Vart kan man vända sig till för fläktbyte på PSU?

Permalänk
Medlem

Vart kan man vända sig till för fläktbyte på PSU?

Ganska ovanlig fråga, men jag har väckt liv i en gammal Compaq Deskpro, för att använda som retrospelsdator. Tyvärr låter fläkten på nätaggregaten, något förfärligt.

Jag är medveten om att gå in och pilla i ett nätagg utan att veta vad man ska göra, är förenat med livsfara. Men att köpa nytt är inte aktuellt, då datorn använder ett icke-standard nätagg och pinout till moderkortet.

Så jag undrade om det finns någonstans man kan vända sig till, för att få fläkten utbytt, eller rentav få hela nätagget kontrollerad och servad?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Rekordmedlem

Du får nog leta reda på nån som kan hjälpa dig privat om det inte ska bli väldigt dyrt.
En gång i tiden så gjorde jag en liten beskrivning på nått snarlikt, den kanke kan vara till hjälp.
https://www.sweclockers.com/galleri/7506-renovering-av-flakt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.