Någon som vet vad felet är? Tacksam för all hjälp
Min slant ligger på att Microsoft inte vill att folk ska installera Windows.
Jag råkade precis ut för det här men då det inte är jag som ska ha datorn så installerade jag inte bara linux på den och var nöjd och glad utan letade efter ett svar. Det verkar vara 24H2 som strular. Finns massa råd, men få som faktiskt fungerar. Råden är
Ladda ner Windows 10, installera och uppdatera till 11
Ladda ner 23H2 ifrån nån kille på internet och installera
Mitt råd och det jag ska göra är första punkten. Håll tummarna för att uppdateringen till 11 inte är lika kass.
Nope, det gick inte heller. Men vad som fungerade var att ladda ner mediacreationtool.exe https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11 (som av någon outgrundlig anledning gjorde en annan installationsdrive än ison).
Från win11 installationen kan du göra följande för att se om disken detekteras: Shift+F10 för commandlinje, sedan "diskpart", sedan "list disk". Men detta gäller ofta om disken syns men det finns t.ex partitions som win11 inte gillar.
Du kan prova annan usb sticka med win11, annars liksom man har nämnt tidigare, skapa en win10 install usb och kolla om den kan se disken (sedan kanske win10->win11).
Om du har XMP profil för minnerna eller vad det nu heter för AMD (EXPO?) kan du ta bort det eller typ "load optimized defaults".
Innan du börjar flytta runt saker på moderkortet skulle jag prata med Inet, det ska inte vara så svårt att lägga in win11.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.