Lenovo Xiaoxin Pad Pro 2025

Permalänk
Medlem

Lenovo Xiaoxin Pad Pro 2025

Tjena!
Tänkte göra ett försök här och kolla om någon här har köpt en Lenovo Xiaoxin Pad Pro 2025 från Aliexpress. Det verkar vara en rejäl surfplatta för ett väldigt rimligt pris och den har väldigt bra reviews på reddit.
Jag är ute efter någon billligare android tablet och denna har fått upp mina ögon då den har bra prestanda med en högupplöst skärm. Just nu så är jag inne på antingen denna platta som jag nämnt eller en Redmi Pad Pro från Inet som också verkar vara bra för pengarna. Lenovo plattan med 12gb RAM och 256gb minne hamnar på ungefär 4500:-, då får man även med skal och deras egna penna. Medan Redmi:n hamnar på 2790:-, men då blir man utan tillbehör och "endast" 6gb RAM och 128gb minne.
Nackdelen med Lenovon är just att den kommer rakt från Kina och har ett kinesiskt ROM. Men det verkar gå bra att ändra språket till engelska och sedan fixa google play store, om jag fattat rätt.

Vad tror ni om plattan?
Tack för mig.

Permalänk

Jag har precis fastnat för denna plattan. Jag känner mig relativt trygg i att om någon månad så kommer vi kunna byta ut rom:en till global rom.

Var också inne på att köpa den från Ali, men det är för att jag hela tiden glömmer bort att de kommer att slänga på moms (+orimligt hög adm avgift). Plussar man på det så är priset så nära ex Inets att det inte längre går att motivera ett köp från direkt från Kina. Helst hade jag velat hitta en kinesisk butik som banggood med lager i tjeckien eller annat EU land som de skickar från.

Ska undersöka lite mer, men det kommer nog att landa i ett köp. Någon som vet om det äldre tangentbords caset funkar till 2025 versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr_Concur:

Jag har precis fastnat för denna plattan. Jag känner mig relativt trygg i att om någon månad så kommer vi kunna byta ut rom:en till global rom.

Var också inne på att köpa den från Ali, men det är för att jag hela tiden glömmer bort att de kommer att slänga på moms (+orimligt hög adm avgift). Plussar man på det så är priset så nära ex Inets att det inte längre går att motivera ett köp från direkt från Kina. Helst hade jag velat hitta en kinesisk butik som banggood med lager i tjeckien eller annat EU land som de skickar från.

Ska undersöka lite mer, men det kommer nog att landa i ett köp. Någon som vet om det äldre tangentbords caset funkar till 2025 versionen?

Jag köpte faktiskt plattan från Ali och måste säga att jag är toknöjd. Precis som du säger så tillkom en väldigt tråkig avgift från PostNord på ungefär 1300kr. Vilket gjorde att plattan totalt kostade ca 4300kr. Vilket är rätt saftigt men för det priset får du inte 12Gb RAM + 256Gb här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molvin:

Jag köpte faktiskt plattan från Ali och måste säga att jag är toknöjd. Precis som du säger så tillkom en väldigt tråkig avgift från PostNord på ungefär 1300kr. Vilket gjorde att plattan totalt kostade ca 4300kr. Vilket är rätt saftigt men för det priset får du inte 12Gb RAM + 256Gb här i Sverige.

Är inte Ali inkl. moms nu för tiden? När jag kollar på priset för 12GB/256GB så står det 4100kr inkl. moms (har inte kollat på flera försäljare dock). Om det kommer ytligare 1300kr på det så blir det inte en sån underbar deal längre kanske.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doskii:

Är inte Ali inkl. moms nu för tiden? När jag kollar på priset för 12GB/256GB så står det 4100kr inkl. moms (har inte kollat på flera försäljare dock). Om det kommer ytligare 1300kr på det så blir det inte en sån underbar deal längre kanske.

Ali drog faktiskt av en summa i kassan för att vidare avgifter faktiskt kan tillkomma i tullen. Vilken resulterade att jag behövde betala ytterligare 1300:-, vilket bestod av ca 800:- i moms och sedan 500:- i administrativa avgifter. Totalt betalade jag alltså strax över den prislappen du hittade. Inte allt för tokigt alltså.

Permalänk
Skrivet av Molvin:

Ali drog faktiskt av en summa i kassan för att vidare avgifter faktiskt kan tillkomma i tullen. Vilken resulterade att jag behövde betala ytterligare 1300:-, vilket bestod av ca 800:- i moms och sedan 500:- i administrativa avgifter. Totalt betalade jag alltså strax över den prislappen du hittade. Inte allt för tokigt alltså.

Har du lust att posta en länk till annonsen du köpte från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr_Concur:

Har du lust att posta en länk till annonsen du köpte från?

Här är en länk direkt från min köphistorik. Säljaren heter Lenovo Online Store. Tog ungefär en och en halv vecka för den att anlända.

Permalänk
Skrivet av Molvin:

Här är en länk direkt från min köphistorik. Säljaren heter Lenovo Online Store. Tog ungefär en och en halv vecka för den att anlända.

Samma som jag hade i kundkorgen sen innan. Slog till på en likadan idag. 3 329,68kr blev priset hos Ali, får se vad totalen blir med tull och moms sen.

Beställde ett budget tangentbord-case också. Kändes svårt att motivera ett köp av original som kostar drygt 1200kr, närmare hälften av paddans pris.

Fick bli ett sådant här;
https://a.aliexpress.com/_EuJv2La
Lite oroväckande att det bara är AI-bilder på det och bara 17 reviews. Det köpet var ett impulsköp och verkligen ett högrisk köp. Vi får väl se vad som dimper ner lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr_Concur:

Samma som jag hade i kundkorgen sen innan. Slog till på en likadan idag. 3 329,68kr blev priset hos Ali, får se vad totalen blir med tull och moms sen.

Beställde ett budget tangentbord-case också. Kändes svårt att motivera ett köp av original som kostar drygt 1200kr, närmare hälften av paddans pris.

Fick bli ett sådant här;
https://a.aliexpress.com/_EuJv2La
Lite oroväckande att det bara är AI-bilder på det och bara 17 reviews. Det köpet var ett impulsköp och verkligen ett högrisk köp. Vi får väl se vad som dimper ner lådan.

Uppdatera gärna här när du fått hem skalet. Om det visar sig vara lovande för det priset slår jag till jag med.

Något jag också kommer köpa är ett bättre skärmskydd, eftersom plastskyddet som följde med vid köp av penna + skal är riktigt kasst. Det verkar dock kunna gå att beställa från amazon med snabbare frakt och rimliga priser. Då får man ett skydd av glas istället vilket inte alls blir lika repigt och fullt av bubblar när man applicerar.