Kan Discord "öppna" appdata i "utforskaren" av sig själv?

Permalänk

Kan Discord "öppna" appdata i "utforskaren" av sig själv?

Som titeln säger, så undrar jag om Discord kan öppna den av sig "själv", utan att man själv har öppnat det i ett privat DM? Skället till att jag frågar är för att det hände mig nu, (skulle skicka ett screenshot på en in-game prestation för att sporra min kompis) men jag blev förvånad när jag såg appdata/(mitt användernamn) kom fram och inte en mappen "screenshots" kom fram först

SÅ skället till att jag frågar är för att;
Jag försöker lära mig mer om software överlag för att själv bli säkrare online för att dels kunna vara mindre "orolig" och för att få mer kunskap, för jag är 95% säker på att det INTE är något skadligt eftersom en fullständig scanning med Defender (Win 11) inte hittade något tidigare idag (brukar köra en sån 1 gång per vecka)

Så vad tror ni, bara en bugg, eller något annat?

Permalänk

har för mig att discord defaultar till nån mapp i appdata om platsen som man browsade till förra gången inte längre existerar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

har för mig att discord defaultar till nån mapp i appdata om platsen som man browsade till förra gången inte längre existerar.

jag har inte tagit bort något iaf... så mest troligt en bugg? eftersom att ingen scanning hittar något (full scanning med defender, gjorde en till denna morgon)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowlingking:

jag har inte tagit bort något iaf... så mest troligt en bugg? eftersom att ingen scanning hittar något (full scanning med defender, gjorde en till denna morgon)

Discord går automatiskt till C:\Users\[Anv. Namn]\AppData\Local\Discord\app-[VERSION] om mappen du tidigare besökt via "Ladda upp fil" inte längre finns kvar. Det räcker med att namnet ändrats eller liknande.

Det är oavsett inget problem för ett program att öppna "åt dig" när du väljer att öppna utforskaren för att bläddra efter en fil. Det är heller inget problem för ett program att läsa in andra filer automatiskt utan att du gör något - speciellt om programmet i fråga startar som "Administratör"

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Discord går automatiskt till C:\Users\[Anv. Namn]\AppData\Local\Discord\app-[VERSION] om mappen du tidigare besökt via "Ladda upp fil" inte längre finns kvar. Det räcker med att namnet ändrats eller liknande.

Det är oavsett inget problem för ett program att öppna "åt dig" när du väljer att öppna utforskaren för att bläddra efter en fil. Det är heller inget problem för ett program att läsa in andra filer automatiskt utan att du gör något - speciellt om programmet i fråga startar som "Administratör"

Ah, Tack! ha en fortsatt trevlig Helg!