Har Abit NF7-S rev 2.0 hålen så man kan montera Alpha 8045T?

Permalänk
Medlem

Har Abit NF7-S rev 2.0 hålen så man kan montera Alpha 8045T?

Funderar på att köpa ett Abit nf7-s rev 2.0 och jag undrar om det har dom små hålen runt processorn så man kan montera Alpha 8045T?
Har för mig att första versionen av detta moderkort inte hade det.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem

1.0 hade inte det, 1.1 (Visst kom det en version med hål innan 1.2?) hade och 1.2 hade, och det vill jag inte minnas att de har tagit bort till 2.0.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Ok.. tackar för det snabba svaret! Då blir det ett sånt moderkort.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag är 100% på att både rev 1.2 och 2.0 har det

Permalänk

Gjorde en snabbkoll på mitt Rev. 2.0 och visst har den det.

Permalänk
Medlem

Och den kylaren passar på NF7-S Rev 2.0? Någon som testat?

Visa signatur

Permalänk

http://www.micforg.co.jp/en/mb_inf_pal8045e.html

Edit: Jag har för mig att flaskis här på Swec kör med Rev. 2.0 och PAL8045T, men jag är inte helt säker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious

Edit: Jag har för mig att flaskis här på Swec kör med Rev. 2.0 och PAL8045T, men jag är inte helt säker.

Jo jag såg det där.. hittade länk på kylning.com! Men om man nu klipper av så dära.. när man installerar kylaren kommer inte då distans ringen att vrida sig när man skruvar på bulten?

Visa signatur

Permalänk

Jag har en Alpha 8045:a på mitt Abit NF7-S rev1.2 Och jag bytte ut plastmuttrarna som man sätter på baksidan av moderkortet till riktiga av järn Eftersom plastmuttrarna är ganska dåliga med gängpajj som följd Då givetvis med en plastbricka emellan för att förhindra kortslutning

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Jag har en Alpha 8045:a på mitt Abit NF7-S rev1.2 Och jag bytte ut plastmuttrarna som man sätter på baksidan av moderkortet till riktiga av järn Eftersom plastmuttrarna är ganska dåliga med gängpajj som följd Då givetvis med en plastbricka emellan för att förhindra kortslutning

Var du tvungen att göra så här Bild?
Jag är orolig att den ska börja snurra när man drar åt bulten och pajjar resistorerna som sitter där.

Edit: Vad är det för storlek på muttrarna? M2 eller M3?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Var du tvungen att göra så här Bild?
Jag är orolig att den ska börja snurra när man drar åt bulten och pajjar resistorerna som sitter där.

Edit: Vad är det för storlek på muttrarna? M2 eller M3?

Tar man det lite försiktigt så är det lugnt Vilken storlek det är på muttrarna vet jag inte

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

istället för att skapa en ny tråd, så frågar jag en annan sak här.
Är det någon idé att byta från abit kt7a med sdram till abit nf7-s med ddr minnen om man bara har en Thunderbird 1400?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious

Var säker

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
istället för att skapa en ny tråd, så frågar jag en annan sak här.
Är det någon idé att byta från abit kt7a med sdram till abit nf7-s med ddr minnen om man bara har en Thunderbird 1400?

Det är alltid bra att byta till ddr från sdr. Dvs om du har råd. Senare kan du enkelt byta ut processorn när du har pengar till det

Permalänk
Medlem

Jag har alfa8045 på mitt NF7-S 2.0 och det Funkade INTE med de stora brickorna i botten... eftersom kortet har små hål och då fick inte flänsen kontakt med cpun... jag enades med att det var fel på moderkortet eftersom att mitt förra moderkort hade stora hål runt processorn... Sen provade ja dem små smala brickorna o då funka de klockrent....

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiji
Jag har alfa8045 på mitt NF7-S 2.0 och det Funkade INTE med de stora brickorna i botten... eftersom kortet har små hål och då fick inte flänsen kontakt med cpun... jag enades med att det var fel på moderkortet eftersom att mitt förra moderkort hade stora hål runt processorn... Sen provade ja dem små smala brickorna o då funka de klockrent....

Kolla i monteringsmanuallen till pal8045. Där står det att det behövs speciella brickor endast om du har hål av modellen större. I annat fall behövs ju inget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Det är alltid bra att byta till ddr från sdr. Dvs om du har råd. Senare kan du enkelt byta ut processorn när du har pengar till det

Vann ett Abit IC7-G på nordichardwares tävling! Så jag har tänkt sälja det och köpa AMD grejer istället för Intel cpu kostar multum och lite till. Tänker även sälja det jag har nu förutom processorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Din lyckans ost
Om hentai-san eller oc-master-jay hade varit här skulle dom dock föreslå att du skulle sälja den underbara amd-configen och köpa något intel-skit tillsammans med ditt ic7-g

Kör på ddr du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Din lyckans ost
Om hentai-san eller oc-master-jay hade varit här skulle dom dock föreslå att du skulle sälja den underbara amd-configen och köpa något intel-skit tillsammans med ditt ic7-g

Kör på ddr du

Tackar.
hehe.. jag kan ju säga att jag är bra sugen på det.. men så fruktansvärt dyrt med intel, bara processorn kostar ~1800:- (2,4 Ghz 800 Mhz HT).
Ja det vart en glad överaskning när jag kom hem från flickvännen.

Edit: Är det någon som har installations manualen till Alpha 8045T och kan scana in den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiji

jag råkade göra samma sak sedan gick jag orolig att min prolle hade blvit bränd i en dag innan jag kom hem och testade montera om den

Visa signatur

Permalänk

när vi ändå talar om vinnare på Nordichardware månadstävling så vann ja 2a pris hihi,. ABit nsf s v2.0

Om Aplha flänsen, min bror ska köpa en sån o han undrar: dom där brickorna ni pratar om. Brickor på moderkortet eller någe som följer med flänsen så man får den o passa till Abit nsf s v 2.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rysstjoff
när vi ändå talar om vinnare på Nordichardware månadstävling så vann ja 2a pris hihi,. ABit nsf s v2.0

Om Alpha flänsen, min bror ska köpa en sån o han undrar: dom där brickorna ni pratar om. Brickor på moderkortet eller någe som följer med flänsen så man får den o passa till Abit nsf s v 2.0

Grattis.
Dom små plast brickorna följer med kylflänsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hadde samma problemajg påmitt kt3 ultra. hadde satt dit fel brickor, då starta inte burken, o ja trodde ja bräntt prollen

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb