men jag är inte riktigt säker på hur jag får reda på det =D

Ulmix: har dessvärre bara en =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men du kan inte låna nån av nån kompis bara för att testa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kör memtest86 (finns på swec ftp).
prova lägg virtuella minnet på D: elr nån annan som du har mkt plats på.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Finns bara memtest 1.2.. Så jag kör det nu..
Nätagget gick igång rejält när jag körde igång testet...
Låter somf aen från det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra tips av maniak å köra memtest86, kom ihåg att det inte får vara ett ända litet fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mem test 1.2 eller?
Hinner inte köra det nu..
Verkar ju ta ett tag..
Återkommer med resultat imorrn =D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lycka till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tjaba..

Tjosan. Jag har ett liknande problem. Jag får blåskärm när jag haft cs + ventrilo igång en stund.. varje gång typ... på senaste tiden. Ser detta som ett litet tips i felsökningen, skulle gärna vilja lösa det jag med

Permalänk
Medlem

kan ju vara värme, t-birdarna är varma

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Körde nyss memtest...
eller.. jag satte igång det igår kväll.. Hade stått igång i 9 ½ timma nu för en stund sedan. Verkade göra alla 11 testen 30 gånger om och om igen.. Men inga errors iallafall =D

Klarho: lustigt... Jag trodde det berodde på Ventrilo innan.. Men inte =/
vad har du för minne?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min cpu temp ligger bara på 50.. Så inte det =P
Klarho: Kolla på microsoft.com.. Jag sökte lite på dom olika meddelanden..
Hittade inget som passade mitt problem.. Kanske du gör

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AzidZpiFf

jag skulle rek. att du koppla ur alla chassifläktar o lysrör o annat krimskrams som inte är till användning för datorn o se om han blir stabilare. för jag skulle chansa på att ditt nätagg är lite klent...låter som det iom. de du sa:

"Varför jag!?
Har haft det här problemet några månader nu.. Vetifan varför.. Jag har dock mina aningar om att datorn får för lite kräm från nätagget (ett 300W). Kan det bero på det?
(har en del fläktar och lysrör inkopplade och ibland så hänger sig datorn när jag slår på lysrören).."

o så ska de verkligen inte va! han ska ju inte hänga sig för att du slår av o på lysrören!

kan bara tänka mig att de kan va de eftersom allt annat verkar stabilt, minnen, temp etc. men prova oxå att öka cpu-volten 1 snäpp, (den kan visa fe) ofta är de lägre än vad de står på...

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem

du har inte skrivit vad du har för MB? kan ju va till hjälp! hur länge har du haft kortet? nyaste Biosen? senaste drivisarna?
min broder hade samma problem, vi flasha bios o la in nya drivisar till Moderkakan o sen har den funkat felfritt! (han har samma MB som jag)

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem

Asus A7S333
Har haft det sen i september förra året..
Har försökt och uppdatera biosen.. Men programmet man uppdaterar med är totalt kasst =/. Den uppdaterar.. Men till en äldre version =(

Ang. nätagg.. Bytte till ett mer kraftfullt nu.. Så jag tror inte felet ligger där =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tror inte det är något hårdvarufel..
kör du men win XP pro lr home edition??
har du installerat Service Pack?

Visa signatur

Permalänk

hade samma innan.. var Ljud kortet som Spökade ..

"Dock gammal dator" XP tyckte inte om ljudkortet..

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X96 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Ok, nu har jag fått samma fel. Det underliga är att jag har kört datorn utan problem i 6månader och nu har den börjat med det här. Hittade någon en lösning?

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk

Har för mig att det handlar om att växlingsfilen är för liten och att den sedan vill ha mer men det finns inte..

Annars högerklicka på den här datorn-> avancerat -> start och återställnings inställningarna. Därefter kan du ju försöka mixtra me de altenativen där nere " Skriv felsökningsinformation" försök att ändra lite i combolisten och pröva att stänga av dumpning av minnet och se om det blir bättre..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk

off-topic
hur fan lyckas ni få så många dubbelpostar? eller är det en moderator som har varit å kliptt lite?

Reglerna för detta såg lite annorlunda ut för drygt två år sen. - Vicotnik

Visa signatur

ja jävlar.