Marantz nr1506 internetradio med vTuner

Permalänk
Medlem

Marantz nr1506 internetradio med vTuner

Köpt en begagnad Marantz nr1506 och skulle vilja få igång internetradio på den,
Detta ska man göra genom att lägga in macadressen i vTuner men hittar inte var det ska läggas in,
Någon som gjort detta och kan ge tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slug68:

Köpt en begagnad Marantz nr1506 och skulle vilja få igång internetradio på den,
Detta ska man göra genom att lägga in macadressen i vTuner men hittar inte var det ska läggas in,
Någon som gjort detta och kan ge tips.

vTuner har ändrat villkoren så de numera kräver en prenumeration.
https://support.marantz.com/app/answers/detail/a_id/14474/kw/...

Permalänk
Medlem

Har prenumeration men hittar det ändå inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slug68:

Har prenumeration men hittar det ändå inte.

Enligt länken ovan ska man "logga" in sin enhet. Jag gissar att MAC-adressen ska in där nånstans. Eller?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Rekordmedlem

Som jag tolkar manualen så används macadressen bara när man registrerar kontot och när det är klart loggar man in med mail och lösen.
Det verkar också finnas en Ytuner som är nån omskriven (uppdaterad?) version https://github.com/coffeegreg/YTuner

Men den har ju också BT så det är ju simpelt att koppla in nån Google home kompatibel enhet och ha som signalkälla och då får du även talstyrning om du vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nu har fått till registtreringen av mac-adressen och ser den när jag loggar in men förstärkaren har inte ändrat sitt "felmedelande".

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av slug68:

Nu har fått till registtreringen av mac-adressen och ser den när jag loggar in men förstärkaren har inte ändrat sitt "felmedelande".

Prova om Ytuner fungerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig med hur man ska konfigurera Ytuner ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slug68:

Någon som kan hjälpa mig med hur man ska konfigurera Ytuner ?

Det är inte bara att bara, vad jag kan se.
Du behöver:
1. Köra ett program på en dator (eller på en docker-server). Ha port 80 öppen på det
2. Köra en DNS-server på denna dator, port 53 för det.
3. Ställa in din förstärkare att använda ovan nämnd dator som DNS-server

Allt detta under förutsättning att YTuner stöder den förstärkaren du har.
Konfigurering utöver det verkar vara optional, så att säga.

Vart du ligger i kunskapsnivå för att lösa detta kan du bara svara på. Det kan också ses som en anledning/morot att lära sig det som krävs för att lösa det.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått igång så den spelar men har ingen aning hur man lägger in och söker efter stationer,
går på någon default lista.
Hånger inte med på syntaxen för att lägga in kanaler någon kanske vet mer än jag om detta och kan ge tips.