Muskampen 2025: Segraren korad!

Vilken DVD brännare?

Permalänk
Medlem

Vilken DVD brännare?

Tänkte köpa mig en +- R/RW DVD brännare, lurar på NEC 1300, Pioneer eller SONY, vilken tror Ni är det smartaste valet, de kostar ju ca lika mycket (~2000:-)

Visa signatur

Jag: Leg. Sjukhusfysiker + Fil. Mag. i medicinsk strålningsfysik
Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem

Sök

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Jag själv är helt frälst i Plextor efter att alltid fått bra erfarenheter av deras produkter, dom har nyligen släppt en snabb liten rackare som bränner i 8x och klarar av båda standarderna. Den heter Plextor PX-708 och kan hittas här http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=PLPX708ABL

Den ska jag köpa iallfall....

Permalänk
Medlem

Jag är kanonnöjd med min Pioneer DVR-106D tar båda formaten och kostar runt 2000-2300:-
Har brännt 5 skivor och det är inga problem med dem.
Kan rekomendera starkt.

Iof så låter det ju som plextors brännare kommer att vara snäppet vassare med 8x dvd-r och inte så mycket dyrare. Det har väl inte dykt upp ngra skivor än men det kommer väl!

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristerZ
Jag själv är helt frälst i Plextor efter att alltid fått bra erfarenheter av deras produkter, dom har nyligen släppt en snabb liten rackare som bränner i 8x och klarar av båda standarderna. Den heter Plextor PX-708 och kan hittas här http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=PLPX708ABL

Den ska jag köpa iallfall....

Behöver den nu så jag kan inte vänta tyvärr, den kommer ju in i slutet av månaden *suck* Men 8x är ju inte fel

Visa signatur

Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem

har bränt en 10 skivor på min Nec 1300a, är skitnöjd me den!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har bränt en 10 skivor på min Nec 1300a, är skitnöjd me den!

Sugen på den med men vad jag kan förstå är den inte så duktig på billigare skivor.

Visa signatur

Permalänk

Jag har hört precis tvärt om, men då krävs den nyaste firmwaren till NEC brännaren. Då ska den klara att skriva på dom helsunkiga princo skivorna till och med.

Permalänk
Medlem

En kompis har en Nec o jag lånade en film han hade på en dvd-rw skiva...varken min stationära eller min dvd i datorn(testade också med dvdn i bärbara datorn) spelade upp skivan.
Vet ej om detta var en tillfällighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perund
En kompis har en Nec o jag lånade en film han hade på en dvd-rw skiva...varken min stationära eller min dvd i datorn(testade också med dvdn i bärbara datorn) spelade upp skivan.
Vet ej om detta var en tillfällighet.

Kan bero på att han inte mekat till *.ifo filerna för att de ska vara anpassade till stationära dvd's men om den inte gick i dator-dvd'n vette fan om inte skivan är paj.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DVD-RW är inte lika kompatibelt som DVD-R. Jag har också problem med raderbara skivor i allt utom DVD-brännaren (Pioneer A04). DVD-R däremot funkar överallt där jag provat. De raderbara skivorna kanske funkar i 30 % av de stationära spelarna medans DVD-R går i ca 90 %.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
DVD-RW är inte lika kompatibelt som DVD-R. Jag har också problem med raderbara skivor i allt utom DVD-brännaren (Pioneer A04). DVD-R däremot funkar överallt där jag provat. De raderbara skivorna kanske funkar i 30 % av de stationära spelarna medans DVD-R går i ca 90 %.

Sant + att DVD-R är mycket billigare än RW Jag har iaf beställt en NEC 1300 nu, fick bli den. Var hittar jag firmware? Är det en hackad firmware då eller?

Visa signatur